2024-10-25, 00:10
  #1393
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Men en del av det de påstår är verkligen sant och det hela har onekligen journalistiskt syfte.

Anser du då också att andra journalister skulle kunna (eller kanske till och med bör)starta parallella verksamheter där man rekryterar individer för att mörda (och hänger ut dem?) eller försöker sälja narkotika till dem (och hänger ut dem)?

Skulle du principiellt vara för det och anse det vara god journalistik? Om inte, varför?
Citera
2024-10-25, 00:14
  #1394
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Ah, argumentum ad ignoratiam. "Jag förstår inte hur det kan vara på det här sättet, så därför är det inte så."Om de vill att folk ska tro på det har de mycket riktigt bevisbördan. Du har dock bevisbördan om du påstår att de ljuger.

Du är medveten om att de kan åka dit för förtal om det de säger inte är sant va?

Och vad säger du om att papperstidningen Flashback en gång blev fälld för förtal, och det inte var för att uppgifterna skulle vara falska? När det hände så fälldes de för att publiceringen ansågs oförsvarlig.

Det kan vara förtal även om det är sant.

Med det sagt så är det inte omöjligt att ab inte släpper den dokumentationen då den kan komma att användas i en polisutredning.
Citera
2024-10-25, 00:18
  #1395
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Anser du då också att andra journalister skulle kunna (eller kanske till och med bör)starta parallella verksamheter där man rekryterar individer för att mörda (och hänger ut dem?) eller försöker sälja narkotika till dem (och hänger ut dem)?

Skulle du principiellt vara för det och anse det vara god journalistik? Om inte, varför?

Nu missförstod du mig nog. Jag syftade på Aftonbladets chanser att klara sig ifrån ett hypotetiskt förtalsåtal för att de ljugit om att man kan köpa sig fri från Dumpen.

Den här tråden handlar om en specifik publicering av Aftonbladet. Dumpens verksamhet i moraliskt och juridiskt perspektiv och det som handlar om Dumpen i övrigt diskuterar vi här: (FB) Dumpen - Patrik Sjöberg & Sara Nilsson jagar män som vill utnyttja barn sexuellt
Citera
2024-10-25, 00:21
  #1396
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luohan
Det kan vara förtal även om det är sant.

Med det sagt så är det inte omöjligt att ab inte släpper den dokumentationen då den kan komma att användas i en polisutredning.

Är det skälet handlar det inte om källskydd som Aftonbladet uppger. Så nej. Så ohederliga att de sätter journalistiken i polisens tjänst är inte journalisterna på Aftonbladet.
Citera
2024-10-25, 00:22
  #1397
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefle
Du har så rätt.
Dessutom så leder många ledtrådar till avslöjandet av att Journalisten är en riktig pedofil, vilket har fått vänstern och journalistkåren i panik.

Så här tror jag det ligger till. Vänstern (postmodernismen) har bytt ut kampen för Arbetarklassen mot kampen för HBQT-folk, invandrare (mångkultur) och kvinnor (feminism). Detta har gjort att inom vänstern huserar det många homofiler, flator och folk med konstiga sexuella böjningar. Att vara hetero är borgligt och perversioner är kosher.

Detta har gjort att ETC, RFSL och vänstern retat sig på dumpen länge och därför haft dom under lupp en längre tid och gjort allt för att hitta smuts på dom. När nu en pedofil som påstår sig ha kopplingar till ETC åker dit så uppstår panik och man sätter igång en snabbt planerad mediedrev mot dumpen. Man tar vad man har och använder tidningar och kända nsmn för att få legitimitet och tyngd bakom sina påståenden. Allt man inte kan bevisa göms bakom skyddande av källa mm. Att Aschberg engarerar sig visar på att det är viktigt. Man använder sig av Bodström för att få tyngd och trovärdighet.

Det ligger nog mycket under ytan i den här historien som vi inte får veta.
Citera
2024-10-25, 00:22
  #1398
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Nu missförstod du mig nog. Jag syftade på Aftonbladets chanser att klara sig ifrån ett hypotetiskt förtalsåtal för att de ljugit om att man kan köpa sig fri från Dumpen.

Den här tråden handlar om en specifik publicering av Aftonbladet. Dumpens verksamhet i moraliskt och juridiskt perspektiv och det som handlar om Dumpen i övrigt diskuterar vi här: (FB) Dumpen - Patrik Sjöberg & Sara Nilsson jagar män som vill utnyttja barn sexuellt

OK. Svara inte då.
Citera
2024-10-25, 00:23
  #1399
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
En domstol hade givetvis fått ta de av vittnen och bevis. De kan till och med kräva detta.

Tror du att en Svensk domstol kan kräva något från en journalist som hävdar källskydd? Då är du mer än lovligt dum eller rejält obildad om man vill utrycka sig snällt. Kan typ se Uffe komma springandes mot kungen för att han inte vågar ta beslutet att bryta mot sveriges grundlag. Till slut har dom båda panik och letat upp herr Talman. Tveksamt om Andreas Norlén ens skulle våga sig på att beordra Aftonbladet att avslöja sina källor. När jag skrev tveksamt menar jag självklart fullständigt otänkbart.
__________________
Senast redigerad av KlasLund 2024-10-25 kl. 00:32.
Citera
2024-10-25, 00:52
  #1400
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Är det skälet handlar det inte om källskydd som Aftonbladet uppger. Så nej. Så ohederliga att de sätter journalistiken i polisens tjänst är inte journalisterna på Aftonbladet.
Du verkar inte riktigt vilja beröra det där med att Flashback har fällts för förtal för något som var sant efter att du sagt att ingen tidning har fällts på det sättet.
Citera
2024-10-25, 01:26
  #1401
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Det här är gammal skåpmat. Det är bara EN förvirrad/efterbliven pedofil som missförstått och tolkat det som att man kan köpa sig fri. Det finns inga belägg för någonting. Vänsterjournalister, främst ETC, har sedan dag ett ljugit om och försökt stoppa Dumpen, detta för att vänner/kollegor har blivit uthängda.

Här kan man läsa/höra mer
https://dumpen.se/2024/03/19/44181/

Det stämmer. Dumpen får betalt för reklamplats av Impulskollen, 30.000kr per månad, inga andra pengar.
Ingen kan köpa sig fri som det påstås.
Vad impulskollen har lovat är att de hyr in behörig personal till pedofilerna som söker hjälp hos dom.
Dom "vanliga" ställen inom kommun och landsting har så långa köer så hjälpen behövs från andra ställen.
Vad Impulskollen gör har Dumpen ingen aning om. Som när Robert Aschberg frågade Sara gång på gång hur mycket det kostar att få hjälp av dom, hur ska hon veta d3t då hon inte jobbar med dom.
De bör gå på Impulskollen hårdare och inte acceptera att de slänger på luren typ. Samt kolla upp den/de som påstår sig ha köpt sig fria. För det finns ingen som har gjort det.

Tack för ordet. Over and out.
Citera
2024-10-25, 01:29
  #1402
Medlem
KlasLunds avatar
Det är dessutom fascinerande att så många inte verkar förstå hur mediahus och journalister jobbar. Igår var Aftonbladet ute och sådde frön, de hintade om en hel del som är på gång. Nu sätter de andra mediehusen igång och gräver. Eftersom Patrik är den han är börjar givetvis även internationell press intressera sig.
Alla är väl förberedda inför att Aftonbladet långsamt börjar släppa bomben. Det kommer inte bli vackert. Det är otroligt att folk inte tycks begripa hur stort det här är.
Citera
2024-10-25, 01:30
  #1403
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.af.Danmark
Dumpen har nyss lagt ut en oklippt variant med intervjuen av Aschberg. https://dumpen.se/2024/10/22/komplett-oklippt-intervju-med-aschberg/


Bra!!! Lyssna på den alla!!!
Aschberg var bra journalist förr, inte numera utan han kör i Aftonbladets sele och några är rädda för att Dumpen kommer för nära inpå dom.
Citera
2024-10-25, 01:40
  #1404
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nasanforst
Bra!!! Lyssna på den alla!!!
Aschberg var bra journalist förr, inte numera utan han kör i Aftonbladets sele och några är rädda för att Dumpen kommer för nära inpå dom.

Hah, det enda jag hörde är att Sara och flåsande kokain-hebefilen är skyldiga som skam. Det lär bli några år var på kåken för deras del nu för ekonomisk brottslighet med mera, sanna mina ord. Ingen av dom är nåt geni så det lär vara en kakpromenad att sätta dit dom när myndigheterna väl börjar rota.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in