2024-10-19, 00:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
Har hållt utkik efter matrikets bregott, men icke funnit nåt. Synd.
Och apropå god ost så nästa vecka har dom Gäsene till bra pris. Det är min favoritleverantör av vardagsost. Väldigt krämiga, smakfylliga och goda ostar.
Tyvär är det en 2-kilosklump, hade gärna sett den i enkilos istället. För de små shushållen.

Är det gräddost?
Citera
2024-10-19, 08:14
Medlem
Kanastras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Är det gräddost?
Ja, jag skulle beskriva den som en gräddost till smaken. Men väldigt fyllig och krämig. Den är lätthyvlad, men smaken är väldigt god.
Citera
2024-10-20, 11:58
Medlem
Köpte ett paket av Favorina Almonds Salted Caramel White Chocolate ("Rostade mandlar doppade i 80% vit choklad med smak av saltkola") som faktiskt var riktigt goda. 34,90:- för 150 gram i vit/ljusblå förpakning (ser lite julig ut, fanns bland temporära soritmentet och ej i godishyllan).

I samma tema är de chokladdragerade hasselnötterna i cylindrisk förpakning också en trotjänare som är med i fasta sortimentet.
Citera
2024-10-20, 18:29
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
Har hållt utkik efter matrikets bregott, men icke funnit nåt. Synd.
Och apropå god ost så nästa vecka har dom Gäsene till bra pris. Det är min favoritleverantör av vardagsost. Väldigt krämiga, smakfylliga och goda ostar.
Tyvär är det en 2-kilosklump, hade gärna sett den i enkilos istället. För de små shushållen.

Den ska jag hålla utkik efter. Finns den alltid eller bara ibland? Jag har ett ganska stort hushåll så tvåkilos är bara en fördel i mitt fall. Älskar gräddost så det låter som min grej som det är så det smakar. Var (tyvärr) på Lidl i dag och handlade bland annat ost, så det får bli nästa gång vilket nog dröjer någon vecka. Får försöka att komma ihåg det till dess.
Citera
2024-10-21, 10:27
Medlem
Ambelains avatar
Lidls Duc le Coer, brukar vara bra.
Särskilt deras Pannacotta med karamellsås, som innehåller alkohol i karamellsåsen.
Inte helt fel faktiskt.

Tyuvärr är den inte del av det vardagliga sortimentet.

De har några andra av samma märke, som dyker upp lite då och då också, som jag saknar.
Minns inte exakt vad det var bara ... men ngt i stil med Pannacotta tror jag.

Denna med spritkaramell är iaf fin.

Nej, det måste inte smaka sprit om det görs på rätt sätt. Då förhöjs det hela istället och blir bättre än bra.
Citera
2024-10-21, 16:23
Medlem
Kanastras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Den ska jag hålla utkik efter. Finns den alltid eller bara ibland? Jag har ett ganska stort hushåll så tvåkilos är bara en fördel i mitt fall. Älskar gräddost så det låter som min grej som det är så det smakar. Var (tyvärr) på Lidl i dag och handlade bland annat ost, så det får bli nästa gång vilket nog dröjer någon vecka. Får försöka att komma ihåg det till dess.
Den finns bara ibland har jag för mig, TROR inte dom har gäsene i fasta sortimentet, men den dyker upp då och då ändå har jag sett, även oannonserat.
Citera
2024-10-23, 07:40
Medlem
Wernerssons gouda är också bra. Inte i standardsortimentet, men regelbundet på erbjudande. Nästa vecka faktiskt Köper normalt inte gouda, då den ofta är så smaklös att den liknar plast, men har aldrig köpt en dålig ost från Wernersson, så tordes chansa och nu köper jag regelbundet. Mild men smakrik, skulle man kunna beskriva den som. Det är stora klumpar, men funkar utmärkt att frysa. Ingen fönrändring alls efter upptining, inte smulig eller så.

Falukorv från Siljans chark. Också bara på erbjudande. Slår lätt Mamma Scan och de andra vanliga.

Revbensspjäll. Man kan köpa bättre över disk eller på CG, men av de där plastförpackade klumparna är Lidls klart bäst. De har inte putsat bort allt fett, så spjällen blir mycket saftigare och godare. I stadardsortimentet, men extrapris på dem då och då. Du bunkrar man.

Äggen som säljs till det facila pre-covid-priset 2:-/st den här veckan är mycket större än det angivna M. Eller lite osorterade. Skulle säga att 75% i mina två flak var XL, några M och några enstaka SM. Så äter man mycket ägg är det bara att bunkra på. Ägg håller sig.
Senast redigerad av filifjonken 2024-10-23 kl. 07:45.
Citera
2024-10-23, 17:29
Medlem
Har jag tipsat om deras havredryck än?
Den från Matriket som står i kyldisken, lite dold, för 16:50, med fetthalt 2,1%.
Av alla havredrycker jag provat är den kanske den godaste.
Citera
2024-10-26, 16:00
Medlem
Gulaschsoppan(hungarian style) dom har nu var riktigt god, mer drag i den än vanlig Gulaschsoppa.
Citera
2024-10-26, 21:04
Medlem
NickeNicknames avatar
Tidigare var Lidl en guldgruva, men senaste köp enligt mig anmärkningsvärt dyrt
finns inte många varor som konkurrerar med Willys/Ica
Finns en del men inte i närheten av vad som fanns innan Pandemin
Tyska korvar gått upp 75%
Deras snitzel 2 st 120%
Ostar upp 50%
LösGodis ok, håller samma som ICA iallafall
WTF Liksom