2024-01-17, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hollow.
Jag vill ej outa mig själv.

Hur har du personligen haft det under den muntliga examinationen?

Det gick bra, min lärare frågade lite hur det gått, frågade sen om saker som var på uppdragen, ganska simpla frågor, kan du beskriva vad... är? osv men det var uppdragen frågorna kom från.
Citera
2024-01-17, 16:00
Medlem
Någon som haft muntlig examination på naturkunskap 1b.. ska ha det snart och har grovångest. Ibland känns det som att jag kan det och andra gånger brister jag i gråt..kan mycket av studieguide 1 & 2 men 3 har jag väldigt svårt att ta in informationen..känns som att det är alldeles för mycket att lära. Får stress
Citera
2024-01-17, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjelpmignu12
Någon som haft muntlig examination på naturkunskap 1b.. ska ha det snart och har grovångest. Ibland känns det som att jag kan det och andra gånger brister jag i gråt..kan mycket av studieguide 1 & 2 men 3 har jag väldigt svårt att ta in informationen..känns som att det är alldeles för mycket att lära. Får stress
Alltså ME handlar mest om att läraren vill bekräfta att det är du som gjort uppdragen, och har du gjort dessa själv så ska det inte vara några problem speciellt inte för de lägre betygen.
Citera
2024-01-17, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halojhahah128
Det gick bra, min lärare frågade lite hur det gått, frågade sen om saker som var på uppdragen, ganska simpla frågor, kan du beskriva vad... är? osv men det var uppdragen frågorna kom från.

Tack.

Jag satsar på att endast bli godkänd i kursen.

Tror du då att det räcker om jag endast går igenom frågorna i samtliga uppdrag och lite i studieguiden? Brukar de under examinationens gång fråga vilken betyg man satsar på? Och om jag sen säger ett E, då kommer jag väl få enkla frågor som berör frågorna i uppdragen och laborationer?
Citera
2024-01-18, 04:14
Medlem
Hej,
Är det någon här som läst svenska 3 kursen och kan förklara hur muntliga delen i nationella går till, känner mig lite nervös in för den nämligen. Får man en text på plats som sedan ska diskuteras? Eller ger läraren gruppen ett ämne som man ska diskutera?
Citera
2024-01-22, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.the.Ripper
Ja, vad tänkte du på?

Linnea är toppen!

Nej, busenkel! Samuel är en stört skön snubbe samt en väldigt bra Svenska och historia lärare.

hur är linnea som lärare? hur är din erfarenhet med henne? frågor hon efter uppdraget på muntlig examin? vore toppen om du kunde svara
Citera
2024-01-22, 14:14
Medlem
någon som haft linnéa af kleen som lärare och som kan svara hur hon är på muntlig examin? hur många frågor ung ställer hon? hur länge varar provet? ställer hon frågor som finns i uppdrag elr
Senast redigerad av Studentman22 2024-01-22 kl. 14:31.
Citera
2024-01-23, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anononym-bitch
Jag kommer självklart att uppdatera när jag vet men har ni någon info om Daniel Tamras? Så hade det varit jätte skönt, tack för infon om ni har något

En äldre herre som var väldigt trevlig & lugn. Han var den första jag hade muntlig examination med och var ganska nervös. Han var väldigt proffsig och förstående. Det gick betydligt bättre än vad jag tänkt mig.
Citera
2024-01-27, 20:57
Medlem
Kan jag få hjälp med dator och nätverksteknik?
Citera
2024-01-30, 06:54
Medlem
bunga-bunga-bungas avatar
Någon som läst fysik 1 på Hermods? Tjuvstartar kursen med att gå igenom övningsuppgifterna i slutet av varje kapitel i Heureka. Någon som vet vilka betyg övningsuppgifterna motsvarar? Ansåg att vissa var klart över E-nivå och satsar endast på det.
Citera
2024-02-03, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rysktysk
En äldre herre som var väldigt trevlig & lugn. Han var den första jag hade muntlig examination med och var ganska nervös. Han var väldigt proffsig och förstående. Det gick betydligt bättre än vad jag tänkt mig.
Minns du om frågorna utgick från uppdragen eller om han gick off the books och valde frågor som typ var i boken.... (Har inte använt mig av boken alls hehe)
Citera
2024-02-04, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anononym-bitch
Minns du om frågorna utgick från uppdragen eller om han gick off the books och valde frågor som typ var i boken.... (Har inte använt mig av boken alls hehe)

Det var en blandning med frågor ur boken och uppdragen som tex förklara växthuseffekten o kärnkraft. Det var mer saker men kommer tyvärr inte ihåg allt men det var iallafall mycket ur boken och man skulle förklara lite enkelt så han ser att man förstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in