2024-10-25, 00:19
  #83113
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Men du hade ju betalt dig fri.
Hur kan du då ha blivit av med jobb och vänner?

För att jag tror dom fattar att jag har varit i kontakt med dumpen. Jag var tvungen att säga varför jag har betalt hela mitt sparkonto till en viss Sara Nilsson. Vid tillfälle visste de inte vem Sara var, fast han vet definitivt vem det är nu.
Citera
2024-10-25, 00:22
  #83114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Gå in och läsa några logs. Det var väl i våras som det "fiktiva SiS barnet" härjade som mest.

Ja det var Dumpens Finest dvs en överkåt fjortis på rymmen från ett SIS-hem men som ändå kommit över en kvart på Östermalm och raggar som fan på leftovers från vuxensajter.

”Jag glömde säga att jag är 14 men vill bara träffa dig älskling, knulla mig ikväll!”

Speglar detta verkligheten?

Sara och Putte trycker på ett hotell på Sturegatan och tar fram dessa i ljuset. Absolut samtliga gäddor hade blockats på 1 sek irl oavsett vem som tagit kontakt.
Gillar inte Aftonbladet men fan vad dom har rätt i denna sörja. Sen lämnas snuskgubbarna över till Impulskollen för behandling.

Sverker hade kastat både Dumpen och Impulskollen.

Robban var extremt överlägsen i samtalet men skötte det snyggt och proffsigt trots att det var smashläge flera gånger.

Dumpen sjönk som en sten.
Citera
2024-10-25, 00:27
  #83115
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
För att jag tror dom fattar att jag har varit i kontakt med dumpen. Jag var tvungen att säga varför jag har betalt hela mitt sparkonto till en viss Sara Nilsson. Vid tillfälle visste de inte vem Sara var, fast han vet definitivt vem det är nu.
Varför var du tvungen att berätta för dina kollegor vart dina pengar går någonstans?
Citera
2024-10-25, 00:32
  #83116
Medlem
Karppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
För att jag tror dom fattar att jag har varit i kontakt med dumpen. Jag var tvungen att säga varför jag har betalt hela mitt sparkonto till en viss Sara Nilsson. Vid tillfälle visste de inte vem Sara var, fast han vet definitivt vem det är nu.

Trodde det var Impulskollen man skulle betala till och inte Sara Nilsson, eller har de samma bankkonto?
__________________
Senast redigerad av Karppa 2024-10-25 kl. 00:41.
Citera
2024-10-25, 00:32
  #83117
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Anser du då också att andra journalister skulle kunna (eller kanske till och med bör)starta parallella verksamheter där man rekryterar individer för att mörda (och hänger ut dem?) eller försöker sälja narkotika till dem (och hänger ut dem)?

Skulle du principiellt vara för det och anse det vara god journalistik? Om inte, varför?

Ja, det skulle vara relevant samhällsjournalistik. Om det sedan är god journalistik är inte lika säkert. Detsamma gäller Dumpen.
Citera
2024-10-25, 00:37
  #83118
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Med tanke på vad som hänt nu, så har de börjat röra om i grytan. De har delat ett exellark med alla som inte skall vara publicerade än.

Om du köpt dig fri, kolla dokumentet å se om du tror du är en av dem som omnämnts där.

För jag gissar att de nu pga visselblåsare kommer att gå revengemode och publicera alla som köpt sig fria. I ett försök att visa att ingen köper sig fri.

Rekomendationen är nog att prata med advokat och gå igenom kontraktet. Kanske till och med försöka komma i kontakt med Bodström.

Om du inte är en av de som är visselblåsare och pratat med aftonbladet och kanske bodström redan.
Hänger inte med här: Vilka har delat ett sådant excelark, och med vilka?

Och är det alltså tillgängligt offentligt någonstans?
Citera
2024-10-25, 00:53
  #83119
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Ja, det skulle vara relevant samhällsjournalistik. Om det sedan är god journalistik är inte lika säkert. Detsamma gäller Dumpen.

OK. Aktivistiskt skulle det i alla fall vara. Jag håller inte med om att det skulle vara relevant journalistik, snarare destruktiv, men vi har väl olika uppfattningar om medias roll helt enkelt.
Citera
2024-10-25, 01:20
  #83120
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Varför var du tvungen att berätta för dina kollegor vart dina pengar går någonstans?

De insisterde. Jag ser inte problemet att snacka med dem om detta, jag har tidigare till dom sagt att jag tände på tonårstjejer dessutom så de var väl inte jätteförvånade. Dom trodde väl dock inte att jag skulle bryta mot lagen en dag, eller iallafall försöka göra så.
Citera
2024-10-25, 01:21
  #83121
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
Trodde det var Impulskollen man skulle betala till och inte Sara Nilsson, eller har de samma bankkonto?

Jag betalade direkt till henne i alla fall.
Citera
2024-10-25, 01:35
  #83122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
Hänger inte med här: Vilka har delat ett sådant excelark, och med vilka?

Och är det alltså tillgängligt offentligt någonstans?


Det ligger en bild på ett exell ark i en artikel de gjorde i samband med 200sekunder reportaget. Det är en bild på en lista över kommande "gäddor". Detta i hopp om att framställas som oskyldig och att det inte är sant ryktet. Tyckte de kändes än mer shady. Samt de gjorde detta ist för att ta avstånd ifrån impulskollen.

Hade hon varit smart hade hon sagt typ "detta är inget jag känner till, det kommer direkt ifrån impulskollen och är inget vi har att göra med, om de ger rekomendationen självmordsrisk så väger de stort i vårt beslut men de har ingen makt över vår publisering, och angående ryktet om dålig vård får vi nog se över och eventuellt bryta vårt sammarbete"

Ist försökte de försvara sig själva som om de tog åt sig för att det ligger något i det.
Samt tror inte ashberg skulle ha grundat detta ändast på rykten eller något en eller två sagt.

Utan tvivlar inte på att han har kött på benen. Att gambla med sitt rykte tror jag inte han skulle göra.
Samma, om det är falska anklagelser så lär dumpen troligen anmäla dem för förtal, men tror inte vi lär se någon sådan anmälan.
Citera
2024-10-25, 01:40
  #83123
Medlem
Var tvungen att kolla, trotts anklagelserna och hur de försökt distansera sig till impulskollen, så är det reklam för dem i slutet.
Visst kanske inte lätt att bryta ett kontrakt barasådär. Men sidan ligger nere än.

Så det hela med att hon kontaktade motvikt och ville ta avstånd är ju en ren lögn. De kunde tagit bort slut reklamen på denna.
Citera
2024-10-25, 02:00
  #83124
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
De insisterde. Jag ser inte problemet att snacka med dem om detta, jag har tidigare till dom sagt att jag tände på tonårstjejer dessutom så de var väl inte jätteförvånade. Dom trodde väl dock inte att jag skulle bryta mot lagen en dag, eller iallafall försöka göra så.
Berättade du för dina arbetskamrater att du köpte dig fri från uthängning?
Är det samma jobb som du blev av med?
Eller har du ett nytt jobb där du berättade det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in