2024-10-25, 17:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gullbritt37
Elsa beter sig som en tjurig fjortis för att hon kan. Adam är inte ärlig, säger han känner sig bekräftad. Ingen gillar rött kukhår..högt hårfäste redan och begynnande flint.

Elsa har grava problem med sig själv. Adam gillar hennes korta shorts i kombination med raggsockor. Men vad fan är det för fel på rött kukhår?!
Citera
2024-10-25, 17:22
Medlem
På de starka reaktioner som fröken Elsa framkallar är det lätt att få uppfattningen att panelen med flit önskar fylla en kvot av konfliktfyllt drama eftersom de utvalt henne. Människor som jag har kommit i kontakt med som jag vet har många personlighetsmässiga utmaningar brukar jag avråda från att överhuvudtaget dejta eller ingå i nya kärleksrelationer. De behöver arbeta separat med sig själv först, annars blir de en belastning istället för en tillgång i relationen.
Citera
2024-10-25, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Förlåt men vad pratar du om? Så om man är vänster och har flashbackkonto så kan man inte knarka eller vara galen? Och själv är du "sund och vanlig" antar jag? Röstar på Bondepartiet som andra lantisar? Än mer benägen att hålla med Elsa. I just den frågan.
90% av fruntimmer kan inget om politik (se bara på dig själv, fokus på att skriva hundra inlägg här istället) och noll konsekvensktänkande. Man ska vara "god" och "rösta vänster" (andras pengar ska finansiera ekonomisk invandring av män och plöjas ner i statliga svarta hål), sen undrar de varför de inte kan gå ut om kvällarna.. Men usch om någon säger varför..
Citera
2024-10-25, 18:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Hårfästet kan inte vara några problem om man börjar närma sig 30. Många män börjar bli flint då. Visst, är man 16 så kanske det inte är så attraktivt men...

Hårfärgen är svår att göra något åt. Själv är jag blek i hyn och har råttfärgat hår. Eller hade, nu är det mer grått, men ej tunt. Är ju tråkigt för i all reklam så är mannen alltid mörkare än kvinnan. Särskilt i dessa tider då det ofta är en vit kvinna och en brun man från Afrika/Mellanöstern.

Jag tycker dock Adam har många fördelar. Han kan ta en hel restaurang och verkar ha en stor personlighet. Tror det är väldigt attraktivt för många kvinnor, rött hår eller ej.

När Arvid deltog i programmet var det ingen som klagade på varken hårfärg, hårfäste eller kukfrisyr?! Berodde det månne på att han ansågs vara tillräckligt muskulös och dominant samt tugga inövat Liiidingömål?

Rättelse: Nej, men såklart, det var ju för att han sov naken med sina ex! My bad.
Senast redigerad av Lilithseyes 2024-10-25 kl. 18:20.
Citera
2024-10-25, 18:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
På de starka reaktioner som fröken Elsa framkallar är det lätt att få uppfattningen att panelen med flit önskar fylla en kvot av konfliktfyllt drama eftersom de utvalt henne. Människor som jag har kommit i kontakt med som jag vet har många personlighetsmässiga utmaningar brukar jag avråda från att överhuvudtaget dejta eller ingå i nya kärleksrelationer. De behöver arbeta separat med sig själv först, annars blir de en belastning istället för en tillgång i relationen.

Elsa har redan en primär relation. Med sin syrra. (Nej, jag syftar inte på sex nu era snuskon.) En utomstående beundrare upplevs som ett hot mot deras tvåsamhet och symbios.
Citera
2024-10-25, 18:36
Medlem
Elsa verkar som en typisk blond tjej med det utseendet osv, har aldrig kunnat göra något självständigt i hela sitt liv. Kan på ytan säkert se ut som det, åkt till val thorens, kors och tvärs hit och dit och rest, men alltid med sina lika blonda identitiska polare att hålla i handen.. där de gapar och tjoar för att få grabbgängens uppmärksamhet.

Tror hon känner sig personligt förorättad, var "denna" vad jag fick?! Jag som är så rolig och snabb och snygg, jag ska ha en hunk. Sen att hon likt andra idioter tvunget MÅSTE googla sig själva, har de ingen självkontroll?

Jo, angående osjälvständigheten. Hur kan man annars börja lipa över att man inte har morsan/syrran/bästa polaren hos sig, det kallas att bita i och hålla ut, få de flesta lära sig i alla möjliga situationer, sociala, arbetsmässiga om inte annat.. att hon är allmänt otrevlig och dryg är väl någon flyktmekanism, att inte vilja bli tagen i om man inte är intresserad är förståeligt. Sen ger hon ju hela tiden dubbla signaler till stackarn (som i soffan, ligger med benen tätt ihop osv), tyvärr många kvinnor som är sådana.. jagsvag. Och vem fotar fortfarande sin mat, ful bild det måste blivit med alla tallrikar..

Selma och Andreas funkar bra, dock märkligt att han aldrig varit kär, verkar ju stabil med hyfsad självkänsla osv, märkligt. Att lillbögen inte haft det är mindre förvånande, varför blir den andra så förvånad över det? Ska man vara fördomsfull är det inte ovanligt att promiskuösa, gärna manliga homosexuella, mest ligger runt långt upp i åren. Varför inte liksom, ofta ganska traumatiska upplevelser i tonåren gällande sexuella uppvaknandet också som säkert kan sätta sina spår. Selma är lite quirky, men gillar det. Hon är nog rolig att hänga och ta en öl med i lagom doser, hoppas det håller.

Ninni och Nicklas, fan vad märkliga människor. Diagnoser? Tråkigaste och mest torra människor jag skådat, gråa möss bägge två. Tyvärr är det ofta sådana udda tjejer som blir mobbade, fan vad barn kan vara elaka (och vuxna, deltagare läs ej!)

Övriga reflektioner; fan vad fult äldrebögens skägg är, påminner om en get, kan han inte köra kort skägg, har redan så avlångt ansikte.. lillbögen hade väldigt feminina och lena ben, såg ut som kvinnoben. Varför flinar han hela tiden, betuttad i Magnus eller hans grundfejs? Adam, mycket tråkigt hur han rackar ner på sig själv. Så sorgligt med alla människor, män såväl som kvinnor uppenbarligen, som går runt och inte känner de duger, hur ska någon tycka om mig?
Citera
2024-10-25, 18:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkmejan1234
Fy fan SVT, plocka bort Elsa ur programmet och ge Adam någon form av ersättning för lidandet dom utsatt honom för. Jag blir upprörd över hur dom kan låta någon brytas ner framför kameran och sedan sända det. Elsa har ju uppenbart någon form av personlighetsstörning. Narcissism, gaslighting. Hennes beteende bryter sakta ner Adam. Han blir mer och mer osäker. Det är därför han upplevs som obegriplig, snurrar till sina resonemang, för att Elsa bemöter honom offensivt vad han än säger. Han blir osäker på hur han ska uttrycka sig. Det gränsar till psykologisk misshandel. Helt vansinnigt att experterna matchar ett sånt par. Om dom är experter måste dom förstått hur Elsa är som person. Hon rent av elak och har noll självinsikt. Tragiskt när man är 27. Hon måste levt i en bubbla av lika naiva och bekräftande tjejkompisar ett helt liv. Hade en kille betett sig som Elsa hade moben varit efter honom. Det enda bra med att hon synts i programmet är att andra killar kanske fattar att dom ska akta sig för henne. Och jag är ändå tjej som skriver detta. Men jag känner väl igen mig för varit i liknade relationer när jag var yngre. Gör ont i magen att se. Spring Adam!

Förvånad över att alla inser detta i stor omfattning först nu.
Carro och Agust, hallå?! Det var ju klassisk psykisk misshandel.
Likaså Lina och Alex. Rosanna och Christoffer (?), Arvid och sida. Socionomkvinnan och grävmaskinisten, Golf-Eva och Per.
Mössmannen och fysioterapeuten.
Det förra bögparet.
”Experterna” castar ALLTID en klassisk misshandlar-mobbare med narcissistisk personlighetsstörning och matchar denna (oftast en kvinna men inte alltid) med en person som har osäker/klängig anknytning och som alltså garanterat inte klarar att säga ifrån eller göra slut.
Citera
2024-10-25, 19:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Jag har underskattat Elsa, hon är mer platt, ointressant, elak, egocentrisk än vad jag först trodde. Hon är dessutom långt ifrån så snygg som hon tror.

Adams misstag var förstås att inte stå på sig och det gjorde det hela 100 gånger värre. En människa med empati hade sett att Adam blev osäker och inte gått på som en ångvält, var en väldigt otrevlig reaktion av henne och hon borde hanterat det mycket bättre. Tror tyvärr vi kommer få se Adam bli allt mer osäker i följande avsnitt. Han verkar i övrigt vara en schyst kille!

snygg? Hon ser inte ens bra ut. Ser ut som en kalkon med platina-peruk.
Citera
2024-10-25, 19:10
Medlem
Det är alltid såhär, folk dömer deltagarna fort och sen upptäcker man att man hade fel. Arvid fick ju mycket skit härinne i början men i slutet såg de flesta att han är en riktig drömkille.
Citera
2024-10-25, 19:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Elsa säger att hon ekonom.

Hon känns inte lika hemsk som Rosanna för hon var vidrig. Men hon är i nivå med Lina och Carro och det kommer nog märkas alltmer ju längre programmet håller på. Adam borde bryta nu, för han har inte en chans, och för att inte bli skadad av Elsa och ”experterna”.

Ekonom på Halmstad högskola, LOL. Bor i ”New York” (Göteborg). Jag bodde i Gbg senast, bor nu i en storstad som inte är i Sverige.
Men när jag bodde i Göteborg kallade jag det ”byhålan”, inte ”New York”.

Ja, experterna kommer gaslighta honom att lyssna mer på Elsa, förföra henne, göra mysiga dejter, blablabla.
Citera
2024-10-25, 19:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Det är alltid såhär, folk dömer deltagarna fort och sen upptäcker man att man hade fel. Arvid fick ju mycket skit härinne i början men i slutet såg de flesta att han är en riktig drömkille.

Ingen tycker att han är en drömkille förutom han själv, hans mamma och hans syster.
Inte ens Ida.
Citera
2024-10-25, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
snygg? Hon ser inte ens bra ut. Ser ut som en kalkon med platina-peruk.

Hon är en stabil 9:a iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in