Jag är förvånad över hur bra det går för Selma och han den där killen vad han nu heter. Min första spontana tanke när de individuellt presenterades var att de omedelbart skulle börja småbråka och att Selma skulle irritera sig över småsaker. Jag är givetvis glad över att det hittils blivit motsatsen.
Det bevisas återigen att jag är urusel på att förutspå saker med Elsa och Adams situation. Jag var direkt tveksam över Adam och hans sätt att vara, och trodde att han skulle orsaka relationens problem. Bevisligen verkar Elsa vara en rätt krånglig typ, diplomatiskt beskrivet. Han verkar rätt schysst.
Citat:
Ursprungligen postat av
MaeWest
Skulle inte förvåna mig om hon käkar ADHD-medicin. Och vägrar ta den för att hon tycker hon blir mycket mer spontan och så där härligt ärlig mot människor, när hon skiter i sina tabletter.
Nej, Elsa, du är inte det minsta frejdig...du är pinsam...
Jag har en del erfarenhet av vänner med ADHD och skulle snarare säga att hennes beteende påminner om
när ADHD-medicin tas. Ofta är människor med ADHD naturligt spontana och rätt roliga att vara med när de inte tar sin medicin, men blir irriterade, inåtvända och arga när de tar medicinen. Samtidigt verkar de själva uppleva sig själva som mindre trevliga när de inte tar medicinen