2024-10-28, 18:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Man skulle kunna avla fram människoraser? Ja, kanske det. I en nazistisk värld vore det kanske t.o.m vanligt. Men då innebär ju det att det inte finns människoraser nu, eftersom vi inte har bedrivit avel på människor.

Pax för att tillhöra den rika rasen!
Citera
2024-10-28, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det är helt irrelevant om det är en "nazistisk", kommunistisk eller globalistisk liberal värld - poängen är att det är fullt möjligt.

Men tack för att du direkt bekräftar det jag sagt hela tiden: att ni accepterar att raser finns i djurvärlden men inte hos människor av politiska skäl. Du drar direkt in politik i vad som borde vara en vetenskaplig diskussion. För dig, som är ideologiskt motiverad över allt annat, så är det "nazism" att ens överväga att mänskliga raser existerar, och därför kan du inte göra det. Det är det egentliga skälet till varför du förnekar det och det har ingenting med biologi eller vetenskap att göra för dig.

Du sköt dig själv i foten omedelbart - bra jobbat! Som jag sa:

Det är enbart av politiska och ideologiska skäl man inte får hävda att mänskliga raser existerar, men något vetenskapligt skäl för det finns inte.
Nej. Jag frågade dig efter källor om det var en vanlig praktik inom biologin att dela in vilda djur i distinkt olika raser. Du kunde inte presentera detta. Därför har du fel.

Det saknas vetenskapliga bevis för mänskliga raser. Så enkelt är det. Du har en ideologisk drivkraft att förneka detta. Du kan ju inte presenteras några som helst bevis för dina nazistiska vanföreställningar om mänskliga raser.
Citera
2024-10-28, 18:59
Medlem
Citat:
Nej. Jag frågade dig efter källor om det var en vanlig praktik inom biologin att dela in vilda djur i distinkt olika raser. Du kunde inte presentera detta. Därför har du fel.

Det saknas vetenskapliga bevis för mänskliga raser. Så enkelt är det. Du har en ideologisk drivkraft att förneka detta. Du kan ju inte presenteras några som helst brvis för dina nazistiska vanföreställningar om mänskliga raser.

Tack för att du återigen bekräftar min poäng. Det är en politisk och ideologisk fråga för dig - inte en vetenskaplig sådan.
Citera
2024-10-28, 19:02
Medlem
Citat:
Tack för att du återigen bekräftar min poäng. Det är en politisk och ideologisk fråga för dig - inte en vetenskaplig sådan.
Har du någon vetenskaplig källa som beskriver de mänskliga raserna? Jag frågar ärligt. Jag är ärligt nyfiken helt utan någon politisk motivering.
Citera
2024-10-28, 19:02
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Detta var fan nåt av det mest idiotiska jag läst på länge.

Vad kallar du dessa icke renrasiga människor då?

Blandras?
Byracka?

Eller mäter du avståndet mellan ögonen och pigmenteringen i huden för att kunna fastställa exakt ras?

Merwinna: "Mja, detta är en blandning mellan schäfer, boxer och rottweiler, där den dominerande rasen är boxer"

Fyfan mycket ska man höra......

Det är väl inget konstigt att det finns mulatter t.ex.? Och halvindianer? Och eurasier? Eller helt enkelt "personer med blandad etnisk bakgrund".
Citera
2024-10-28, 19:05
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Det är helt irrelevant om det är en "nazistisk", kommunistisk eller globalistisk liberal värld - poängen är att det är fullt möjligt.

Men tack för att du direkt bekräftar det jag sagt hela tiden: att ni accepterar att raser finns i djurvärlden men inte hos människor av politiska skäl. Du drar direkt in politik i vad som borde vara en vetenskaplig diskussion. För dig, som är ideologiskt motiverad över allt annat, så är det "nazism" att ens överväga att mänskliga raser existerar, och därför kan du inte göra det. Det är det egentliga skälet till varför du förnekar det och det har ingenting med biologi eller vetenskap att göra för dig.

Du sköt dig själv i foten omedelbart - bra jobbat! Som jag sa:

Det är enbart av politiska och ideologiska skäl man inte får hävda att mänskliga raser existerar, men något vetenskapligt skäl för det finns inte.

Jo. Om man googlar lite så hittar man många forskare, läkare o.s.v. som säger ungefär samma sak, nämligen "klart att raser finns rent biologiskt, men nyttan med att göra den indelningen överväger inte skadan, därför är det bättre att säga att det inte finns raser".
Citera
2024-10-28, 19:05
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag har redan läst massor om ämnet. Jag behöver inte läsa din jag-vill-lära-mig-mer-om-tråd.

När det gäller hundar kan man prata om raser, inte om människor.

Hur kommer det sig att du spottar ur dig så mycket felaktigheter, då?
Senast redigerad av Stig-Britt 2024-10-28 kl. 19:08.
Citera
2024-10-28, 19:09
Medlem
Citat:
Har du någon vetenskaplig källa som beskriver de mänskliga raserna?

Men herregud. Läs det jag skriver. Jag och andra har redan skrivit varför mänskliga raser existerar om de nu existerar för djur. Sådana som du får bestämma er helt enkelt. Ni kan inte använda en taxonomisk standard för djur och sedan en helt annan för människor.

Citat:
Jag frågar ärligt. Jag är ärligt nyfiken helt utan någon politisk motivering.

Haha! Nej, det gör du inte. Du har redan avslöjat dig själv i tråden med att anledningen till att du anser att mänskliga raser inte existerar är för att det är "nazism" för dig.

Det här är en fråga om politik för dig - inget annat.
Citera
2024-10-28, 19:11
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:

Detta är nästan hela sanningen. Intressant hur diskussionen i tråden förflyttades från "nej, svarta har inte lägre IQ" till "raser finns inte!" när det inte gick att argumentera emot den första delen mer.
Citera
2024-10-28, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo. Om man googlar lite så hittar man många forskare, läkare o.s.v. som säger ungefär samma sak, nämligen "klart att raser finns rent biologiskt, men nyttan med att göra den indelningen överväger inte skadan, därför är det bättre att säga att det inte finns raser".

Ungefär så, ja, och det är dessutom olagligt i många länder att ens antyda att raser existera. Utöver det blir man utfryst och blir av med jobbet omedelbart samt kallad för "rasist" och "nazist" omedelbart. Du ser ju själv hur dårar som Binary beter sig som börjar raljera om nazism omedelbart. Hela etablissemanget är infekterat av precis samma förljuga mentalitet.
Citera
2024-10-28, 19:15
Medlem
Citat:
Men herregud. Läs det jag skriver. Jag och andra har redan skrivit varför mänskliga raser existerar om de nu existerar för djur. Sådana som du får bestämma er helt enkelt. Ni kan inte använda en taxonomisk standard för djur och sedan en helt annan för människor.

Haha! Nej, det gör du inte. Du har redan avslöjat dig själv i tråden med att anledningen till att du anser att mänskliga raser inte existerar är för att det är "nazism" för dig.

Det här är en fråga om politik för dig - inget annat.
Vi noterar att du inte har några vetenskapliga källor och att vi därför kan bortse helt från dina påståenden.
Citera
2024-10-28, 19:19
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Vi noterar att du inte har några vetenskapliga källor och att vi därför kan bortse helt från dina påståenden.

Du har ett fruktansvärt tråkigt sätt att diskutera, där du för in politiska agendor och cirkelresonemang, och direkt omöjliggör en givande diskussion. Trist för både dig, motparter och läsare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in