Citat:
Ursprungligen postat av
Ovetade
Mycket möjligt du har rätt. Glöm dock inte att bluffmakare som skor sig på andrad elände inte är överdrivet poppis i folkhemmen heller....
Tittar man på deras årsredovisning så är matematiken enkel - utan swish överlever de inte. Behöer inte försvinna mycket heller...
Allt går att sälja med mördande reklam, kom och köp konserverad gröt
( vet ej om du känner till den refrängen men ....)
Ja, de har nu fått exponering på en av Sveriges största tidningar, en som alltsomoftast läses av livetshårdaskola studenter - så att Dumpen kommer få fler och mer medlemmar är jag övertygad om.
Avseende redovisningar, ekonomiska samarbetet etc så brukar inte Lasse och Lisa bry sig om sådant i sin iver att tycka, tänka och gilla på Sociala medier.
Om det är bra att Dumpen bryter samarbetet med Impulskollen, ja det tror jag definitivt - och hoppas att de kan räta ut ryggen och bli mer seriösa. De är såklart så seriösa som de kan idag - men både Patrik och Sara behöver mer hjälp avseende hemsida, konfrontationstekniker, mediaträning osv.
De vill göra rätt , och det är beundransvärt - men de kanske inte har alla verktyg som krävs för det.
( om du inte känner till konserverad gröt ber jag dig att lyssna på detta
https://www.youtube.com/watch?v=BsnTiiAZYfU)