Citat:
Nu vet jag inte vad du har för erfarenheter från livet och så men för mig är det tydligt att #494 är oskyldigt uthängd. Detta bland annat för att inget av det Sara och Patrik anklagar honom för stämmer, det är tydligt att dom inte lyssnar på honom oavsett vad han säger. Det finns inte heller något i chattloggarna som tyder på några som helst oegentligheter. Journalisten har sitt alibi som journalist och självklart begriper teamet att folk kommer hävda att skeendet hade blivit annorlunda om det varit en riktig pojke som hade kommit. Detta har dom löst.
I slutet av klippet som dumpen publicerat hör man en kille som kommer fram till Patrik och vill hälsa, han tacka också för ett bra jobb. Det är journalistens kompis. Nu tror jag att Patrik är så genuint korkad att han inte begriper att dom hängt ut en oskyldig men han är enormt känslostyrd. Kolla på honom vad obekväm och nästan rädd han ser ut när journalisten följer efter honom och sedan förvåningen som syns efter att han fick "beröm".
I slutet av klippet som dumpen publicerat hör man en kille som kommer fram till Patrik och vill hälsa, han tacka också för ett bra jobb. Det är journalistens kompis. Nu tror jag att Patrik är så genuint korkad att han inte begriper att dom hängt ut en oskyldig men han är enormt känslostyrd. Kolla på honom vad obekväm och nästan rädd han ser ut när journalisten följer efter honom och sedan förvåningen som syns efter att han fick "beröm".
Man kan tro att du ätit dumpiller, för det finns INGEN annan normal människa som kan tro på att #494 blivit oskyldigt uthängd.
OM han hade varit så angelägen om att göra ett reportage om Dumpen, varför har han då bara inte försökt ringa Sara och Patrik? Och visste han inte att det är olagligt att prata sex med minderåriga? Det borde han ju veta om han var såpass insatt i Dumpen att han tänkt göra ett reportage om dom.
Och varför har han inte låtit en kollega ta del av hans plan? För OM Sara och Patrik inte tror på att han är där för att göra ett reportage, så kommer han ju att bli uthängd som pedofil. Vilket han också blev. Och om det är hans kompis vi hör på slutet, varför har inte han trätt fram för att rentvå sin vän?
Ockhams rakkniv - #494 var på plats i sin roll som bög i hopp om att få knulla ett barn. Case closed.