Citat:
Tack för ett utförligt svar.
I det senaste avsnittet så måste även jag erkänna att Elsa tappade det fullständigt, jag hade sprungit i det avsnittet om jag vore Adam. Jag trodde uppenbarligen att Adam skulle vara den dominanta i den relationen men helt plötsligt så blir han totalt överkörd av denna jättebebis som bara klagar, dissar och gråter - samt säger hela meningar på engelska. Uscha.
Det svider lite i hjärtat att erkänna detta - till mitt försvar så kan Adam fortfarande vara en osköning, en överkörd osköning. Vi får se.
I det senaste avsnittet så måste även jag erkänna att Elsa tappade det fullständigt, jag hade sprungit i det avsnittet om jag vore Adam. Jag trodde uppenbarligen att Adam skulle vara den dominanta i den relationen men helt plötsligt så blir han totalt överkörd av denna jättebebis som bara klagar, dissar och gråter - samt säger hela meningar på engelska. Uscha.
Det svider lite i hjärtat att erkänna detta - till mitt försvar så kan Adam fortfarande vara en osköning, en överkörd osköning. Vi får se.
Jag måste säga att jag också är lite förvånad. Adam kör på med player-grejer ("fejkad födelsedag" är textbook PUA), men sen faller han ändå helt platt när han konfronteras med Elsas bitchighet. Istället svamlar han nåt diffust om att hon inte svarar på hans frågor, för att sedan pudla efter en halvsekund. Längre än så räckte inte Adams game! Lite konstigt eftersom han garanterat käftat med en massa bitchiga tjejer på stockholmskrogar.
Vilket för oss in på...
Citat:
Det här är faktiskt väldigt intressant.Det blir så när killen är mer feminin än tjejen.
Det blir ju slående ofta så när dessa feministpsykologer gallrar bland kandidaterna. I verkliga livet sker det ganska sällan att mannen är den feminina parten i relationen men i GVFÖ är det nog över hälften av paren som är så.
Mannen ber om ursäkt om och om igen så fort kvinnan blir ledsen, oavsett hur fånig hon är.
Det blir ju slående ofta så när dessa feministpsykologer gallrar bland kandidaterna. I verkliga livet sker det ganska sällan att mannen är den feminina parten i relationen men i GVFÖ är det nog över hälften av paren som är så.
Mannen ber om ursäkt om och om igen så fort kvinnan blir ledsen, oavsett hur fånig hon är.
I andra länders versioner förekommer det ganska ofta att kaxiga tjejer som tycker att de är "queens" paras ihop med självsäkra män som kan och vågar käfta emot. En bitchig tjej i USA fick till exempel en stabil brandman som tidigt visade att han vägrade vika ner sig. Det var också ett par i Australien där tjejen var nån wannabe-influencer och bortskämd, men killen satte hårt mot hårt redan under bröllopsfesten. Tjejen blev skitsur först, men rätt snabbt så insåg hon att killen var "man enough" och började gilla honom.
Jag har faktiskt aldrig sett något sådant hända i den svenska versionen. Inte heller har experterna sagt åt någon kille att stå upp för sig själv, det är bara snack om att "känna in" och "mötas i samtalet" etc. Jag kan inte heller minnas någon GVFÖ-kille som skulle ha klarat av att stå upp mot en kaxig tjej (Arvid hade nog grejat det, men det behövdes ju aldrig). *Finns* den typen av män överhuvudtaget i Sverige?