Okej dumpen-lovers. Här kommer min topp tio-lista över favoritgäddorna:
1 - Lennart
Älskar allt med den här killen: mustaschen, reflexjackan, t-tröjan, kepsen, headsetet. Hans sätt att säga
Hej är nog den hälsningsfras jag använder oftast, med undantag av
Vad menar du med det där. Andra fraser jag tagit från honom är
Jag tänker inte alls, jag har en sån skada i huvudet att jag tänker inte,
Det är bara skoj,
Kan hända och
Det är inga problem. Även Saras
Jo, det är såhär att det är stora problem är flitigt förekommande i min vokabulär.
2 - Det går åt helvete med frugan- Åkers Styckesbruk
- Psykiska och alla möjliga
- Vad är det du inte förstår? Vi tar det en gång till.
- Ja ja ja
- Åker runt lite bara
- Pappas lilla flicka, unga hungriga, unga nyfikna
3 - #292
4 - Snömorfar
Snackar om Allan Eddvall, dubbelgångare, lilla gumman, hamburgerköp och att skicka det här
direkt till kriminal.
5 - Norbergsgubben på ICA
Mopedbilschaufför som pullar sig själv i anali med frugans dildosar
6 - Hunken Honkensson
Extremt stilig kille i ärmlös t-tröja, solglasögon med blått glas och en rejäl kagge. Gillar hans grymma självförtroende och gillar hans dräpande repliker om fläskberget Saras kondition och hennes senilitet som får Sjöberg att skratta rått åt henne. Friad i tingsrätten för att ha sålt knark till barn. Ej dömd för kontakt med barn i sexuellt syfte.
7 - Pappi gränslös pedofil
Älskar att Mr X sitter och runkar när Sara knackar på och att han hävdar att han inte har glasögon.
8 - Permobilgäddan
Hittar inte den jäveln nu. Borttagen från dumpen? Någon som minns vilket nummer han hade? Det är den, mig veterligen, enda blurrade gäddan på dumpen. En kille som glider runt som en kung i sin permobil och skryter om att han pullat en tjej med en gurka. I bakgrunden syns några coola killar på feta MTB:er som kör på bakhjulet. Det enda som drar ner betyget på videon är när Sara förhör snubben om åldersgränser och han svarar arton varpå hon
inte rättar honom. De borde upplyst gäddan om att han kan gå ända ner till femton.
9 - Tomas
Är detta den enda gädda, oräknat tråkmånsarna som lägger benen på ryggen så fort PoS dyker upp, som lyckats avstyra att ämnena grooming och kontakt med barn i sexuellt syfte avhandlas? Istället handlar hela konfrontationen om en snubbe som utpressar honom och hur lite polisen kan göra. Avsnittet är inspelat i för dumpensammanhang numera klassiska Hotel Gothia Towers foyer.
Tipsa gärna om andra gäddor i samma stil!