2024-10-26, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Siden politiet mener at AEH ble bortført på et tidspunkt mellom kl 09:17 og kl 09:48, antar jeg at mobilen hennes har ligget iro etter kl 09:48. AEH og gjerningspersonen(e) kan ha vært inni boligen lenger enn frem til kl 09:48, men jeg tviler på at mobilen har vært i bevegelse. Det må bety at de angivelige "raske skrittene" kort tid før mobilen ble lagt iro for siste gang, var kort tid før kl 09:48. Jeg tror derfor at AEH var allerede bortført da TH ringte hennes mobil kl 10:07 den formiddagen. Jeg tror også at gjerningspersonen(e) har plantet spor i S4 for å mistenkeliggjøre TH (og familien generelt). Jeg tror anropet fra elektrikeren kl 09:48 stresset gjerningspersonen(e) såpass mye at skinnfellen ble glemt, og at dette har på et tidlig tidspunkt gjort at politiet har ant "ugler i mosen". Eller ulver i myra, som vi sier i Norge. Jeg tror skinnet har blitt brukt til å lage slepespor. Hele saken fremstår kaotisk, og gjerningspersonen(e) er antageligvis minst like kaotisk i hodet, men fordi den/de skyldige skjuler seg bak falsk identitet og annet anonymiserende verktøy, har politiet hittil ikke kommet i mål. Tiden vil løse denne saken. Samtidig har politiet nettopp mottatt betydelig ressurser. Samarbeidet på tvers av landegrensene har pågått lenge, og har etterhvert utviklet seg til å være svært effektivt. Den teknologiske utviklingen har vært stor for politiets del, derfor har jeg tro på at saken snart får en løsning.

De angivelig raske skrittene ble gått kort tid før telefonen ble lagt i ro kl. 10.07. Noe som tyder på at noen ventet på akkurat disse oppringningene fra TH og ikke kunne legge den i fra seg før anropene 10.06.07 kom.
Hva politiet i dag tenker rundt hennes dødstidspunkt i hennes eget hjem er ikke jeg opplyst om. Men det ville ikke forundre meg om de underveis i dette har forstått at å ikke besvare sin egen telefon ikke nødvendigvis betyr at du er sten død.
Citera
2024-10-26, 22:43
Medlem
Citat:
Både politiet og statsadvokaten hat sagt at de ikke ønsker å uttale seg om dette, så det er bare medias påstand. Det er bare Riksadvokaten som har bekreftet henleggelsekoden. Politiet og Statsadvokaten har hverken bekreftet sin innstilling eller henleggelsekode. Det gjør de ALDRI, for det er nemlig ALLTID Riksadvokaten som har det siste ordet.

Men det du sier utelukker ikke at det har vært uenighet.

At du er trangsynt vet jeg.
Citera
2024-10-26, 23:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg tror TH har mye å takke sin høyrehånd for når det kommer til det han har fått bygget seg opp. Det hjelper ikke med midler til å investere, vilje til å bære en eventuell risiko ved å satse på ulike prosjekter om du fullstendig mangler teft for å si det på den måten. Da tar det ikke lang tid før alt ligger i ruiner.
TH hadde tydelig, før GHH overtok roret, foretatt investeringer hvor han risikerte å tape alt. Han manglet altså teft og satset over evne denne selvutnevnte strategen.
Nei, det stemmer ikke. TH hadde ryddet opp i den risikoen ved å selge noen eiendommer for underpris, før GHH overtok roret. GHH skulle bare holde stø kurs imens. Og så er det viktig å få med seg at THs satsing endte med suksess, det var den nervepirrende ventetiden før brikkene falt på plass, som ble i det meste laget for TH. Moralen i historien var jo at det kan lønne seg å ta en timeout. Det å velge å ta ett lite tap, fremfor et stort tap. Det kan sammenlignes med evnen til å ta et kontrollert fall.
Citera
2024-10-26, 23:13
Medlem
Citat:
Nei, det stemmer ikke. TH hadde ryddet opp i den risikoen ved å selge noen eiendommer for underpris, før GHH overtok roret. GHH skulle bare holde stø kurs imens. Og så er det viktig å få med seg at THs satsing endte med suksess, det var den nervepirrende ventetiden før brikkene falt på plass, som ble i det meste laget for TH. Moralen i historien var jo at det kan lønne seg å ta en timeout. Det å velge å ta ett lite tap, fremfor et stort tap. Det kan sammenlignes med evnen til å ta et kontrollert fall.

Det du kaller underpris, var vel markedspris på det tidspunktet. Sett i ettertid så var det underpris.

Du vrir og vrenger på alt.
Citera
2024-10-26, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, det er nettopp det jeg tenker er en del av nøkkelen her - at politiet avslutter en del av hemmeligholdet og kommer med flere detaljer. At det velges en ny tilnærming. Selvsagt må det gjøres en vurdering, men man skal ikke se bortifra at visse detaljer kan lede til noe mer. Små detaljer kan avlede nye detaljer, bare man får det frem i lyset. Noen kan kjenne igjen modus eller særtrekk. Andre kan få det sparket bak som skal til for endelig å si ifra eller tipse anonymt. Hver lille detalj i saken er med på å danne et større bilde, en total som kan gi enda flere svar.

Vi tenker likt. Og slik saken nå ser ut til å stå kan jeg ikke forstå hva de skulle ha å tape på en ny tilnærming. Det er vel ikke nytt for politiet at å slippe informasjon kan lede til tips med nye spor å forfølge og til og med i enkelte saker har ledet til at gjerningspersoner har blitt avdekket og med det har kunnet straffes for ugjerningene de har begått? Jeg forstår egentlig ikke hvorfor de plutselig falt ned på dette hemmeligholdet de har bedrevet over flere år nå. Jeg tror ikke det har gavnet saken.
Citera
2024-10-26, 23:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det kan virke som at hun i 2016 hadde bestemt seg for alvor for å skilles. Når hun ble 67 kom alderspensjonen. TH skal ha vært helt jævlig å ha med å gjøre for de ansatte ved Futurum i tiden før drapet. Alderspensjonen kom. TH tok kontroll over hennes bankkort. Vingeklipte henne. Hun måtte betale strøm selv. Hun var den som måtte betale for oppussingen. Huset skal ha vært i dårlig forfatning. Når det regnet, så lekket det vann inn gjennom taket. Når politiet skulle ha rekonstruksjon kom det vann inn på det badet i andre, og som kom videre ned i peisestuen. Det var overledning eller jordfeil, så de kunne merke at det var strøm i vannet i badekaret. Tenk hvor gnien det egentlig går an å være. Vannskader vil jo koste mye mer enn det koster å legge nytt tak. Det var jo en annen historie i tråden husker jeg, helt i begynnelsen. TH hadde en vaktmester som ville at det skulle legges nytt tak i en utleiegård. Det dryppet vann inn. TH nektet, men denne vaktmesteren skjærte igjennom og fikk lagt nytt tak. Han fikk oppsigelse mener jeg, men fikk tilbake jobben etter litt. Og så var det det Monaco-huset, og der fikk TH pålegg om å vedlikeholde bygget. Han fikk dagsbøter til at det var utbedret. Dårlig vedlikehold er noe som går igjen ved mange av THs bygg. Hotellet på Kvitfjell, som omtales mer som en brakkerigg er jo også et eksempel på det. Man kan se på omtalene av hotellet på Google review, og det går igjen med omtale om råte, mugg, skittent, lytte rom osv. Middagsbuffeen skal også være av dårlig standard. Mye klager.
Citat:
Dårlig vedlikehold er noe som går igjen ved mange av THs bygg. Hotellet på Kvitfjell, som omtales mer som en brakkerigg er jo også et eksempel på det. Man kan se på omtalene av hotellet på Google review, og det går igjen med omtale om råte, mugg, skittent, lytte rom osv. Middagsbuffeen skal også være av dårlig standard. Mye klager.

Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Ser man på Google review på elkraft og TH eiendom så er det også mye negativ omtale.
Hvis det stemmer så mistenker jeg at en eller annen med falsk id har skrevet omtalene, særlig hvis omtalene har dukket opp etter saken ble kjent. Vedkommende er muligens inspirert av den norske svindleren som har operert i Sverige i mange år, en bergenser som har drevet flere juridiske byråer der. Jeg så nettopp en dokumentar om saken. Det finnes tråder om ham her på flashback.
Citera
2024-10-26, 23:26
Medlem
Har dom hittat frun?
Citera
2024-10-26, 23:28
Medlem
Citat:

Igjen, jeg tror TH har mye å takke høyrehånda si for. Det kan være at høyrehånda er av samme oppfatning.
Citera
2024-10-26, 23:30
Medlem
Citat:
Hvis det stemmer så mistenker jeg at en eller annen med falsk id har skrevet omtalene, særlig hvis omtalene har dukket opp etter saken ble kjent. Vedkommende er muligens inspirert av den norske svindleren som har operert i Sverige i mange år, en bergenser som har drevet flere juridiske byråer der. Jeg så nettopp en dokumentar om saken. Det finnes tråder om ham her på flashback.

Ja det ville ha vært oppsiktsvekkende om du mente noe annet.
Citera
2024-10-26, 23:34
Avslutad
Citat:
Det du kaller underpris, var vel markedspris på det tidspunktet. Sett i ettertid så var det underpris.

Du vrir og vrenger på alt.
Ifølge TH var det underpris. Det er ikke et poeng om det var underpris eller ikke. Poenget var hvorfor TH var gått i "indre eksil", slik han uttalte i intervjuet med Kapital dengang. Det var altså ikke pga ekteskapskonfllikten, slik Skaanseth og Kokadu antydet. Vi må forholde oss til de opplysningene som er gitt.
Citera
2024-10-26, 23:37
Medlem
Citat:
Ifølge TH var det underpris. Det er ikke et poeng om det var underpris eller ikke. Poenget var hvorfor TH var gått i "indre eksil", slik han uttalte i intervjuet med Kapital dengang. Det var altså ikke pga ekteskapskonfllikten, slik Skaanseth og Kokadu antydet. Vi må forholde oss til de opplysningene som er gitt.

Hva er indre eksil da? Et pent ord for psykiatrisk klinikk?
Citera
2024-10-27, 00:05
Avslutad
Citat:
Ja det ville ha vært oppsiktsvekkende om du mente noe annet.
Jeg er i en særstilling når det kommer til å skille mellom fantasier, løgner og fakta, siden samme som sprer usannheter og tøv, har spredd usannheter om meg. Vedkommende har derfor beviselig ingen troverdighet. Derfor ble jeg ikke overrasket da siktelsen mot TH ble henlagt, heller ikke da henleggelsekoden ble som den ble, nemlig "intet straffbart forhold funnet bevist". Dette har vi visst alltid, men det er ikke så lett for alle å skille mellom hva som er fantasier, løgner og fakta. Men med logisk tenkning går det som oftest greit. Det har jo vært kjent helt siden våren 2020, 10 dager etter varetektsfengslingen, da TH ble løslatt, avsa 2 av 3 dommere i Eidsivating lagmannsrett sin kjennelse, at det ikke var skjellig grunn til å mistenke TH for drap eller medvirkning til drap. Nå vet vi dessuten at påstanden om at TH hadde slettet anropene på den gamle nokiamobilen ble tatt til følge, noe som ikke var sant og senere ble bevist, at mobilen hadde slettet anropene automatisk. Det understreker jo hvor svakt mistankegrunnlaget e g e n t l i g var. Med et lite vindkast ble det helt borte faktisk, som med et p o f f. Og i etterpåklokskapens navn kan vi si at 3 av 3 dommere i Eidsivating lagmannsrett mente at det ikke var skjellig grunn til å mistenke TH for drap eller medvirkning til drap. Ser man på kommunikasjonen mellom TH og motparten er det åpenbart at noen ønsker TH og familien alt ondt. Mye tyder på at det har pågått en dialog utover den som er kjent (trusselbrevet og trusselmailene), TH skriver at familien setter pris på at motparten har omtalt AEH med respekt, derfor tror jeg det har pågått en slags enveis kommunikasjon i sosiale medier ett eller annet sted. Og det kan tolkes som at øvrige i familien har blitt omtalt på en måte som må tolkes som motsatt av respektfullt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in