Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Nopp, blivit lurad tillräckligt. Bojkott gäller. Samma med alla företag som gått woke. Bara för att de kommer på att de tappar kunder så har de gjort sitt. Sista alternativet blir woke-företag och näst sista blir fd-woke-företag. Det SKA kosta att bete sig som de gjort.
Citat:
Ursprungligen postat av
Proliferate
Ofta gör det det!
Och kommunpolitikerna kanske ska lära sig skriva avtal….och inte bidra till EasyParks lurendrejeri.
Nej det finns inget skojeri!
Bara för att det inte funkar bra, betyder inte det att allt är din motparts fel!
Jag har inga problem alls, jag använde EasyPark tidigare, men tröttnade på att betala serviceavgiften på 6 kr och 40 kr för parkeringen 2 timmar på Gatumark, och gick över till Stockholms Stads APP Betala P, för dom tar endast 40 kr för 2 timmars parkering när jag går på lunch, jag avslutar parkeringen när jag sitter i fordonet efter 1 timme och lite till. Nu är Betala P borta, så jag använder app epark 40 kr utan serviceavgift. Men EasyPark funkar bra, jag provade nu och fick upp taxa 5 gatuparkering, och klickade på (i) som informerar om att webvarianten av EasyPark har ingen serviceavgift, och hamnade hos Stockholm Stads hemsida om betalningar, man kan se här vilka alternativ som finns;
https://parkering.stockholm/betala-parkering/
Citat:
Ursprungligen postat av
Yoodur
Fick en jävla pbot för jag använde fel regnr. Kom på mig själv efter en timme men då hade nazisterna redan varit på plats med en gul lapp.
Easypark och parkeringsbolagen kan lösa detta enkelt genom att använda användarid och se om användare har pågående parkering på samma plats med annat regnr. Detta är ju ett problem som inte existerar om automat finns. Men nä man vill leka totalitärmakt och kasta lappar istället.
Hur hade du tänkt att det här ska fungera?
Anta att ett fordon står uppställd på parkeringsplats med registernummer ABC123!
Parkeringsvakten gör en slagning på Regnr, och konstaterar att Fordonets parkering inte är betald, eller har fel taxa, på vilket sätt är användarnummer mer användbart, och hur får vakten reda på vilket användarnummer fordonet har?
Det är för att du slentrianmässigt skriver in Regnr: när du betalar för din parkering!
Jag har 6 tjänstefordon att hålla reda på så jag måste ”vara vaken” när jag skriver in Regnr:, sen går jag bakom fordonet och läser registreringsnumret och jämför med om det är det numret jag skrev in? Jobbigt visst, men ännu jobbigare att betala en felparkeringsavgift på 900 kr!