Citat:
Siden politiet mener at AEH ble bortført på et tidspunkt mellom kl 09:17 og kl 09:48, antar jeg at mobilen hennes har ligget iro etter kl 09:48. AEH og gjerningspersonen(e) kan ha vært inni boligen lenger enn frem til kl 09:48, men jeg tviler på at mobilen har vært i bevegelse. Det må bety at de angivelige "raske skrittene" kort tid før mobilen ble lagt iro for siste gang, var kort tid før kl 09:48. Jeg tror derfor at AEH var allerede bortført da TH ringte hennes mobil kl 10:07 den formiddagen. Jeg tror også at gjerningspersonen(e) har plantet spor i S4 for å mistenkeliggjøre TH (og familien generelt). Jeg tror anropet fra elektrikeren kl 09:48 stresset gjerningspersonen(e) såpass mye at skinnfellen ble glemt, og at dette har på et tidlig tidspunkt gjort at politiet har ant "ugler i mosen". Eller ulver i myra, som vi sier i Norge. Jeg tror skinnet har blitt brukt til å lage slepespor. Hele saken fremstår kaotisk, og gjerningspersonen(e) er antageligvis minst like kaotisk i hodet, men fordi den/de skyldige skjuler seg bak falsk identitet og annet anonymiserende verktøy, har politiet hittil ikke kommet i mål. Tiden vil løse denne saken. Samtidig har politiet nettopp mottatt betydelig ressurser. Samarbeidet på tvers av landegrensene har pågått lenge, og har etterhvert utviklet seg til å være svært effektivt. Den teknologiske utviklingen har vært stor for politiets del, derfor har jeg tro på at saken snart får en løsning.
De angivelig raske skrittene ble gått kort tid før telefonen ble lagt i ro kl. 10.07. Noe som tyder på at noen ventet på akkurat disse oppringningene fra TH og ikke kunne legge den i fra seg før anropene 10.06.07 kom.
Hva politiet i dag tenker rundt hennes dødstidspunkt i hennes eget hjem er ikke jeg opplyst om. Men det ville ikke forundre meg om de underveis i dette har forstått at å ikke besvare sin egen telefon ikke nødvendigvis betyr at du er sten død.