2024-10-27, 12:42
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Näpp.

Om min tes stämmer finns i längden bara en riktning, mot allt högre bitcoindominans.
Det hänger på att DeFi och web 3 inte blir av, eller att utvecklingen av covenants/op_cat på Bitcoin går för trögt.
Citera
2024-10-27, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Det hänger på att DeFi och web 3 inte blir av, eller att utvecklingen av covenants/op_cat på Bitcoin går för trögt.

Är inte insatt i någotdera, men jag har svårt att se att det påverkar min tes i längden, då den potentiella marknaden för sunda, neutrala pengar är så otroligt stor.
Citera
2024-10-27, 15:15
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Är inte insatt i någotdera, men jag har svårt att se att det påverkar min tes i längden, då den potentiella marknaden för sunda, neutrala pengar är så otroligt stor.
Då föreslår jag att du sätter dig in i både DeFi och Web3 men även covenants och/eller op_cat innan du uttalar dig för säkert hur Bitcoins dominans kommer att öka i framtiden.

Blir DeFi ett faktum i framtiden så kommer Bitcoins dominans minska rejält. Inte för att jag bryr mig så mycket om "kryptodominans". Men om man lika gärna kan göra DeFi på Bitcoin så blir alla shitcoins förmodligen överflödiga (och då snackar vi $1.5T som behöver allokeras om...).

OP_CAT Upgrade Explained!

Covenants: The Next Bitcoin Soft Fork?

En hint är att Lightning nätverket är resultatet av en halv implementering av covenants. Nu vill man implementera andra halvan också...typ.
Senast redigerad av Leaston 2024-10-27 kl. 15:37.
Citera
2024-10-27, 15:39
Medlem
Citat:
Då föreslår jag att du sätter dig in i både DeFi och Web3 men även covenants och/eller op_cat innan du uttalar dig för säkert hur Bitcoins dominans kommer att öka i framtiden.

Blir DeFi ett faktum i framtiden så kommer Bitcoins dominans minska rejält. Inte för att jag bryr mig så mycket om "kryptodominans". Men om man lika gärna kan göra DeFi på Bitcoin så blir alla shitcoins förmodligen överflödiga (och då snackar vi $1.5T som behöver allokeras om...).

OP_CAT Upgrade Explained!

Covenants: The Next Bitcoin Soft Fork?

En hint är att Lightning nätverket är resultatet av en halv implementering av covenants. Nu vill man implementera andra halvan också...typ.

Ok, ska kolla på det vid tillfälle.

Potentiella marknaden för sunda (värdebevarande) pengar är dock så otroligt stor, hundratals biljoner dollar (med dagens penningvärde) eller mer.
Citera
2024-10-28, 08:33
Medlem
Leastons avatar
Trump leder stort på www.Polymarket.com med en vecka kvar till valet.
Trodde att Harris skulle göra ett bättre jobb än vad hon lyckats med, men hon verkar åka på stor torsk (iaf jämfört med de senaste valen).

Oavsett vad man tycker om Trump i övrigt så tror jag kryptoindustrin kommer blomstra enormt om han vinner valet. Genslers dagar då lär vara räknade, och isf finns det inte längre någon direkt stoppkloss kvar.
Citera
2024-10-28, 19:43
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
Citat:
Trump leder stort på www.Polymarket.com med en vecka kvar till valet.
Trodde att Harris skulle göra ett bättre jobb än vad hon lyckats med, men hon verkar åka på stor torsk (iaf jämfört med de senaste valen).

Oavsett vad man tycker om Trump i övrigt så tror jag kryptoindustrin kommer blomstra enormt om han vinner valet. Genslers dagar då lär vara räknade, och isf finns det inte längre någon direkt stoppkloss kvar.

Hur ser dina analyser ut innan vi stänger detta år? Når vi högre höjder? Eventuella bromsklossar?
Citera
2024-10-28, 20:10
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Jo, men diagonalen är inte bruten än. Det ligger stora säljordrar där(typ här) som behöver ätas upp av ännu större köpordrar. Isf blir det en short squeeze deluxe.
I skrivande stund så har diagonalen brutits. Men inte mycket värt om den börjar stänga candles under härnäst.
Gärna lite mer volym nu tack.
Senast redigerad av Leaston 2024-10-28 kl. 20:13.
Citera
2024-10-28, 20:11
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chili-cheese19kr
Hur ser dina analyser ut innan vi stänger detta år? Når vi högre höjder? Eventuella bromsklossar?
Hänger mycket på valet.
Har ju sagt att jag tror 100k bryts innan året är slut, och får stå kvar vid det.
Vinner Harris så kan det ta lite mer tid innan så sker.
Citera
2024-10-28, 20:16
Medlem
Citat:
Hänger mycket på valet.
Har ju sagt att jag tror 100k bryts innan året är slut, och får stå kvar vid det.
Vinner Harris så kan det ta lite mer tid innan så sker.

Hur långt ner tror du det kan gå nästa bear?
Citera
2024-10-28, 20:20
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
Hur långt ner tror du det kan gå nästa bear?
Någonstans mellan 45k till 110k är nästa botten beroende på vart den toppar ut. skulle jag gissa om jag var tvungen.
Citera
2024-10-28, 20:23
Medlem
Citat:
Någonstans mellan 45k till 110k är nästa botten beroende på vart den toppar ut skulle, jag gissa om jag var tvungen.

Tack! Mycket glad jag lämnade Ethereum. Tror du att vi ser en fin uppgång kommande 4 år OM Trump blir president? Han är ju vän med Musk som också gillar Bitcoin
Citera
2024-10-28, 20:28
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
Tack! Mycket glad jag lämnade Ethereum. Tror du att vi ser en fin uppgång kommande 4 år OM Trump blir president? Han är ju vän med Musk som också gillar Bitcoin
Jag tror vi ser en fin uppgång kommande 4 år oavsett vem som vinner valet. Kanske betydligt större med Trump som president, men då säkert även med högre volatilitet i nergångarna också.

Innan 2028 är slut så har vi nog passerat 500k. Det är bara 5x om 100k passeras i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in