2022-10-13, 18:36
Medlem
dayweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Varför står det på hos mig "vi har upptäckt ett problem i appen starta om och/eller ominstallera" stod även ngt om dataproblem code-1.

Har ominstallera 3ggr redan.

Typiskt att min boendeparkering gick ut igår men jag fick inget memo. Nu kan jag inte logga in och förlänga.

Hos Parkster står det 1000kr för 90 dagarsbiljett (varav moms 200kr) betyder det att jag ska betala 1200kr?
OK tråkigt att du har problem. Kontakta Easypark om det då, enklast än att fråga här.

Angående Parkster så låter det ju som det, men momsen borde ju ingå i kostnaden annars..
Citera
2022-10-13, 18:37
Medlem
dayweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Bästa Appen! Jag bytte betalkort för 2 år sedan, men inte i appen.

Har parkerat gratis sedan dess.

LL
Hehe härligt! Låter dock lite för bra för att vara sant..
Citera
2022-10-13, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
För några år sedan var jag på besök i Västervik och upptäckte då till min förvåning att där fanns den gamla typen av p-stolpar kvar där man lägger i ett mynt och sedan vrider igång ett tidtagarur. Sådana stolpar hade jag inte sätt på säkert tjugo år innan dess.

Ganska smidig konstruktion men det måste bli ett väldigt tömmande...
Var det på Tekniska museet? Passande i så fall!

Måste säga att parkeringen på MAS, sjukhuset i Malmö, är för dåligt. De har ett stort p-hus de gärna vill att man ska parkera i. Det finns dock inte en enda automat att betala med kort i fast flera hundratals p-platser. Därtill kostar det 25 kr/h, även för mc och även då per mc vid flera på samma ruta. Parkerar man utanför ingången dit man ska kostar det endast 20 kr/h. Således sista gången jag kör in i p-huset då man även tvingas gå en lång bit. I Lund vid sjukhuset finns det gratis p-platser för mc lite överallt på området!
Citera
2022-10-13, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dayweed
OK tråkigt att du har problem. Kontakta Easypark om det då, enklast än att fråga här.

Angående Parkster så låter det ju som det, men momsen borde ju ingå i kostnaden annars..
Det står varav moms, ingår i angivet totalbelopp. 200 mott´1000 att betala stämmer också bra.
Citera
2022-10-14, 16:54
Medlem
dayweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Det står varav moms, ingår i angivet totalbelopp. 200 mott´1000 att betala stämmer också bra.
OK, missade det. Sorry.
Citera
2024-10-11, 07:52
Medlem
EasyPark utmärker sig igen som ett skurkbolag, och Stockholms kommun som lättlurade fåntrattar. Efter att kommunen låtit EasyPark ta över parkeringsdebiteringen har EasyPark rullat ut ett krångligt system med häftiga extra avgifter för att lura/skinna folk!. Lurendrejeriet fanns förut i Solna, nu har de skalat upp det i Stockholm. Att kommunen inte lärt sig av grannkommunerna vid kravställan är vanlig kommunal nonchalans mot invånarna.

Säger bara… Använd ALDRIG EasyPark någonstans i landet!

https://www.dn.se/sverige/sa-skor-si...ifter-i-solna/
Citera
2024-10-12, 05:44
Ja sen betala p försvann är kaos igen i Stockholm. Helt obegripligt att de tog bort den appen och lät en massa obskyra och oseriösa parkeringsbolag sköta detta. Klart det inte kommer funka. Dessutom sitter fortfarande skyltarna kvar om att det är betala p man ska använda . Sthlm stad måste va dumma i huvudet.
Citera
2024-10-12, 21:00
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Ja sen betala p försvann är kaos igen i Stockholm. Helt obegripligt att de tog bort den appen och lät en massa obskyra och oseriösa parkeringsbolag sköta detta. Klart det inte kommer funka. Dessutom sitter fortfarande skyltarna kvar om att det är betala p man ska använda . Sthlm stad måste va dumma i huvudet.

Betala P var begränsat till Stockholms kommun, gynnar knappast verken folk som ska parkera eller skattebetalare om varje kommun ska utveckla sin egen app.
Citera
2024-10-12, 21:09
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proliferate
EasyPark utmärker sig igen som ett skurkbolag, och Stockholms kommun som lättlurade fåntrattar. Efter att kommunen låtit EasyPark ta över parkeringsdebiteringen har EasyPark rullat ut ett krångligt system med häftiga extra avgifter för att lura/skinna folk!. Lurendrejeriet fanns förut i Solna, nu har de skalat upp det i Stockholm. Att kommunen inte lärt sig av grannkommunerna vid kravställan är vanlig kommunal nonchalans mot invånarna.

Exakt. Råkat ut för Easypark ett antal gånger där de säger att de ska fakturera men aldrig skickar en faktura. Fick straffavgifter ett antal gånger och var lika ställd varje gång men tänkte att jag kanske missat det. Inte använt dem på flera år nu. Kan jag inte betala när jag parkerar så låter jag bli. Betalar alltså enbart med kort, eller kontant om det går.
Citera
2024-10-13, 06:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Exakt. Råkat ut för Easypark ett antal gånger där de säger att de ska fakturera men aldrig skickar en faktura. Fick straffavgifter ett antal gånger och var lika ställd varje gång men tänkte att jag kanske missat det. Inte använt dem på flera år nu. Kan jag inte betala när jag parkerar så låter jag bli. Betalar alltså enbart med kort, eller kontant om det går.

Jag använde easypark senast i Fredags. Jag betala direkt med swish, det fanns även möjlighet till att betala med kort, Om du inte använt appen på flera år rekommenderar jag dig att uppdatera den.
Citera
2024-10-13, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proliferate

Hade det funnits något alternativ så..
Citera
2024-10-13, 10:51
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Jag använde easypark senast i Fredags. Jag betala direkt med swish, det fanns även möjlighet till att betala med kort, Om du inte använt appen på flera år rekommenderar jag dig att uppdatera den.
Med deras app tillkommer serviceavgift. Inte i webbläsaren. Det är ett trick för att lura folk givetvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in