2024-10-27, 16:48
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Buffets projekt verkar vara något bättre än Coinbase (som jag aldrig har använt dock), i det att den i likhet med bl.a. Revolut även tillhandahåller rena fiatbanktjänster.

Numera påstås företaget vara en av de största kryptoplattformarna i Brasilien:

Nubank announces sending and receiving Cryptocurrencies directly through the platform
https://international.nubank.com.br/company/nubank-announces-sending-and-receiving-cryptocurrencies-directly-through-the-platform/

Man har även påbörjat implementering av lightning:

Nubank partners with Lightspark to enhance customer experience via blockchain

https://international.nubank.com.br/company/nubank-partners-with-lightspark-to-enhance-customer-experience-via-blockchain/

När detta är klart kommer Buffets företag att vara till och med bitcoinvänligare än Revolut, som annars verkar snarlikt men som ännu inte har implementerat lightning.
”Buffets företag”, som om han handplockar varje enskild aktie bland tiotusentals företag som de äger andelar av

Du är verkligen desperat efter att vända alla möjliga fakta till din religion, ”bitcoinisering”.
2024-10-27, 18:30
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
På vilket sätt är detta ekvivalent med investering i bitcoin?

Money talks bullshit walks
2024-10-27, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArundoDonax
Det här beteendet är ett av de grundläggande problemen med Bitcoin. Det som möjligen kan leda till ett enormt och snabbt fall i värdet. Vi kan jämföra med det som hände under depressionen på 30-talet som kallades för bank-run.

Det verkar som att få använder Bitcoin för att handla medan många håller dem för att vänta in uppgång i värde. För vanliga valutor kallas detta för deflation (motsatsen till inflation). Orsaken till att man håller valutan istället för att handla är delvis att tillräckligt många tror på fortsatt uppgång. Det finns en tro på att någon dag skall man kunna handla mjölk och bröd eller kanske växla till andra pengar. Så länge de här två sakerna gäller: att Bitcoin skall fortsätta gå upp i pris och det kommer gå att "växla" antingen till vanliga pengar eller till efterfrågade varor så kommer många användare hålla sitt innehav.

Men om tillräckligt många användare en dag upptäcker att det inte går att sälja sina Bitcoin till andra så kan det komma att bli en snabb bank-run för att inte vara den som sitter kvar med Svarte Petter i form av närmast värdelösa Bitcoin. När och hur och om detta kommer ske vet ingen idag. Men det skulle kunna ske i morgon. Så om du har Bitcoin som investering i framtida värdeökningar är det rimligt att fundera på om du kan hantera risken och tänka på om det kan vara en bra ide att balansera portföljen (inte ha alla äggen i samma korg).

För det lilla fåtal i det här forumet som använder Bitcoin för att handla varor, tjänster eller rättigheter: beskriv gärna vad ni handlar. Jag tror det är mycket ovanligt.

Väldigt haltande jämförelse. Bitcoin kan krascha hur mycket som helst, det sker alltid en återhämtning. Att så inte skulle ske igen vid nästa krasch finns det inget som talar för.

Detta är ett helt nytt fenomen som gör Bitcoin unikt. Bubblor återhämtar sig inte, dom spricker. Bitcoin uppfattas av vissa som en bubbla pga volaliteten.

Att digitala valutor är en del av framtiden är så självklart att det är svårt att förstå hur många som fortfarande är skeptiska. Men antagligen hade folk samma uppfattning om bilar på 1890-talet.
2024-10-27, 21:10
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce.Jenner
Att digitala valutor är en del av framtiden är så självklart att det är svårt att förstå hur många som fortfarande är skeptiska. Men antagligen hade folk samma uppfattning om bilar på 1890-talet.
Om du med "digitala valutor" menar t ex SEK och dollar, så har du helt rätt, de har varit digitala i flera decennier. Skulle dock inte kalla det för framtiden.

Om du syftar på bitcoin eller dylikt så är ditt uttalande istället skrattretande.
2024-10-27, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Om du med "digitala valutor" menar t ex SEK och dollar, så har du helt rätt, de har varit digitala i flera decennier. Skulle dock inte kalla det för framtiden.

Om du syftar på bitcoin eller dylikt så är ditt uttalande istället skrattretande.

Jag syftade endast på krypto, så håller med, digitala valutor är ett bredare begrepp även om kryptovalutorna självklart är digitala valutor.

Okej. Jag vet inte vem som bryr sig. Du får benämna det precis hur du vill, det gör varken till eller från, det är fortfarande lika sant. 😊

Folk har i alla tider varit efterblivna och saknat visioner dock.
2024-10-28, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Uppenbart du, eftersom du INTE begriper att det INTE var satiriskt om Bitcoin*
och inte har sett att jag tillfört kunskap i vitt spridda ämnen...

*Jag har varnat för flera andra ras, blivit idiotförklarat - och sedan rasade det...
De andra kunde jag se en hint gällande när, men jag kan inte det i Bitcoin, eftersom i de ANDRA rasen var det inte så många idioter, betalande så stora överpriser...
Det kan inte hända lika mycket där det finns FA-investerare...

Konstigt att självaste Larry Flink som är tradfi boomer är bullish på Bitcoin.
2024-10-28, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Konstigt att självaste Larry Flink som är tradfi boomer är bullish på Bitcoin.
Han är bullish på att dra in avgifter vart än han ser en möjlighet. Kryptokidsen är en grupp han kan mjölka, och för att locka in dem så yttrar han vagt positiva men intetsägande kommentarer i stil med ”I believe bitcoin has the potential to..”, ”Some see it as Gold 2.0” etc.
2024-10-28, 14:13
Medlem
Jag har inte så mycket ekonomisk intelligens tycker vissa här, men ju mer jag hänger och läser den här tråden desto mindre blir den....

Hur som helst väldigt roligt att följa. Tack för alla inblandade.....
2024-10-28, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseKlasse
Han är bullish på att dra in avgifter vart än han ser en möjlighet. Kryptokidsen är en grupp han kan mjölka, och för att locka in dem så yttrar han vagt positiva men intetsägande kommentarer i stil med ”I believe bitcoin has the potential to..”, ”Some see it as Gold 2.0” etc.

"kryptokidsen" "Larry Flink" "Blackrock" har nog aldrig nämnts i samma mening tidigare
Men kul med livlig fantasti..
2024-10-28, 17:38
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseKlasse
Han är bullish på Bitcoins framtid och vill därför göra pengar på det. Ja så skulle man kunna förenkla det hela, om man helt viftar bort det han faktiskt säger som om han vore en tramsgubbe. Nu är dock inte Larry Fink en tramsgubbe.
Senast redigerad av Leaston 2024-10-28 kl. 17:40.
2024-10-28, 18:06
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Han är bullish på Bitcoins framtid och vill därför göra pengar på det. Ja så skulle man kunna förenkla det hela, om man helt viftar bort det han faktiskt säger som om han vore en tramsgubbe. Nu är dock inte Larry Fink en tramsgubbe.
Men tydligen är alla andra stora investerare som istället är emot bitcoin just tramsgubbar? Det är ju så det låter på er. Warren Buffett är bara en gubbstrutt osv?

Hur vet du om Larry är "bullish på bitcoins framtid" eller om han bara säger saker för att få folk att köpa andelar i hans fond?
2024-10-28, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Hörru idiot, eftersom du hävdar att jag är troll. Det där har jag svarat på flera gånger...
Du kan uppenbarligen inte läsa eftersom jag ALDRIG sagt att Bitcoin är värd EN usd.
Jag har sagt TRE usd, men ändrade till (s g s) NOLL efter att ha blivit rättad gällande startvärdet så det blev MINDRE p g a rättningen en förespråkare gav

Hävdar du att Warren Buffett är troll också? Han säger ungefär som jag men han bryr sig inte om att försöka få idioter att förstå. Det är UPPENBART för oss ekonomer...
Du är ett troll för du hävdar ett specifikt värde istället för att bara säga 0. Vad är logiken med att BTC ens skulle ha ett värde om du anser att det är bubbla? Hur kommer du fram till värdet 3 USD och inte 0.000001 USD, 0 USD eller 1 SEK?

Ok, så det finns ingen högutbildad och framgångsrik ekonom som investerat och blivit rik på BTC? Vilken värld lever du i? CEO av Binance skrattar åt dig.

Gulligt att du försöker få dig verka vara på samma nivå som Warren Buffett. "för oss ekonomer"

Edit:
Du är också ett troll för du påstår att kriminella använder BTC för det inte går att spåra. Du kanske ska börja en tråd seriöst. Tror du jag tänker läsa igenom 20 sidor för att du eventuellt rättat dig själv? Man skulle kunna tro att du skapat denna tråd 2014, inte 2024.
Senast redigerad av david-taxi 2024-10-28 kl. 18:22.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in