2024-10-25, 15:17
  #83173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
För att jag tror dom fattar att jag har varit i kontakt med dumpen. Jag var tvungen att säga varför jag har betalt hela mitt sparkonto till en viss Sara Nilsson. Vid tillfälle visste de inte vem Sara var, fast han vet definitivt vem det är nu.
Sluta ljug nu. Du är fan pinsam.
Citera
2024-10-25, 15:18
  #83174
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Mycket möjligt du har rätt. Glöm dock inte att bluffmakare som skor sig på andrad elände inte är överdrivet poppis i folkhemmen heller....
Tittar man på deras årsredovisning så är matematiken enkel - utan swish överlever de inte. Behöer inte försvinna mycket heller...

Kan ju bli att dom går all in nu på att gäddor kan köpa sig fria med cash under bordet så fort kameran stängs av.
Citera
2024-10-25, 15:20
  #83175
Medlem
Gädda nummer 500, andreas.
Dumpen har lagt ut helt nakna bilder på honom när han leker med snorren, måste ju va ett förtal eller nåt?

Vet dom har utgivningsbevis men man får väl inte lägga ut vad som helst för det?
Citera
2024-10-25, 15:22
  #83176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Har du någon källa till att dumpen ägnar sig åt utpressning eller är det bara en konspirationsteori?

Men snälla nån! Om någon säger till dig att jag kan förstöra ditt liv för jag kommer hänga ut dig på dumpen. Men om du betalar oss så slipper du hamna där! Det blir ju jävligt fel eller hur?
Citera
2024-10-25, 15:23
  #83177
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Mycket möjligt du har rätt. Glöm dock inte att bluffmakare som skor sig på andrad elände inte är överdrivet poppis i folkhemmen heller....
Tittar man på deras årsredovisning så är matematiken enkel - utan swish överlever de inte. Behöer inte försvinna mycket heller...

Allt går att sälja med mördande reklam, kom och köp konserverad gröt
( vet ej om du känner till den refrängen men ....)

Ja, de har nu fått exponering på en av Sveriges största tidningar, en som alltsomoftast läses av livetshårdaskola studenter - så att Dumpen kommer få fler och mer medlemmar är jag övertygad om.

Avseende redovisningar, ekonomiska samarbetet etc så brukar inte Lasse och Lisa bry sig om sådant i sin iver att tycka, tänka och gilla på Sociala medier.

Om det är bra att Dumpen bryter samarbetet med Impulskollen, ja det tror jag definitivt - och hoppas att de kan räta ut ryggen och bli mer seriösa. De är såklart så seriösa som de kan idag - men både Patrik och Sara behöver mer hjälp avseende hemsida, konfrontationstekniker, mediaträning osv.

De vill göra rätt , och det är beundransvärt - men de kanske inte har alla verktyg som krävs för det.


( om du inte känner till konserverad gröt ber jag dig att lyssna på detta https://www.youtube.com/watch?v=BsnTiiAZYfU)
__________________
Senast redigerad av ElementarSturgeon 2024-10-25 kl. 15:26.
Citera
2024-10-25, 15:30
  #83178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElementarSturgeon
Allt går att sälja med mördande reklam, kom och köp konserverad gröt
( vet ej om du känner till den refrängen men ....)

Ja, de har nu fått exponering på en av Sveriges största tidningar, en som alltsomoftast läses av livetshårdaskola studenter - så att Dumpen kommer få fler och mer medlemmar är jag övertygad om.

Avseende redovisningar, ekonomiska samarbetet etc så brukar inte Lasse och Lisa bry sig om sådant i sin iver att tycka, tänka och gilla på Sociala medier.

Om det är bra att Dumpen bryter samarbetet med Impulskollen, ja det tror jag definitivt - och hoppas att de kan räta ut ryggen och bli mer seriösa. De är såklart så seriösa som de kan idag - men både Patrik och Sara behöver mer hjälp avseende hemsida, konfrontationstekniker, mediaträning osv.

De vill göra rätt , och det är beundransvärt - men de kanske inte har alla verktyg som krävs för det.


( om du inte känner till konserverad gröt ber jag dig att lyssna på detta https://www.youtube.com/watch?v=BsnTiiAZYfU)
Jag uppfattar inte det som om dumpen själva bryter avtal med IK ? IK väljer att stänga ner .
Citera
2024-10-25, 15:34
  #83179
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kurre71
Jag uppfattar inte det som om dumpen själva bryter avtal med IK ? IK väljer att stänga ner .

rätt , och ingenstans sade jag det heller.
Impulskollen stänger ned, det är sant. Men anar att de har avtal som sträcker sig månaden ut iaf.
Beroende på hur det skrevs när det begav sig.
Citera
2024-10-25, 15:47
  #83180
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Therak900
Gädda nummer 500, andreas.
Dumpen har lagt ut helt nakna bilder på honom när han leker med snorren, måste ju va ett förtal eller nåt?
Det klassas som "hämndporr".
Citat:
Enligt svensk lag sedan 2018 kan den som sprider hämndporr dömas för olaga integritetsintrång eller grovt olaga integritetsintrång

Deras utgivningsbevis överlever nog inte ett sådant rättsfall. Vi får hoppas att #500 polisanmäler hämndporren.
Citera
2024-10-25, 15:48
  #83181
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arrl
Men snälla nån! Om någon säger till dig att jag kan förstöra ditt liv för jag kommer hänga ut dig på dumpen. Men om du betalar oss så slipper du hamna där! Det blir ju jävligt fel eller hur?

Klart det blir fel men så vitt jag vet har det aldrig hänt
Citera
2024-10-25, 15:55
  #83182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Klart det blir fel men så vitt jag vet har det aldrig hänt

Impulskollen skickar ju över stålarna till dumpen. Så det har ju uppenbarligen hänt, 14milj har dom tjänar än så länge. Så det blir väl 14milj i skadestånd.

Sen kommer de ju få sitta ett par år pga att dom pressat folk på pengar för annars! Och det är ju ganska grovt brott och räknas som olaga tvång samt rån.
Citera
2024-10-25, 15:58
  #83183
Medlem
Stina-Linas avatar
https://www.dagensmedia.se/digitalt/tech/dumpen-till-rattegang-datum-och-jury-vald/

Rättegångsdagen satt för förtalsrättegång emot Dumpen
Citera
2024-10-25, 16:02
  #83184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arrl
Impulskollen skickar ju över stålarna till dumpen. Så det har ju uppenbarligen hänt, 14milj har dom tjänar än så länge. Så det blir väl 14milj i skadestånd.

Sen kommer de ju få sitta ett par år pga att dom pressat folk på pengar för annars! Och det är ju ganska grovt brott och räknas som olaga tvång samt rån.

Dom har köpt reklamplats av dumpen för runt 30000 i månaden och det är allt

Det har inte kommit fram i något reportage att det skulle tillkommit några andra summor till dumpen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in