2024-10-25, 21:43
  #83233
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Patrik har nu även skrivit ett medelande på facebook där han trashtalkar ashberg.

https://www.facebook.com/groups/776883263665426/permalink/1289143955772685/

Det krävs inte hög IQ för att hoppa högt.

"Varför är media så anti gentemot Dumpen? Ja det kan man verkligen fundera på, särskilt Robert Aschberg som har gjort liknade arbete och reportage som vi på Dumpen gör."

Vadå anti? Media har ju för fan behandlat Dumpen med silkesvantar och låtit dom ostört i flera år hänga ut icke-dömda och hetsa familjefäder till självmord.
Media har varit allt annat än "anti" mot Dumpen. Det är ju tack vare media Dumpen har miljontals besök per månad och det är tack vare media Patrik Sjöberg har kunnat lyfta ut ett par hundratusen i vinst.
Media har gett Dumpen massvis med gratisreklam genom flera icke-kritiska artiklar om vissa gäddor.

Men nu granskas Dumpen då de helt uppenbarligen är inblandade i skumrask och då jävlar åker offerkoftan på och Sara och Patrik börjar gråta om konspirationer från "svensk press".

Vilka ovanligt patetiska rövhål dom är dessa muppar.
Citera
2024-10-25, 21:51
  #83234
Medlem
Jusde. Det va en som nämnde om en "överlevar historia" och den kom idag dess utom en anonym sådan, trodde dumpen sa att man va tvungen att ge detalj vart uppgifterna kommer ifrån annars är de falska?

Men i vilket fall, personen som nämnde detta slog huvudet på spiken och kanske kan starta kariär som en sådan som förutspår framtiden?
Citera
2024-10-25, 21:59
  #83235
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Tror nog du kan sova lugnt även om Dumpen inte får in 30 lax i månaden från IK. OM varje facebookmedlem swishar en krona så ger det > 250 k.
Om vi leker med tanken som du säger att alla medlemmar swishar en krona så blir dumpen skyldiga 500k menar du väl?

Ordinarie pris: 2 kronor per mottagen eller återbetald betalning.

Swish är ju inte gratis
Citera
2024-10-25, 22:06
  #83236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-06-22
Om vi leker med tanken som du säger att alla medlemmar swishar en krona så blir dumpen skyldiga 500k menar du väl?

Ordinarie pris: 2 kronor per mottagen eller återbetald betalning.

Swish är ju inte gratis
Verkligheten är kostsam ibland... Marginalen Bank hade tjänat en slant i alla fall :-)
Stackars Sara och Putte som blir utan veckopeng!
Citera
2024-10-25, 22:12
  #83237
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Kan det här verkligen stämma. Källa Aftonbladet.
"Dokument som 200 sekunder har tagit del av visar att Dumpen och Impulskollen har delat på pengar från klienter."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Vz55v1/dumpen-sara-tar-avstand-fran-impulskollen

Ja, det stämmer såklart. Det finns ett telefonsamtal också som troligen Sanna fiskare har läckt ut.
Youtubarna Motvikt och "Vad är problemet" sitter på ljudfilen.
I denna finns bevis för hur Dumpen och IK delat på pengarna.
Jag har svårt att se hur detta inte kommer komma ut när nätets skvallertanter delar ljudfilen emellan sig.
Om Motvikt har läckt ljudfilen till "Vad är problemet" så har han garanterat läckt den till sin polare Anjo som inte tvekar att göra en video om detta då det innebär views.

Det dummaste Sara gjorde var när hon kontaktade Motvikt och ville att han skulle interjuva henne.
Motvikt är en orm. Jag gillar honom.

Självklart kommer allt att komma ut.
Aftonbladet väntar bara på rätt tidpunkt. Dom vill nog dra ut lite på detta och samlar på sig mer vittnesmål från avhoppade sektmedlemmar.
Expressen lär också vilja göra nåt för att bräcka Aftonbladet.

Dumpen har alla emot sig nu.
Citera
2024-10-25, 22:12
  #83238
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av servicedeskgirl
Ja, det stämmer såklart. Det finns ett telefonsamtal också som troligen Sanna fiskare har läckt ut.
Youtubarna Motvikt och "Vad är problemet" sitter på ljudfilen.
I denna finns bevis för hur Dumpen och IK delat på pengarna.
Jag har svårt att se hur detta inte kommer komma ut när nätets skvallertanter delar ljudfilen emellan sig.
Om Motvikt har läckt ljudfilen till "Vad är problemet" så har han garanterat läckt den till sin polare Anjo som inte tvekar att göra en video om detta då det innebär views.

Det dummaste Sara gjorde var när hon kontaktade Motvikt och ville att han skulle interjuva henne.
Motvikt är en orm. Jag gillar honom.

Självklart kommer allt att komma ut.
Aftonbladet väntar bara på rätt tidpunkt. Dom vill nog dra ut lite på detta och samlar på sig mer vittnesmål från avhoppade sektmedlemmar.
Expressen lär också vilja göra nåt för att bräcka Aftonbladet.

Dumpen har alla emot sig nu.
Har läst allt Aftonbladet har skrivit men inte någonstans har jag sett något konkret bevis utan enbart massa lösa rykte och spekulationer. Inget nytt eller något nytt bevis har kommit fram. Enligt mig är det en storm i ett vattenglas.
Citera
2024-10-25, 22:19
  #83239
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Verkligheten är kostsam ibland... Marginalen Bank hade tjänat en slant i alla fall :-)
Stackars Sara och Putte som blir utan veckopeng!
Blir jobbigt nu bedriva sin ideella verksamhet när dom är ute på hal is. Lättlurade svenskar som swishar iväg sina pengar. Sara och Patrik skrattar hela vägen till banken..
Citera
2024-10-25, 22:25
  #83240
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Det är lite skrämmande i detta fall då de fått in så många anmälningar på olika artiklar under så lång tid.
Man kan ju tycka att de tillslut borde ta sig en titt iaf för att undersöka varför det kommer in så många anmälningar.

Ja, men precis. Sedan finns det iallafall en enskild detalj som jag - om jag tar på mig mina juristglasögon och tittar upp - menar är tillräcklig för att JK borde ta sig an anmälningarna i sak, utreda dem samt (åtminstone) i valda fall åtala. Jag har skrivit om den detaljen i tråden som specifikt rör det aktuella målet och det handlar om det Therak900 lyfte tidigare i denna tråd beträffande #500, att ”Dumpen har lagt ut helt nakna bilder på honom när han leker med snorren”:

Detta är, som bekant, #500 på inget sätt ensam om. Jag anser följaktligen att publicering av gäddornas snoppbilder i sig är av en sådan apart art, att det skulle utgöra tillräckligt principiella skäl för JK att utreda och åtala för förtal. Varför?

Därför att så - bokstavligen - naket blottlägga könsorgan, och göra det på ett så systematiskt sätt som Dumpen gör, är komplett unikt i svensk mediehistoria och det är så främmande för, och väsensskilt från, publicistisk tradition i vårt land och det är så ytterligt integritetskänsligt, att det måste anses föreligga tillräckligt principiella skäl för JK att ingripa.

Notera då att det alltså inte spelar någon roll att Dumpen inte följer den etablerade medieetiken, ty nu talar vi om juridik, och inte heller att det är gäddorna själva som har skickat bilderna/videofilmerna (irrelevant vid en prövning av förtal).
Citera
2024-10-25, 22:26
  #83241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-06-22
Blir jobbigt nu bedriva sin ideella verksamhet när dom är ute på hal is. Lättlurade svenskar som swishar iväg sina pengar. Sara och Patrik skrattar hela vägen till banken..
Höjdarna i Livets Ord levde ju gott ett tag de också...
Citera
2024-10-25, 22:33
  #83242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av servicedeskgirl
Ja, det stämmer såklart. Det finns ett telefonsamtal också som troligen Sanna fiskare har läckt ut.
Youtubarna Motvikt och "Vad är problemet" sitter på ljudfilen.
I denna finns bevis för hur Dumpen och IK delat på pengarna.
Jag har svårt att se hur detta inte kommer komma ut när nätets skvallertanter delar ljudfilen emellan sig.
Om Motvikt har läckt ljudfilen till "Vad är problemet" så har han garanterat läckt den till sin polare Anjo som inte tvekar att göra en video om detta då det innebär views.

Det dummaste Sara gjorde var när hon kontaktade Motvikt och ville att han skulle interjuva henne.
Motvikt är en orm. Jag gillar honom.

Självklart kommer allt att komma ut.
Aftonbladet väntar bara på rätt tidpunkt. Dom vill nog dra ut lite på detta och samlar på sig mer vittnesmål från avhoppade sektmedlemmar.
Expressen lär också vilja göra nåt för att bräcka Aftonbladet.

Dumpen har alla emot sig nu.
Det är kanske nu det kommer synas lite skillnad mellan riktig journalistisk taktik och dumpens mobbningsmetodik?
Media utan munkavel eller vad de nu kallar det? Jobbigt när egna smutstvätten kommer fram i dagen...
Citera
2024-10-25, 22:56
  #83243
Medlem
Ond.hickas avatar
Fattar på riktigt inte vad alla är så upprörda över. Att de tjänar pengar? Att de "jagar" fel snuskgubbar? Att de hänger ut snuskgubbar så folk ser vad de gjort? Okej att flashɓack inte är en uniform organisation eller nåt, men fan vad duktiga moralpoliser det var här då.

Inget kul får man ha och inga pengar får man tjäna. Nej nej, alla ska ner i saltgruvan och pussa rättsväsendets skor.
Citera
2024-10-25, 22:57
  #83244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Det är allra högst sannolikt att bedöma som förtal, eller till och med grovt förtal, även med utgivningsbevis. Det ligger ett aktuellt mål i Göteborgs tingsrätt där en gädda har åtalat Sara Nilsson, i egenskap av ansvarig utgivare för dumpen.se, för grovt förtal. Rättegång 9 maj 2025.



Hämndporr eller ej kan det ändå bli fråga om förtal/grovt förtal.



Exakt, olaga integritetsintrång kan Sara Nilsson inte göra sig skyldig till beträffande innehåll som publiceras på dumpen.se, då det brottet inte utgör yttrandefrihetsbrott, till skillnad från förtal.

Dumpen/Sara Nilsson har hittills kommit undan, därför att JK, som är exklusiv åklagare i tryck/yttrandefrihetsmål, har underlåtit att ingripa, då JK har bedömt att det inte föreligger tillräckligt principiella skäl för att utreda saken. Överlag är JK utomordentligt restriktiv med att klampa in i tryck/yttrandefrihetens grundlagsskyddade hägn. Det har hänt tre gånger senaste 30 åren, om jag minns rätt.

Men som sagt, nu ska ett enskilt åtal prövas i Göteborgs tingsrätt 9 maj 2025.

Du verkar ju ganska klipsk som ni jurister ska vara (bör vara) men tror du Dumpens utfall blir praxis?

Låt säga att den polisanställde gäddan vinner och Sara måste öppna plånboken samt tvingas betala rättegångskostnader mm.
Är det bara för gäddorna att dra det rättsligt och casha in?

Vågar inte göra den matten men vi slänger på 20k kr för varje gång Dampen slitit upp bildörren.

Är Dumpen nere för räkning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in