2024-10-27, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsaDelRey
Tack för ett utförligt svar.

I det senaste avsnittet så måste även jag erkänna att Elsa tappade det fullständigt, jag hade sprungit i det avsnittet om jag vore Adam. Jag trodde uppenbarligen att Adam skulle vara den dominanta i den relationen men helt plötsligt så blir han totalt överkörd av denna jättebebis som bara klagar, dissar och gråter - samt säger hela meningar på engelska. Uscha.

Det svider lite i hjärtat att erkänna detta - till mitt försvar så kan Adam fortfarande vara en osköning, en överkörd osköning. Vi får se.

Jag måste säga att jag också är lite förvånad. Adam kör på med player-grejer ("fejkad födelsedag" är textbook PUA), men sen faller han ändå helt platt när han konfronteras med Elsas bitchighet. Istället svamlar han nåt diffust om att hon inte svarar på hans frågor, för att sedan pudla efter en halvsekund. Längre än så räckte inte Adams game! Lite konstigt eftersom han garanterat käftat med en massa bitchiga tjejer på stockholmskrogar.

Vilket för oss in på...
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det blir så när killen är mer feminin än tjejen.

Det blir ju slående ofta så när dessa feministpsykologer gallrar bland kandidaterna. I verkliga livet sker det ganska sällan att mannen är den feminina parten i relationen men i GVFÖ är det nog över hälften av paren som är så.

Mannen ber om ursäkt om och om igen så fort kvinnan blir ledsen, oavsett hur fånig hon är.
Det här är faktiskt väldigt intressant.

I andra länders versioner förekommer det ganska ofta att kaxiga tjejer som tycker att de är "queens" paras ihop med självsäkra män som kan och vågar käfta emot. En bitchig tjej i USA fick till exempel en stabil brandman som tidigt visade att han vägrade vika ner sig. Det var också ett par i Australien där tjejen var nån wannabe-influencer och bortskämd, men killen satte hårt mot hårt redan under bröllopsfesten. Tjejen blev skitsur först, men rätt snabbt så insåg hon att killen var "man enough" och började gilla honom.

Jag har faktiskt aldrig sett något sådant hända i den svenska versionen. Inte heller har experterna sagt åt någon kille att stå upp för sig själv, det är bara snack om att "känna in" och "mötas i samtalet" etc. Jag kan inte heller minnas någon GVFÖ-kille som skulle ha klarat av att stå upp mot en kaxig tjej (Arvid hade nog grejat det, men det behövdes ju aldrig). *Finns* den typen av män överhuvudtaget i Sverige?
Citera
2024-10-27, 22:31
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedBananas
Torsten i förra säsongen.
Ja han sa ju klart och tydligt till Anastasia att han tyckte hon var oattraktiv.
Citera
2024-10-27, 22:39
Medlem
Citat:

Ja just det. Glömde honom. Tack!
Citera
2024-10-27, 22:40
Medlem
Citat:

Fast det var ju inte riktigt på samma sätt. De verkade bitvis ha himla kul ihop, skrattade och pratade och verkade ändå trivas tillsammans. Mycket gemensamt men sen att han ändå inte blev attraherad. Det var han ju rätt öppen med och försökte ändå jobba på det.

Han var iofs emellanåt rätt taskig men bad ju ändå om ursäkt. Han såg det dåliga i sitt beteende och skämdes för det; dvs han hade självinsikt.
Citera
2024-10-27, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Jag måste säga att jag också är lite förvånad. Adam kör på med player-grejer ("fejkad födelsedag" är textbook PUA), men sen faller han ändå helt platt när han konfronteras med Elsas bitchighet. Istället svamlar han nåt diffust om att hon inte svarar på hans frågor, för att sedan pudla efter en halvsekund. Längre än så räckte inte Adams game! Lite konstigt eftersom han garanterat käftat med en massa bitchiga tjejer på stockholmskrogar.

Vilket för oss in på...

I andra länders versioner förekommer det ganska ofta att kaxiga tjejer som tycker att de är "queens" paras ihop med självsäkra män som kan och vågar käfta emot. En bitchig tjej i USA fick till exempel en stabil brandman som tidigt visade att han vägrade vika ner sig. Det var också ett par i Australien där tjejen var nån wannabe-influencer och bortskämd, men killen satte hårt mot hårt redan under bröllopsfesten. Tjejen blev skitsur först, men rätt snabbt så insåg hon att killen var "man enough" och började gilla honom.

Jag har faktiskt aldrig sett något sådant hända i den svenska versionen. Inte heller har experterna sagt åt någon kille att stå upp för sig själv, det är bara snack om att "känna in" och "mötas i samtalet" etc. Jag kan inte heller minnas någon GVFÖ-kille som skulle ha klarat av att stå upp mot en kaxig tjej (Arvid hade nog grejat det, men det behövdes ju aldrig). *Finns* den typen av män överhuvudtaget i Sverige?

Klart den typen av män finns här också. "Problemet" är väl att det ofta är typ idrottskillar som jobbar som polis, snickare, brandman... Och de drar åt SD-hållet i sina åsikter. Dvs de kommer aldrig med i tv.
Citera
2024-10-27, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Vi vänder på det. Har någon man i detta program tydligt visat att tjejen inte duger åt honom?

Det är ju gott om tjejer som dissat sin man dock. Men jag kan inte komma på motsatsen. Ska väl vara han som föreslog att de skulle banta ihop och så drog hon i sig en massa onyttigt bara för att. 😄

Kanske inte. Men vad säger det om män? Att de blir tillsammans med vem som helst som vill ha dem? Nej, det hoppas jag inte… Men det har väl varit män också som inte velat gå vidare? Men just nu minns jag inga tidigare säsonger.
Citera
2024-10-27, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Klart den typen av män finns här också. "Problemet" är väl att det ofta är typ idrottskillar som jobbar som polis, snickare, brandman... Och de drar åt SD-hållet i sina åsikter. Dvs de kommer aldrig med i tv.

Eller så är de helt enkelt upptagna?
Citera
2024-10-27, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Ja men det är ju det som är grejen med såna psykiska misshandlare! De får en att tycka att man gör så fel hela tiden så man bara stannar kvar och försöker rätta till sina fel. Hon sitter ju där och gråter och säger att han förstört allt, inte kan han gå då? Han måste reparera det han förstört tror han. Så äckligt.

Men herregud det är väl bara att säga att nej detta funkar inte? De är ju inget kärlekspar. De har inte haft någon relation, varken vänskaplig eller annan. De känner varandra ytligt.
Citera
2024-10-28, 05:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jag sa inte att det hade med utseendet att göra, bara att det tydligt märks att hon inte är attraherad och troligen kommer det inte att ändra sig. Ibland kan det göra det om man klickar på andra sätt, det har jag varit med om själv. Men de verkar ju inte klicka alls på något plan. Noll attraktion helt enkelt.

Hon är väl ingen ung tjej för övrigt? Och om han rycker det är obekvämt så har väl han också alla möjligheter att avbryta? Inget tvingar dem att vara kvar i det där om de inte vill så fråga mig inte vad de gör där. Det märks ju att det inte funkar.

Förra året blev… Torsten? Vad hette Anastasias man?
Han blev iallafall ihjäl-sågad av kvinnliga kritiker, kvinnliga tittare och Anastasia själv, för det var så hemskt att han dels var ärlig med att det inte slog gnistor men ändå ville ge det en chans, och helt fruktansvärt att han sa att han inte var attraherad och varför (när hon höll honom vaken med frågor om det).

Anastasia blev sedan bästa vän med Carro som var mycket elakare mot Agust än vad Torsten varit mot henne, för att inte hon känt kemi.
Jag tycker det är ett väldigt hyckleri i allmänhet att Torsten fick så mycket kritik förra året för att han var transparent och genuin, även experterna sågade honom och var på Anastasias sida.
Och hon satt och tryckte till honom efteråt tills han grät och trodde att han var en hemsk människa.

Medans varje år så finns det minst en kvinnlig deltagare som mobbar sin match och det ses som naturligt ifall hon inte är attraherad.
Senast redigerad av Undringar 2024-10-28 kl. 05:13.
Citera
2024-10-28, 05:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue

Vilket för oss in på...

Du kan kolla upp statistik på hur många män som mördar kvinnor i Sverige, misshandlar dem framför barnen och hur många kvinnor med barn som lever i konstant skräck och flykt i olika gömda boenden, eftersom staten gömmer offren istället för att spärra in mannen som förföljer dem och hotar dem.

Detta handlar bara om casting, Arvid var tvärtom tex, men de väljer alltid att para ihop en ångvält med en väldigt snäll och inkännande person, och sen sitter också experterna och gaslightar och låtsas som att det är jämlika relationer, där den som utsätts för gaslighting ska acceptera mer och bjuda till mer.
De sätter ihop par såhär med flit.
Jag kan ärligt säga att killarna i GVFÖ är en väldigt speciell, smal kategori.
Jag gillar dem, men tycker att de är mjukare och sämre på att sätta gränser än jag upplever män överlag i Sverige.
Citera
2024-10-28, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Så kan det absolut vara. Men! Söker man till GVFÖ bör man rimligtvis ge människor en chans och inte rata någon bara utifrån utseendet då kan man likaväl stanna kvar på det ytliga och endimensionella Tinder.

Bara för att hon inte attraheras av honom tar hon sig rätten att bete sig fruktansvärt oförskämt och barnsligt mot Adam som tillskillnad mot henne verkar ha något innanför pannbenet.

Konstigt beteende en del unga tjejer uppvisar. Helt avsaknad av ödmjukhet, nyfikenhet och intresse för andra. Empatin har totalt ersatts av egoismen. Blä!

Ja, det är märkligt. Får nästan känslan av att "experterna" inte hade någon snygg kille till Elsa så hon kunde bli kär utan valde en med ett statusyrke för att bevisa att vissa tjejer lika gärna kan välja just status och pengar. Som jag förstår det så är bröllopsresan en vecka in i programmet och att inte kunna vara trevlig i en vecka mot en okänd person är ett rejält underbetyg. Att samtidigt klaga på att han inte kan något om henne när hon inte vill svara på frågor är rätt märkligt. Adam kan lika mycket eller mer om Elsa än vad Elsa kan om Adam. Hur svårt kan det vara att förstå att precis allt man får reda på om en person under en vecka kanske inte fastnar direkt. Han visste att hon är ekonom och pluggat på handels i gbg men visste inte vad hon pluggat i Halmstad och det var enligt henne sjukt märkligt eftersom hon vet precis allt om honom.

Jag var kvar i en mailkonversation som ett ex hade med sin kvinnliga kusin efter att vi gjort slut för väldigt många år sedan. Mitt ex skrev att hon hade börjat dejta två killar. Den ena var läkare och den andra advokat. Kommer ihåg kusinens svar tydligt: "Åh, jag älskar båda. Har de mycket pengar? Hur ser dom ut?". Ingenting om dom var trevliga eller snälla, hade roliga hobbys eller något gemensamt intresse. Så... tjejer alltså...
Citera
2024-10-28, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Under någons nivå tycker jag var fel uttryckt. Hon är bara inte attraherad.

Normalt sett hade man bara inte setts mer, antingen förklarat att det inte var rätt eller kanske låtit det rinna ut i sanden. I detta fallet tror jag knappt det hade blivit en dejt från början. MEN är man tvungen att stanna kvar i det på något sätt så blir man otrevlig. Speciellt om hon känner att han är för närgången eller intresserad när hon inte är det. Men jag har inte sett klart hela avsnittet så vet inte om det är något speciellt elakt hon kommer att säga. Men de bör avsluta experimentet för det lär bara bli värre.

Ingen av dem är någon jag hade umgåtts med eller dejtat själv så jag försöker se det mer objektivt.

Tror hon mer hade tänkt sig en sån som han militären som var med nån säsong.
Förståligt egentligen hans lägenhet ser ut som man inte kommer levande där ifrån.
Men Adams problem är att han försöker för mycket. Kan vara kamerorna som gör det stelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in