2024-10-25, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Produktionen borde ha ett utomstående psykologteam som plockar ut folk från programmet i tid så att de slipper fara illa. Det borde finnas någon sån garanti efter alla säsonger där vi sett folk bli psykiskt misshandlade och tilltufsade av sin äkta hälft.

#RäddaAdam

Blir provocerad av att en fin, trevlig kille som försöker agera gentleman får ta så mycket skit. Vi måste rädda fina killar som Adam. #RäddaAdam
Citera
2024-10-25, 01:36
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Crapmagic Jag är förvånad att vi inte fått en analys från dig än gällande Elsas alla vårtor hon har i ansiktet. Som jag nyss upptäckt.
Det var det allra första jag noterade din noob, men jag försöker för min egen skull att bortse från orala könssjukdomar och inte vara så kräsen när det gäller kvinnohud, så jag har försökt skamma mig själv till tystnad i tråden om saken, men nu när du ber om det så ska du få, återkommer

Skälet till att du och Undringar noterar detta med delay är era känslomässiga fördämningar, som brister först nu som ett fuskbygge till bäverbo så fort ni slutat känna sympati för Elsa, ni får fan skärpa till er!
Senast redigerad av Crapmagic 2024-10-25 kl. 01:58.
Citera
2024-10-25, 02:10
Medlem
JoakimFenixs avatar
Jag är förvånad över hur bra det går för Selma och han den där killen vad han nu heter. Min första spontana tanke när de individuellt presenterades var att de omedelbart skulle börja småbråka och att Selma skulle irritera sig över småsaker. Jag är givetvis glad över att det hittils blivit motsatsen.

Det bevisas återigen att jag är urusel på att förutspå saker med Elsa och Adams situation. Jag var direkt tveksam över Adam och hans sätt att vara, och trodde att han skulle orsaka relationens problem. Bevisligen verkar Elsa vara en rätt krånglig typ, diplomatiskt beskrivet. Han verkar rätt schysst.

Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Skulle inte förvåna mig om hon käkar ADHD-medicin. Och vägrar ta den för att hon tycker hon blir mycket mer spontan och så där härligt ärlig mot människor, när hon skiter i sina tabletter.

Nej, Elsa, du är inte det minsta frejdig...du är pinsam...

Jag har en del erfarenhet av vänner med ADHD och skulle snarare säga att hennes beteende påminner om när ADHD-medicin tas. Ofta är människor med ADHD naturligt spontana och rätt roliga att vara med när de inte tar sin medicin, men blir irriterade, inåtvända och arga när de tar medicinen. Samtidigt verkar de själva uppleva sig själva som mindre trevliga när de inte tar medicinen
Citera
2024-10-25, 02:31
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Ju snällare och mesigare han är mot henne desto jävligare blir hon. Knepig tjej som hela tiden har ett stort behov av att bli satt på plats.

Elsas drömmatch hade varit en 10 år äldre, rik, attraktiv bachelor-man som behandlar henne som skit och sätter henne på plats.

Hon vill absolut inte ha en snäll kille som ställer frågor till henne. Det är bara något hon kommit på att hon kan skylla på för att hon inte är attraherad av Adam.
Citera
2024-10-25, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Elsas drömmatch hade varit en 10 år äldre, rik, attraktiv bachelor-man som behandlar henne som skit och sätter henne på plats.

Hon vill absolut inte ha en snäll kille som ställer frågor till henne. Det är bara något hon kommit på att hon kan skylla på för att hon inte är attraherad av Adam.
bingo! hon ber ju om att Adam skall sätta henne på plats och be henne dra åt skogen. Det är öppet mål för Adam om han skulle leta fram dom där pungkulorna som inte verkar ha trillat ner ännu.
Citera
2024-10-25, 05:39
Medlem
Kanastras avatar
Mina 5 cent om Adam.

Det var ju uppenbart att han försökte få ett normalt samtalssamspel med damp-bettan.

-Vilken vore den sjukaste låten trubaduren skulle spela nu?
Har man lite humor och kvickhet i skallen kanske man svara böhse onkelz - Mein opa war Sturmführer bei der SS. Det hade varit nåt..!
Har man ingen humor eller samtalsdriv svarar man 'Vet inte..?' och, som han säger, dödar samtalet.

https://www.youtube.com/watch?v=dU7YSvxqxSU
Citera
2024-10-25, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Nej tror inte Elsa alls är mogen för att förhållande, alldeles för upp och ner i sina känslor dessutom. Adam kommer bli osäker pga detta, blir konflikt och sen kraschar allt. Tippar på detta blir det första par som splittar.

Jag har underskattat Elsa, hon är mer platt, ointressant, elak, egocentrisk än vad jag först trodde. Hon är dessutom långt ifrån så snygg som hon tror.

Adams misstag var förstås att inte stå på sig och det gjorde det hela 100 gånger värre. En människa med empati hade sett att Adam blev osäker och inte gått på som en ångvält, var en väldigt otrevlig reaktion av henne och hon borde hanterat det mycket bättre. Tror tyvärr vi kommer få se Adam bli allt mer osäker i följande avsnitt. Han verkar i övrigt vara en schyst kille!
Citera
2024-10-25, 06:56
Medlem
Kul att få en komplimang om att man har fina lår.

Hur ytligt kan det bli. Inget om personlighet.

Tror bara på Ninni och Niklas i år.
Citera
2024-10-25, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
bingo! hon ber ju om att Adam skall sätta henne på plats och be henne dra åt skogen. Det är öppet mål för Adam om han skulle leta fram dom där pungkulorna som inte verkar ha trillat ner ännu.

Fast samtidigt så är ju tv-kameran där hela tiden. Är nog svårt för en normal man att bete sig så när allt ska visas i tv efteråt. Tycker Adam prövar med lite olika taktiker för att få någon respons, men Elsa...

Hur kan man hålla på som hon gör med att ta bilderna två meter upp i luften vid varje måltid - varför?? Hade blivit galen på det - jag vill äta min mat varm.
Citera
2024-10-25, 07:13
Medlem
SnutteFia03s avatar
Kände mer sympati för Adam i senaste avsnittet än vad jag gjort tidigare. Tycker det är lite jobbigt och onödigt att se hur han klankar ner på sig själv och säger att han måste vara "dum i huvudet" eller vad det var, när det är Elsa som är helt på tvären och gör sig själv omöjlig att resonera med.
Förstår att han blir frustrerad av situationen, men han borde göra något mer konstruktivt av den känslan än att ta ut den på sig själv sådär.

Även när de satt på soffan och pratade om närhet/beröring så kändes det som att det vilade en slags aggressiv stämning över det hela.

Undrar också vad det är han menar att han känner sig utmanad av med henne, såvida det inte är den uppenbara attityden hon har gentemot honom generellt?
Citera
2024-10-25, 09:06
Medlem
Grievers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrystalMesh
Jävlar, är lite shell-chocked efter att ha zappat in mot slutet av programmet. Va fan hände? Elsa låste sig helt och Adam pudlar för att han är rädd för hur han ska framstå. Och jag får fan ptsd från tidigare relationer med brudar som Elsa.
EXAKT samma här! När man ska ta upp något litet och tjejen i fråga blir helt rabiat och förstorar det hela. Minns precis hur det känns när man känner att hon börjar varva upp och man bara tänker "ooookej nu ångrar jag att jag ens sa något".
Citera
2024-10-25, 09:19
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Kul att få en komplimang om att man har fina lår.

Hur ytligt kan det bli. Inget om personlighet.

Tror bara på Ninni och Niklas i år.

Nja, Ninni kanske råkar lägga en vit strumpa i den färgade tvätten o äktenskapet får ett abrupt slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in