2024-10-25, 20:42
  #83221
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servicedeskgirl
Hahahaha hon är för rolig Sara.
Hon är inte riktigt klok i huvudet.
Citat:
Ursprungligen postat av Sara
Det är märkligt att man i regioner som Sundsvall och Hudiksvall, där psykiatrin fungerar och man tar det på allvar, där har Impulskollen aldrig haft några klienter. Jag tänker att offentlig sektor bör ta sig en funderare kring vad de kan förbättra.
Ehum.. Hon undrar alltså varför folk som har tillgång till utmärkt, fungerande och gratis vård inte söker sig till IK och betalar dyra pengar för mindre behandling istället, och antyder att det då skulle vara något fel att det är så..
Citera
2024-10-25, 20:51
  #83222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet

Ehum.. Hon undrar alltså varför folk som har tillgång till utmärkt, fungerande och gratis vård inte söker sig till IK och betalar dyra pengar för mindre behandling istället, och antyder att det då skulle vara något fel att det är så..

påstår att man att psykiatrin i "sundsvall" är 'fungerande' så är man inte frisk på en fläck. "sundsvall" har de senaste 4 decennierna i år efter år haft bland sveriges erkänt sämsta vård inom psykiatrin.

undantaget är "npf kliniken" som för ~7-8 år sedan blev utsedd till landets bästa, det höll i ett par år sedan försvann dåvarande chefen, och med henne all personal en efter en (och idag är den lika gapande värdelös som de andra delarna)

"hudiksvall" däremot har en riktigt bra psykiatri, (härnösand är också duglig) och det är väldigt många i "sundsvall" som nyttjar "fria vårdvalet" och söker sig till klinikerna i dessa städer istället.

så om dom har 'dåligt gäddfiske' i sundsvall, så beror det snarare på 'fiskarna' än att det inte skulle finnas skit där
Citera
2024-10-25, 20:57
  #83223
Medlem
Sökte på Sundsvall på Dumpen. Exempelvis #484 får visitkort om Impulskollen. Varför ge honom det, om nu vården fungerar så bra i bland annat Sundsvall.
Citera
2024-10-25, 21:02
  #83224
Medlem
Ni som skriver här hur kan ni försvara en kille som Patrik Sjöberg ??
Han har dollar tecken i ögonen o noll koll på pengar han har betalnings anmärkingar hos Kronofogden som dessutom gjort utmätningar av hans tillgångar.
Killen är en notorisk betalningsvägrare och allergisk mot allt som har med räkningar att göra.
Inte ett enda företag vill anställa snubbar som har en kreditupplysning som honom..
Han har bara ett intresse att roffa åt sig så mycket som möjligt till egna fickor där pengarna flyger sin väg som flugor.
Så fattar ni nu hans fifflande med pengar i Dumpen o uttag av miljonvinster till sin egen ficka.
Detta är en så äcklig stil asså..
Citera
2024-10-25, 21:06
  #83225
Medlem
Patrik har nu även skrivit ett medelande på facebook där han trashtalkar ashberg.

https://www.facebook.com/groups/776883263665426/permalink/1289143955772685/
__________________
Senast redigerad av Allahelgon 2024-10-25 kl. 21:11. Anledning: Länk
Citera
2024-10-25, 21:14
  #83226
Avslutad
Vad har hänt med Sanna fiskare?

Motvikts intervju med henne är borttagen.

På frågan varför svarar Motvikt såhär : En tragisk grej, men bortom min kontroll.
Citera
2024-10-25, 21:27
  #83227
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av servicedeskgirl
Vad har hänt med Sanna fiskare?

Motvikts intervju med henne är borttagen.

På frågan varför svarar Motvikt såhär : En tragisk grej, men bortom min kontroll.

Kan inte hitta intervjun, men vart hittade du info om att något hänt?

Låter olägligt, kanske fått utstå massa skit?
Citera
2024-10-25, 21:27
  #83228
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Therak900
Gädda nummer 500, andreas.
Dumpen har lagt ut helt nakna bilder på honom när han leker med snorren, måste ju va ett förtal eller nåt?

Vet dom har utgivningsbevis men man får väl inte lägga ut vad som helst för det?

Det är allra högst sannolikt att bedöma som förtal, eller till och med grovt förtal, även med utgivningsbevis. Det ligger ett aktuellt mål i Göteborgs tingsrätt där en gädda har åtalat Sara Nilsson, i egenskap av ansvarig utgivare för dumpen.se, för grovt förtal. Rättegång 9 maj 2025.

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det klassas som "hämndporr".

Deras utgivningsbevis överlever nog inte ett sådant rättsfall. Vi får hoppas att #500 polisanmäler hämndporren.

Hämndporr eller ej kan det ändå bli fråga om förtal/grovt förtal.

Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Dessvärre så är inte det tryckfrihetsbrott, så de kommer tydligen undan.
Är inte första eller sista porren de publicerar och tjänar pengar på, Mediamyndigheten har något med att det itne får visas porr utan att varna barn eller något sådant.

Men tydligen gäller det bara tv. Rätt sjukt faktiskt att de kommer undan att publicera sådant emot en persons vilja (antar jag iaf, tror ju ingen skrivit på om att bli publicerad)

Exakt, olaga integritetsintrång kan Sara Nilsson inte göra sig skyldig till beträffande innehåll som publiceras på dumpen.se, då det brottet inte utgör yttrandefrihetsbrott, till skillnad från förtal.

Dumpen/Sara Nilsson har hittills kommit undan, därför att JK, som är exklusiv åklagare i tryck/yttrandefrihetsmål, har underlåtit att ingripa, då JK har bedömt att det inte föreligger tillräckligt principiella skäl för att utreda saken. Överlag är JK utomordentligt restriktiv med att klampa in i tryck/yttrandefrihetens grundlagsskyddade hägn. Det har hänt tre gånger senaste 30 åren, om jag minns rätt.

Men som sagt, nu ska ett enskilt åtal prövas i Göteborgs tingsrätt 9 maj 2025.
__________________
Senast redigerad av Lessler 2024-10-25 kl. 21:31.
Citera
2024-10-25, 21:28
  #83229
Medlem
Kan det här verkligen stämma. Källa Aftonbladet.
"Dokument som 200 sekunder har tagit del av visar att Dumpen och Impulskollen har delat på pengar från klienter."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Vz55v1/dumpen-sara-tar-avstand-fran-impulskollen
Citera
2024-10-25, 21:32
  #83230
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Kan inte hitta intervjun, men vart hittade du info om att något hänt?

Låter olägligt, kanske fått utstå massa skit?

nä intervjun är ju borta

Det står i några kommentarer här , folk som frågar : https://www.youtube.com/watch?v=gKTFsOLk-Sc&t=298s
Citera
2024-10-25, 21:36
  #83231
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Vz55v1/dumpen-sara-tar-avstand-fran-impulskollen

Garvar ihjäl mig!!! Oberoende samarbete med lite hederligt reklamköp, men impulskollen lägger ner och EFTER det pudlar Sara...
Det här är ju bättre än bäst
Citera
2024-10-25, 21:41
  #83232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Dumpen/Sara Nilsson har hittills kommit undan, därför att JK, som är exklusiv åklagare i tryck/yttrandefrihetsmål, har underlåtit att ingripa, då JK har bedömt att det inte föreligger tillräckligt principiella skäl för att utreda saken. Överlag är JK utomordentligt restriktiv med att klampa in i tryck/yttrandefrihetens grundlagsskyddade hägn. Det har hänt tre gånger senaste 30 åren, om jag minns rätt.
Det är lite skrämmande i detta fall då de fått in så många anmälningar på olika artiklar under så lång tid.
Man kan ju tycka att de tillslut borde ta sig en titt iaf för att undersöka varför det kommer in så många anmälningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in