2024-10-27, 13:03
Medlem
Både politiet og statsadvokaten innstilte "på bevisets stilling" og begge er uenige med riksadvokaten. Dette har pressen fått bekreftet.
Citera
2024-10-27, 13:07
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Både politiet og statsadvokaten innstilte "på bevisets stilling" og begge er uenige med riksadvokaten. Dette har pressen fått bekreftet.

Rart med det, men når noe taler imot TH, ja da lyver media, men når noe kan ses på som til fordel for TH, ja da er de til å stole på.
Citera
2024-10-27, 13:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Hva vil du fram til?
Du skrev; "Vi får se." Og jeg svarte; "Vi har sett at til og med Riksadvokaten har blitt mistenkeliggjort etter henleggelsen."
Det kan da ikke misforstås!? Det kan bare betyr at du er helt BESATT på at TH skal være skyldig. Du kan IKKE bestemme hvem som er skyldig. Det er bare den skyldige som vet hvem som er skyldig. Du har INGEN forutsetning til å avgjøre slike spørsmål, så lenge etterforskningen viser noe annet. Riksadvokaten har INNSYN i saken, og kan ta slike avgjørelser. Det er rettsprosesser som avgjør slike spørsmål, IKKE hekseprosesser som du legger føringer for. Det er kun i tilfelle det er DEG som er skyldig, at du eventuelt kan komme med innrømmelser. Ellers må du som alle andre, stå i kø og vente på at undersøkelser blir foretatt og behandlet i rettsvesenet. Til SYVENDE OG SIST er det RIKSADVOKATEN som har det siste ordet enten du vil eller ei. Slik er der for meg og slik er det for deg. Det må DU bøye deg for!
Citera
2024-10-27, 13:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Rart med det, men når noe taler imot TH, ja da lyver media, men når noe kan ses på som til fordel for TH, ja da er de til å stole på.
Som sagt, jeg utelukker ikke at media har lurt deg, du har tross alt spredd mange løgner, så det er ikke mer enn til pass for både deg og Jayce. Jeg skjønner såklart at det er kjipt, siden dere trodde dere hadde cred.
Citera
2024-10-27, 13:21
Medlem
Riksadvokatens avgjørelse gir ingen fasit, saken er ikke løst, ingen er tatt og etterforskningen fortsetter.
Citera
2024-10-27, 13:22
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Vi ser jo her hvilken side du står ift loven. Du slenger ut allslags tåpeligheter og oppfordrer til ulovligheter.
Virkelig?! 100 kubikk stein dumpet i THs oppkjørsel?! Har du tenkt på hvor mange lass det ville blitt? Og tror du ikke entreprenøren ville tatt seg en tur og undersøkt først? Eller ville du satset på at entreprenøren dukket opp uten videre undersøkelser, slik som Lastebiljonas gjorde, da noen med falsk id hadde bedt om å få utført arbeid på hyttetomten?

Som sagt, politiet har aldri bekreftet hvilken henleggelsekode de var innstilt på. Det var visst tungt for deg dette, at løgnene dine ikke virket slik du innbilte deg. Media skriver allslags tull og tøys, deres prioritet er å tjene penger.

Jeg har ikke oppfordret til noe som helst. Men det hadde ikke gjort meg noe om noen hadde gjort litt hyss mot TH. Et stort lass eller to med stein i hans oppkjørsel ville gitt han noe å bryne seg på. Det er ikke bare å fjerne sånn uten videre. Lure firmaet til å tro at innkjørselen skal gruslegges, eller noe.
Spoofe THs nummer slik at de blir lurt.
Er det noe verre enn å forsvare en konemishandler slik som du gjør?

Du hvilte deg på medias uttalelse i lang tid når det ble kjent at politiet hadde innstilt på henleggelse. Da var NRK til å stole på, men nå lyver plutselig media når de sier at henleggelseskoden som Politiet og Statsadvokaten brukte var 058, bevisets stilling.
Citera
2024-10-27, 13:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Riksadvokatens avgjørelse gir ingen fasit, saken er ikke løst, ingen er tatt og etterforskningen fortsetter.
Lørenskog-saken blir aldri henlagt. Men for TH er saken henlagt. Og det er ikke mulig å bli mer renvasket enn det TH har blitt. Henleggelsekoden 103 betyr intet mindre enn at intet straffbart forhold er funnet bevist. Og når vi nå i tillegg vet at det heller aldri har vært skjellig grunn til å mistenke TH, så er diskusjonen over og ut. Du tror du klamrer deg til et halmstrå, men det er bare en fantasi. Løgn og fanteri.
Citera
2024-10-27, 13:38
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Som sagt, jeg utelukker ikke at media har lurt deg, du har tross alt spredd mange løgner, så det er ikke mer enn til pass for både deg og Jayce. Jeg skjønner såklart at det er kjipt, siden dere trodde dere hadde cred.

Ser ingen grunn til at media skulle lyve eller finne på noe slikt hvis det ikke stemte.
Fortvilelsen og desperasjonen din er til å ta og føle på, og det blir som sagt bare verre og verre for hvert år. THs liv er ødelagt, det må du innse. På papiret er han renvasket, men du ser nå hva folket tenker. Ingen som tror at han er uskyldig. TH kommer aldri til å vise seg i nærbutikken med advokatgange og hevet hode. Det blir at han lusker seg krokrygget over gårdsplassen og ser seg til høyre og venstre, akkurat som en rev, før han snapper Dagens Næringsliv ut av postkassen og så skynder seg inn igjen og låser døren. Syntes det er til pass for han at livet hans er ødelagt.
Citera
2024-10-27, 13:42
Avslutad
Citat:
Jeg har ikke oppfordret til noe som helst. Men det hadde ikke gjort meg noe om noen hadde gjort litt hyss mot TH. Et stort lass eller to med stein i hans oppkjørsel ville gitt han noe å bryne seg på. Det er ikke bare å fjerne sånn uten videre. Lure firmaet til å tro at innkjørselen skal gruslegges, eller noe.
Spoofe THs nummer slik at de blir lurt.
Er det noe verre enn å forsvare en konemishandler slik som du gjør?

Du hvilte deg på medias uttalelse i lang tid når det ble kjent at politiet hadde innstilt på henleggelse. Da var NRK til å stole på, men nå lyver plutselig media når de sier at henleggelseskoden som Politiet og Statsadvokaten brukte var 058, bevisets stilling.
Det sier jo endel om dømmekraften din, dersom du påstår at du ikke har oppfordret til noe som helst med den uttalelsen din, angående bestillinger og avbestillinger i THs navn. Det må være trådens reneste løgn. Det er jo mulig å lese, men du fornekter deg ikke. Det har vi sett.

Jeg har gitt uttrykk for at jeg forventet at saken til TH ble henlagt med henleggelseskoden 103; "intet straffbart forhold funnet bevist", lenge før media begynte å bable om det. Men JEG har, imotsetning til deg, ALDRI påstått at jeg har bedre innsyn i saken enn Politiet, Statsadvokaten og Riksantikvaren. Det ville vært galskap.

Da det først ble sagt at TH ville bli tiltalt, så trodde jeg det måtte bety at politiet hadde bevis likevel, men jeg syntes det var merkelig pga Eidsivating lagmannsrett kjennelse; "ikke skjellig grunn til å mistanke", og pga tredjemannsransakingen som ble foretatt, på grunnlag samme kjennelse. Det var nemlig en forutsetning at TH ikke var mistenkt for at tredjemannsransakingen var lovlig.

Og forresten, 100 kubikk stein er mye mer enn to lass.
Senast redigerad av Havhest 2024-10-27 kl. 13:59.
Citera
2024-10-27, 13:44
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Lørenskog-saken blir aldri henlagt. Men for TH er saken henlagt. Og det er ikke mulig å bli mer renvasket enn det TH har blitt. Henleggelsekoden 103 betyr intet mindre enn at intet straffbart forhold er funnet bevist. Og når vi nå i tillegg vet at det heller aldri har vært skjellig grunn til å mistenke TH, så er diskusjonen over og ut. Du tror du klamrer deg til et halmstrå, men det er bare en fantasi. Løgn og fanteri.

Lagmannsrettens uttalelser er gamle og utdaterte og basert på ufullstendig grunnmateriale. THs dagbøker var ennå ikke gått igjennom. Mye annet som heller ikke var oppdaget. F.eks. at han hadde fjernet utklippet av Dung-saken som Politiet fant på den hemmelige ransakelsen.
Dessuten tror jeg Politiet holdt tilbake mye for at saken ikke skulle skades. Det var flere som skulle pågripes, og liket var heler ikke funnet. Vet ikke hvor mange ganger dette har blitt nevnt for deg.
Citera
2024-10-27, 13:56
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Det sier jo endel om dømmekraften din, dersom du påstår at du ikke har oppfordret til noe som helst med den uttalelsen din, angående bestillinger og avbestillinger i THs navn. Det må være trådens reneste løgn. Det er jo mulig å lese, men du fornekter deg ikke. Det har vi sett.

Og forresten, 100 kubikk stein er mye mer enn to lass.

Kall det hva du vil, det går fint

Tror du sitter på Google og sjekker hvor mange kubikk som går i en lastebil, bare for å se om du kan finne noe å ta meg på, og så har du funnet ut at det går 17 kubikk stein i en stor lastebil, men det er jo uvesentlig om det er 35 kubikk eller 100 kubikk i to lastebillass, eller en lastebil med tilhenger da. Poenget er at TH ikke kan bruke sin innkjørsel på lang tid. Dine søk på Google for å finne uvesentlige ting å ta meg på har vi sett tidligere, og forteller noe om hatet ditt til meg.
Jeg tror at grunnen til at du hater meg er at det er jeg som først av alle her i tråden gjorde folk klar over at TH er psykopat. Det er mange som også mener at TH er psykopat, bl.a. hans søster Vigdis.
Hun skulle drive restaurant under OL, men ble sparket, muligens til fordel for tyskerens kone.

Jeg oppfatter deg som at du er i en fortvilet situasjon. Desperasjonen og sinnet ditt er til å ta og føle på.
Jeg anbefaler deg å prøve å komme deg videre i livet ditt i stedet for å bare dytte problemene foran deg hele tiden.
Senast redigerad av Skaanseth 2024-10-27 kl. 13:59.
Citera
2024-10-27, 14:03
Avslutad
Citat:
Lagmannsrettens uttalelser er gamle og utdaterte og basert på ufullstendig grunnmateriale. THs dagbøker var ennå ikke gått igjennom. Mye annet som heller ikke var oppdaget. F.eks. at han hadde fjernet utklippet av Dung-saken som Politiet fant på den hemmelige ransakelsen.
Dessuten tror jeg Politiet holdt tilbake mye for at saken ikke skulle skades. Det var flere som skulle pågripes, og liket var heler ikke funnet. Vet ikke hvor mange ganger dette har blitt nevnt for deg.
Selvfølgelig tok ikke retten dine løgner til følge. Det er rene løgner og fantasier. Du overvurderer deg selv og undervurderer politi og rettsvesen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in