Citat:
Ursprungligen postat av
Kokadu
Hvem som har grep om hvem i dette opplegget vingler jeg litt frem og tilbake med. Men ikke den minste tvil om at det var flere endringer i noe som virket solid fundamentert gjennom år kun kort tid før planleggingen av dette drapet tok til.
Det kan virke som at hun i 2016 hadde bestemt seg for alvor for å skilles. Når hun ble 67 kom alderspensjonen. TH skal ha vært helt jævlig å ha med å gjøre for de ansatte ved Futurum i tiden før drapet. Alderspensjonen kom. TH tok kontroll over hennes bankkort. Vingeklipte henne. Hun måtte betale strøm selv. Hun var den som måtte betale for oppussingen. Huset skal ha vært i dårlig forfatning. Når det regnet, så lekket det vann inn gjennom taket. Når politiet skulle ha rekonstruksjon kom det vann inn på det badet i andre, og som kom videre ned i peisestuen. Det var overledning eller jordfeil, så de kunne merke at det var strøm i vannet i badekaret. Tenk hvor gnien det egentlig går an å være. Vannskader vil jo koste mye mer enn det koster å legge nytt tak. Det var jo en annen historie i tråden husker jeg, helt i begynnelsen. TH hadde en vaktmester som ville at det skulle legges nytt tak i en utleiegård. Det dryppet vann inn. TH nektet, men denne vaktmesteren skjærte igjennom og fikk lagt nytt tak. Han fikk oppsigelse mener jeg, men fikk tilbake jobben etter litt. Og så var det det Monaco-huset, og der fikk TH pålegg om å vedlikeholde bygget. Han fikk dagsbøter til at det var utbedret. Dårlig vedlikehold er noe som går igjen ved mange av THs bygg. Hotellet på Kvitfjell, som omtales mer som en brakkerigg er jo også et eksempel på det. Man kan se på omtalene av hotellet på Google review, og det går igjen med omtale om råte, mugg, skittent, lytte rom osv. Middagsbuffeen skal også være av dårlig standard. Mye klager.