2024-10-27, 16:12
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det nytter ikke å le det bort, når det er du som dummer deg ut.
Som sagt, det er ingen som jobber slik midt inni et byggefelt. Ingen jobber slik, man bruker rett og slett andre metoder dersom et hus skal fjernes. Og det ville uansett vært helt uaktuelt i denne saken.

Byggefelt? Du mener boligfelt? Tror det er på tide at du tar deg en blund. At du blander inn Riksantikvaren forteller meg at du trenger en blund.
Citera
2024-10-27, 16:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Byggefelt? Du mener boligfelt? Tror det er på tide at du tar deg en blund. At du blander inn Riksantikvaren forteller meg at du trenger en blund.
Til opplysning er et byggefelt og boligfelt to benevnelser for én og samme ting:
.
Citat:
Det er Holden som sier at han ga dem frivillig, og ikke politiet. Holden er THs advokat. Men Holden er tatt i løgn før. Bl.a. sa han at skilsmissekontrakten var 10 år gammel, når den i realiteten var 6 år gammel. Også dette skuespillet han hadde på pressekonferansene. Politiet har sagt at de lette etter forsvunne dagbøker, men dette hopper du bukk over.

Tom Hagens forsvarer, Svein Holden, opplyser til VG at Hagen frivillig har gitt fra seg 20.000 sider med private notater til politiet.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/12/09/195725567/vg-tom-hagen-noterte-hevntanker

https://www.vg.no/nyheter/i/P9Jvd5/tom-hagens-notatboeker-i-loerenskog-saken

Hvordan kan TH ha gitt disse frivillig helt i begynnelsen slik du sier, når politiet sier at de lette etter dem? Jeg stoler mer på Politiet, enn jeg gjør på Holden.
Selvfølgelig har ikke Holden løyet om noe som helst, da ville saken fått en helt annen retning. Og når vi vet at TH er fullstendig renvasket, så VET vi at det ikke er tilfelle. Du overvurderer det selv og undervurderer alle andre. Du har, for å si det mildt, misforstått verden og hele menneskeheten. Det er ikke så lett å bli trodd som du tror. Du har blitt lurt
Senast redigerad av Havhest 2024-10-27 kl. 16:31.
Citera
2024-10-27, 16:38
Medlem
Politiet henvender seg til publikum i morgen på Åstead Norge angående Hagen saken. "En bønn" som det står.

Jeg liker dårlig at Politiet må grave så dypt i verktøykassen. Håper det er en plan og ikke desperasjon
Citera
2024-10-27, 16:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
En med avisutklipp av uløste drapssaker kanskje?
Ja, jeg tror også at avisartiklene ble plantet. Det var nok en viktig del av villedingen.
Citera
2024-10-27, 17:00
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, det er nettopp det jeg tenker er en del av nøkkelen her - at politiet avslutter en del av hemmeligholdet og kommer med flere detaljer.
Du menar alltså att polisen ska häva sekretessen för en del av utredningen, i syfte att få ny bevisning eftersom högsta instans har lagt ner utredningen? Detta skulle vara tjänstefel så det smäller om'et i Sverige, och jag kan inte tänka mig att det skulle kunna vara annorlunda i Norge på en så fundamental punkt. Vad i hela friden ska man med en rättsordning till överhuvudtaget om underinstanser på eget bevåg skulle kunna överpröva överinstansers beslut?
Citera
2024-10-27, 17:04
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Til opplysning er et byggefelt og boligfelt to benevnelser for én og samme ting:
.

Selvfølgelig har ikke Holden løyet om noe som helst, da ville saken fått en helt annen retning. Og når vi vet at TH er fullstendig renvasket, så VET vi at det ikke er tilfelle. Du overvurderer det selv og undervurderer alle andre. Du har, for å si det mildt, misforstått verden og hele menneskeheten. Det er ikke så lett å bli trodd som du tror. Du har blitt lurt

Du ser nå hva jeg skriver, og artiklene ligger nå der, så du kan jo bare si hva du vil.
Holden er beviselig en løgner.

Jeg er bare glad for at alle fremdeles tenker at TH er skyldig, selv etter Riksadvokatens avgjørelse.
Jeg registrerer at det kom flere støtteinnspill fra Bollenilsen, Koss og Skansen. Men ingen av disse tror at TH faktisk er uskyldig. Skansen er en av dem som har gitt vitneforklaringer som har vært svært ufordelaktig for TH, og som tegner et bilde av TH som en ekte hustyrann. Men utad later han som at han tror TH er uskyldig. Han var med å reparerte porten til TH når en ruskjører braste inn der med en hvit Audi A3 stv. Hvem vil vel være i konflikt med en som TH?
Citera
2024-10-27, 17:13
Avslutad
Citat:
Du ser nå hva jeg skriver, og artiklene ligger nå der, så du kan jo bare si hva du vil.

Jeg er bare glad for at alle fremdeles tenker at TH er skyldig, selv etter Riksadvokatens avgjørelse.
Jeg registrerer at det kom flere støtteinnspill fra Bollenilsen, Koss og Skansen. Men ingen av disse tror at TH faktisk er uskyldig. Skansen er en av dem som har gitt vitneforklaringer som har vært svært ufordelaktig for TH, og som tegner et bilde av TH som en ekte hustyrann. Men utad later han som at han tror TH er uskyldig. Han var med å reparerte porten til TH når en ruskjører braste inn der med en hvit Audi A3 stv. Hvem vil vel være i konflikt med en som TH?
Jeg tror ikke ett sekund på at du har innsyn i Skansens avhør. Dessuten er det åpenbart at du skriver disse påstandene for å skape konflikt mellom Skansen og Tom Hagen. Dette er rene løgner fra din side, uten et snev av sannhet. Du fyrer oppunder andres menneskers lidelser, i håp om at de skal miste besinnelsen.
Citera
2024-10-27, 17:30
Avslutad
Citat:
Jeg kalte han for wienerbollemannen fordi han hele tiden sitter å spiser dette på Metrokafeen. Dette har etter hvert blitt til Bolle-mannen eller Bolle-Nilsen. Kan ikke se hvorfor han skulle blitt skremt av å bli kalt det. Han har da speil hjemme.
Ellers har jeg nok ikke skrevet direkte det du påstår.
Javel, er det bollen du misunner da, mens du sitter der og glaner på herr Nilsen. Kan du ikke heller ta deg en bolle selv, istedet for å være så forbasket misunnelig. Du må da skjønne at du er patetisk, når du plager en eldre mann, som bare ønsker å være litt sosial og prate med vennene sine på kafé. Vel, der sa jeg det nok, du er misunnelig fordi han har virkelige venner.
Citera
2024-10-27, 17:32
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Jeg tror ikke ett sekund på at du har innsyn i Skansens avhør. Dessuten er det åpenbart at du skriver disse påstandene for å skape konflikt mellom Skansen og Tom Hagen. Dette er rene løgner fra din side, uten et snev av sannhet. Du fyrer oppunder andres menneskers lidelser, i håp om at de skal miste besinnelsen.

Jeg har nok ikke noen bekreftelse eller avkreftelse på om jeg har noe direkte innsyn i hans avhør. Men det er flere naboer som har vitnet om hvordan TH i årevis har mishandlet Anne.
Det er ikke bare Skansen som har blitt avhørt.
I tillegg har THs partner i Elkraft, to brødre av TH, og flere av de som jobber ved Futurum bl.a. GHH kommet med vitneavhør som er meget ufordelaktige for TH. De to brødrene kunne fortelle om hard fysisk og psykisk vold. Dette er en gærn psykopat, det er det ikke noen tvil om. Jeg vet nok mer enn jeg burde si her. Men jeg ønsker ikke at TH skal oppsøke den ene og den andre, så det får evt være til en annen gang.
Citera
2024-10-27, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, det er nettopp det jeg tenker er en del av nøkkelen her - at politiet avslutter en del av hemmeligholdet og kommer med flere detaljer. At det velges en ny tilnærming. Selvsagt må det gjøres en vurdering, men man skal ikke se bortifra at visse detaljer kan lede til noe mer. Små detaljer kan avlede nye detaljer, bare man får det frem i lyset. Noen kan kjenne igjen modus eller særtrekk. Andre kan få det sparket bak som skal til for endelig å si ifra eller tipse anonymt. Hver lille detalj i saken er med på å danne et større bilde, en total som kan gi enda flere svar.

Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Du menar alltså att polisen ska häva sekretessen för en del av utredningen, i syfte att få ny bevisning eftersom högsta instans har lagt ner utredningen? Detta skulle vara tjänstefel så det smäller om'et i Sverige, och jag kan inte tänka mig att det skulle kunna vara annorlunda i Norge på en så fundamental punkt. Vad i hela friden ska man med en rättsordning till överhuvudtaget om underinstanser på eget bevåg skulle kunna överpröva överinstansers beslut?

Politiet har underveis i prosessen kommet med detaljer som lenge har vært holdt hemmelig. Feks ble ordlyden i trusselbrevet holdt hemmelig lenge, men tilslutt ble det offentliggjort i sin helhet, noe som avledet grundige analyser fra flere hold. Det samme med kryptosporene. Politiet kom omsider med detaljinformasjon som etterforskningen håpet noen ville kjenne igjen. Riktignok uten å offentliggjøre alt politiet vet. Sporene til SIM-kortet likeså, de kom også frem i lyset til slutt. Alle de nye opplysningene ledet til en rekke nye tips, noe som ga flere relevante etterforskningsskritt og nye svar. Politiet må selvsagt alltid gjøre en nøye vurdering før slike ting offentliggjøres. Men det er liten tvil om at offentliggjøring av ulike detaljer kan bidra til en fremdrift i etterforskningen. Poltiet bør søke en ny tilnærming og lette mer på sløret.

I morgen kan det hende TV2 kommer med nye detaljer om etterforskningen i forbindelse med Åsted Norges reportasje om forsvinningen.
Citera
2024-10-27, 17:53
Medlem
Citat:
Ja, jeg tror også at avisartiklene ble plantet. Det var nok en viktig del av villedingen.

Så hvem tror du kan ha fjernet avisartiklene om Dung-saken etter politiets hemmelige ransaking?
Citera
2024-10-27, 17:55
Avslutad
Citat:

Imotsetning til de fleste så har Holden innsyn i saken, og når politiet og påtalemyndighetenes representanter ikke finner noe nevneverdig, så forholder jeg meg til det. Holden er en såpass oppegående advokat, at jeg kan ikke i min villeste fantasi kan forestille meg at han ville lyve i full offentlighet. Advokater har andre metoder de kan bruke hvis det drar seg til. Det er nok du som har fått alt rundt bakfoten, og det gjør det ikke bedre at du samtidig er ute og sykler. Det blir nok skrubbsår både her og der, men sånn blir det når man har vært på bærtur i 6 år.
Du vet ingenting om hva andre mener om saken, du har laget vrengebilder av samtlige opplysninger som har fremkommet i denne saken. Og du har du spredd løgner mer enn noen andre i hele norgeshistorien. Det som dessuten er typisk med deg, er at når jeg kommenterer Svartedikets innlegg, så kommer du sklidende inn på et bananskall.
Kan du forklare meg hvorfor det skjer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in