Citat:
Ursprungligen postat av
Gurkmejan1234
Fy fan SVT, plocka bort Elsa ur programmet och ge Adam någon form av ersättning för lidandet dom utsatt honom för. Jag blir upprörd över hur dom kan låta någon brytas ner framför kameran och sedan sända det. Elsa har ju uppenbart någon form av personlighetsstörning. Narcissism, gaslighting. Hennes beteende bryter sakta ner Adam. Han blir mer och mer osäker. Det är därför han upplevs som obegriplig, snurrar till sina resonemang, för att Elsa bemöter honom offensivt vad han än säger. Han blir osäker på hur han ska uttrycka sig. Det gränsar till psykologisk misshandel. Helt vansinnigt att experterna matchar ett sånt par. Om dom är experter måste dom förstått hur Elsa är som person. Hon rent av elak och har noll självinsikt. Tragiskt när man är 27. Hon måste levt i en bubbla av lika naiva och bekräftande tjejkompisar ett helt liv. Hade en kille betett sig som Elsa hade moben varit efter honom. Det enda bra med att hon synts i programmet är att andra killar kanske fattar att dom ska akta sig för henne. Och jag är ändå tjej som skriver detta. Men jag känner väl igen mig för varit i liknade relationer när jag var yngre. Gör ont i magen att se. Spring Adam!
Förvånad över att alla inser detta i stor omfattning först nu.
Carro och Agust, hallå?! Det var ju klassisk psykisk misshandel.
Likaså Lina och Alex. Rosanna och Christoffer (?), Arvid och sida. Socionomkvinnan och grävmaskinisten, Golf-Eva och Per.
Mössmannen och fysioterapeuten.
Det förra bögparet.
”Experterna” castar
ALLTID en klassisk misshandlar-mobbare med narcissistisk personlighetsstörning och matchar denna (oftast en kvinna men inte alltid) med en person som har osäker/klängig anknytning och som alltså garanterat inte klarar att säga ifrån eller göra slut.