Citat:
Ursprungligen postat av
KlasLund
Nu vet jag inte vad du har för erfarenheter från livet och så men för mig är det tydligt att #494 är oskyldigt uthängd. Detta bland annat för att inget av det Sara och Patrik anklagar honom för stämmer, det är tydligt att dom inte lyssnar på honom oavsett vad han säger. Det finns inte heller något i chattloggarna som tyder på några som helst oegentligheter. Journalisten har sitt alibi som journalist och självklart begriper teamet att folk kommer hävda att skeendet hade blivit annorlunda om det varit en riktig pojke som hade kommit. Detta har dom löst.
I slutet av klippet som dumpen publicerat hör man en kille som kommer fram till Patrik och vill hälsa, han tacka också för ett bra jobb. Det är journalistens kompis. Nu tror jag att Patrik är så genuint korkad att han inte begriper att dom hängt ut en oskyldig men han är enormt känslostyrd. Kolla på honom vad obekväm och nästan rädd han ser ut när journalisten följer efter honom och sedan förvåningen som syns efter att han fick "beröm".
Struntprat. Och hade journalisten haft en lägre växel i på cykeln, hade han flytt. Nu fastnade han och fick ta till sina illa genomtänkta och virriga motargument.
Han har drifter som är olagliga att leva ut och därför riskabla. Uppenbarligen tyckte han att det var värt att chansa. Han har nog ändrat sig nu.
Men du har rätt i att Patrik blev obekväm. Det är inte konstigt, gäddan befann sig ju på ren dårnivå vid det laget. Det var fråga om ren och skär tokstatus:
"Just det, jag är ju den personen som är precis i den sitsen som den här personen jag låtsades va' va'..."