Citat:
Ursprungligen postat av
Leaston
När (om…) du hittat en kritik som du tycker verkar vettig, återkom så skall jag bemöta den sakligt och utan argumentationsfel. Så får du bilda dig din egna uppfattning om vilka argument som håller och vilka som är skräp.
Hej Leaston,
Nja jag har letat överallt o hittar inte något vettigt.
Det är som från videon "God bless Bitcoin" ett citat från Leonardo Da Vinci.
https://www.youtube.com/watch?v=oksraL7wN6Q
"Nothing can be loved or hated unless it is first understood"
Jag sysslar med investeringar och aktier. Har en blogg som varit aktiv under 10 års tid med många följare och så kommer någon person kallar mig för ekonomisk idiot efter några inlägg

....
Jag tyckte Bitcoin var en riktig scam och buff innan jag fick en aha woww shit vad e det här. Det fick jag när jag grävde djupare, kollade videor och läste nån bok. Tycker det är hur häftigt som helst.
Kan säga så här. Om någon ger mig ett alternativ idag på att jag måste antingen sälja hela min aktieportfölj eller Bitcoin portfölj och aldrig kunna köpa tillbaks igen. Utan att blinka blir det min aktieportfölj.....
Michael Saylor hade en debatt med någon Guld investerare för några år sedan. Hela debatten sågade snubben Michael Saylor, men i slutet kom han fram till ja man kan väl ha 10% i Bitcoin

..... de säger mycket.
Antingen så ska värdet ner till 0 eller så kommer det att öka i all oändlighet. Det är vanlig matte. Man kan inte applicera TA eller FA på Bitcoin. Vi är redan många som är för Bitcoin och det kommer bara att växa. Nu nästa steg är att flera bolag som Microstrategy börjar köpa Bitcoin i sin balansräkning och nästa steg är att några västerländska Centralbanker börjar tanka på också.
Är det möjligt att det blir så?
Ja det är det verkligen. Bara att titta 5 år tillbaks och se vad som hänt under den här tiden. Vanlig media skriver inget heller om Bitcoin.....
Men jag kan ha fel om allt. Det kan jag ta, men om jag har rätt och jag inte är med på detta skulle jag aldrig förlåta mig själv.
Jag som jobbar med IT och sysslar med investeringar e så besviken på mig själv att jag inte grävde på detta tidigare. Warren Buffet är en stor förebild för mig, men i just med Bitcoin sågar han det. Utan någon vettig fakta. Han behöver inte vara bäst i allt

.
Vi är fortfarande jävligt tidiga........