2024-10-24, 22:14
  #83101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
De anklagas ju konstant som brottslingar.

Potato tomato. De har kallat folk pedofiler, bytte för ett tagsedan till gädda vilket i deras värld betyder samma sak. Ett sätt att säga en sak utan att säga det. De säger dess utom i slutet av loggarna att de skall söka hjälp för sin sexuella dragning till barn. Vilket också skall indikera om brottslighet med mera.

Inte lätt att gå vidare ellet bättra sig med idioter där ute. Och plötsligt är det ok att begå brott emot dessa. Hot. Vandalism. Misshandel med mera.

Det är då inte lätt att gå vidare och bättra sig med ett system som skall utsätta en och folk som jagar dem.

Somhelpdeskgirl sa, de ligger uppe föralltid. De tar inte ens bort de som tagit sina liv av respekt till anhöriga... de tjänar ju pengar på att de fortsätter ligga där. Trotts att de inte längre kan vara något mer än ett minne. Och då spottar dumpen på de anhöriga igenom att fortsätta svartmåla dem.

Hur menar du att dom anklagas vara brottslingar?

Det är olika saker, gädda inkluderar alla som har dragning till minderåriga
Både pedofiler och hebefiler

Att dom har en sexuell dragning till barn betyder inte att dom begått ett brott utan det är en uppmaning till att söka hjälp för sina problem

Hot, misshandel och vandalism är inget jag försvarar och inte dumpen heller

Om dom av publicerar så ger dom signalen att självmord är enda sättet att undvika publicering och därför av publicerar dom aldrig
Citera
2024-10-24, 22:47
  #83102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Offentlighetsprincipen?
Vadå anser borde bli dömda?
Dumpen visar vad gäddan GJORT.
Man kan ha GJORT olagligheter utan att vara dömd för det, gjort är gjort!

Hur kan du veta att det Klumpen publicerar är vad som skett och är sant? Att allt material publiceras i råform utan ändringar, manipulation etc? Det kan vi inte till 100 veta. Det grundar sig på Klumpens tillit vi ger dem. Och som situationen ser ut just nu är all saklig kritik mot PS välkommen.
Citera
2024-10-24, 22:48
  #83103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Hur menar du att dom anklagas vara brottslingar?

Det är olika saker, gädda inkluderar alla som har dragning till minderåriga
Både pedofiler och hebefiler

Att dom har en sexuell dragning till barn betyder inte att dom begått ett brott utan det är en uppmaning till att söka hjälp för sina problem

Hot, misshandel och vandalism är inget jag försvarar och inte dumpen heller

Om dom av publicerar så ger dom signalen att självmord är enda sättet att undvika publicering och därför av publicerar dom aldrig

Missförtod första gången jag läste ditt inlägg, beroende på din särskrivning, det heter avpublicera inte av publicera.
Citera
2024-10-24, 23:00
  #83104
Bannlyst
Nu börjar de visa sanningen om dumpen på sociala medier, till och med nyhetskanaler nämner deras falskhet att det finns möjlighet att betala sig loss. Som jag har sagt hela tiden, som jag själv har råkat ut för. Det går absolut att betala sig fri, med tanke på att jag själv har gjort det.

Sara & Patrik hade aldrig någonsin gjort detta utan pengar. Däremot PHS fast de gör det bara för uppmärksamhet, samtidigt dom är blodtörstiga huliganer. Dom är dessutom flera emot en, vilket är fruktansvärt patetiskt. Fast om vi ska gå tillbaka till dumpen, det handlar bara om pengar förnedring. Dom kallar liksom tonåringar för barn, dessa tonåringar har ganska aktivt sexliv hela tiden blir påsatta. Sex är det enda enda de tänker på.


Vad skulle det spela för roll om någon bara äldre så länge som finns?


Tycker hela grejen med dumpen är jättelöjligt. Nu kommer det äntligen fram sanningen i alla fall.
Citera
2024-10-24, 23:42
  #83105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Det går absolut att betala sig fri, med tanke på att jag själv har gjort det.

Med tanke på vad som hänt nu, så har de börjat röra om i grytan. De har delat ett exellark med alla som inte skall vara publicerade än.

Om du köpt dig fri, kolla dokumentet å se om du tror du är en av dem som omnämnts där.

För jag gissar att de nu pga visselblåsare kommer att gå revengemode och publicera alla som köpt sig fria. I ett försök att visa att ingen köper sig fri.

Rekomendationen är nog att prata med advokat och gå igenom kontraktet. Kanske till och med försöka komma i kontakt med Bodström.

Om du inte är en av de som är visselblåsare och pratat med aftonbladet och kanske bodström redan.
Citera
2024-10-24, 23:49
  #83106
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Nu börjar de visa sanningen om dumpen på sociala medier, till och med nyhetskanaler nämner deras falskhet att det finns möjlighet att betala sig loss. Som jag har sagt hela tiden, som jag själv har råkat ut för. Det går absolut att betala sig fri, med tanke på att jag själv har gjort det.

Sara & Patrik hade aldrig någonsin gjort detta utan pengar. Däremot PHS fast de gör det bara för uppmärksamhet, samtidigt dom är blodtörstiga huliganer. Dom är dessutom flera emot en, vilket är fruktansvärt patetiskt. Fast om vi ska gå tillbaka till dumpen, det handlar bara om pengar förnedring. Dom kallar liksom tonåringar för barn, dessa tonåringar har ganska aktivt sexliv hela tiden blir påsatta. Sex är det enda enda de tänker på.


Vad skulle det spela för roll om någon bara äldre så länge som finns?


Tycker hela grejen med dumpen är jättelöjligt. Nu kommer det äntligen fram sanningen i alla fall.
"Hela tiden blir påsatta"
Vilka fantasier och önsketänkande.
Citera
2024-10-25, 00:01
  #83107
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Jag är i en väldigt speciell sits där mina arbetskamrater till viss del förstår min problematik. Det var bara att jag blev lite utstött i början efter de fick reda på vad som hade hänt, på något sätt fick de reda reda att jag hade betalt mig fri.
Hur kan dina arbetskamrater veta att du fastnade i Dumpens nät om du betalade dig fri?
Citera
2024-10-25, 00:12
  #83108
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Jag som redan har blivit uthängd,är det fortfarande fel av mig att försöka igen? Vad har jag att förlora?

Samhället hata mig redan. Jag har blivit av med jobbet plus mina vänner. Kommer inte bli accepterad igen i samhället. Däremot så kvarstår min attraktion. Lusten är större än någonsin, vad hindrar mig att försöka igen? /Gädda
Men du hade ju betalt dig fri.
Hur kan du då ha blivit av med jobb och vänner?
Citera
2024-10-25, 00:13
  #83109
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Nu börjar de visa sanningen om dumpen på sociala medier, till och med nyhetskanaler nämner deras falskhet att det finns möjlighet att betala sig loss. Som jag har sagt hela tiden, som jag själv har råkat ut för. Det går absolut att betala sig fri, med tanke på att jag själv har gjort det.

Sara & Patrik hade aldrig någonsin gjort detta utan pengar. Däremot PHS fast de gör det bara för uppmärksamhet, samtidigt dom är blodtörstiga huliganer. Dom är dessutom flera emot en, vilket är fruktansvärt patetiskt. Fast om vi ska gå tillbaka till dumpen, det handlar bara om pengar förnedring. Dom kallar liksom tonåringar för barn, dessa tonåringar har ganska aktivt sexliv hela tiden blir påsatta. Sex är det enda enda de tänker på.


Vad skulle det spela för roll om någon bara äldre så länge som finns?


Tycker hela grejen med dumpen är jättelöjligt. Nu kommer det äntligen fram sanningen i alla fall.

Det där med att de kallar tonåringar i 13-14-årsåldern för barn är väl iallafall inte jättelöjligt. Dumpen använder sig av den juridiska definitionen av barn, så det är bara att förhålla sig till och acceptera: Skyll i så fall på lagens ord, ungefär.

Man kan vara tonåring och barn - i formell mening: I barnkonventionslagen definieras uttryckligen alla människor under 18 år som ”barn”. Våldtäkt mot barn heter som bekant också brottet om man idkar samlag med någon under 15 år.

Det är dessa formella definitioner Sara och Patrik tryggt kan luta sig mot när de under konfrontationerna låter gäddan förstå, att han är ”här för att träffa ett barn”.

Men visst, i vardagsspråket är man ”tonåring” och inte barn, om man är tonåring (”barn och unga” som det ofta heter i diverse texter om barn och tonåringar). Vi ser heller inte ”barnet” i en 17-åring som vi ser barnet i en sjuåring.

Ändå har uttrycket barn (och liknande benämningar som jänt/flickunge) även historiskt kunnat beteckna tonåringar. I exempelvis Cornelis visa om Fredrik Åkare är snart 17-åriga Cecilia Lind ”bara ett barn” i hans ögon. Och förr kunde en kvinna en bit upp i tjugoåren omnämnas som ”flicka”. Se till exempel öppningen i Stieg Trenters ”Ingen kan hejda döden” (1943): ”Eva Lundh var tjugoett år gammal och utan tvekan en vacker flicka.”

Hursomhelst är det rimligt att Dumpen talar om ”barn”, eftersom hela scenariot handlar om föreställd juridik: Om det hade varit verkligt och gäddan löpt linan ut såsom han hade planerat, skulle ett eventuellt rättsligt efterspel onekligen och uttryckligen officiellt ha handlat om barn - våldtäkt mot barn.
__________________
Senast redigerad av Lessler 2024-10-25 kl. 00:17.
Citera
2024-10-25, 00:16
  #83110
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Med tanke på vad som hänt nu, så har de börjat röra om i grytan. De har delat ett exellark med alla som inte skall vara publicerade än.

Om du köpt dig fri, kolla dokumentet å se om du tror du är en av dem som omnämnts där.

För jag gissar att de nu pga visselblåsare kommer att gå revengemode och publicera alla som köpt sig fria. I ett försök att visa att ingen köper sig fri.

Rekomendationen är nog att prata med advokat och gå igenom kontraktet. Kanske till och med försöka komma i kontakt med Bodström.

Om du inte är en av de som är visselblåsare och pratat med aftonbladet och kanske bodström redan.


Tror du att de skulle vara så fula att publicera mig ändå? Det är dessutom ingen lång video överhuvudtaget, det var faktiskt jag som sa det första jag gjorde om jag kunde betala mig fri. Efter dom sa hej du ska träffa ett barn. Då sa jag bara kan vi inte lösa det här?


Då tog Patrik kameran ur Saras hand & stängde av filmandet. Då sa han på sin grova göteborgska att hur mycket hade du tänkt att betala då då? Jag sa vad som krävs, sedan så gjorde jag en banköverföring från mitt sparkonto på plats. Det skulle bli väldigt komplicerat för dem att publicera den videon. Den skulle vara extremt kort. Det skulle också väcka ganska mycket misstänksamhet om dom gjorde det. Folk skulle fråga att varför är den så kort?
Citera
2024-10-25, 00:17
  #83111
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
"Hela tiden blir påsatta"
Vilka fantasier och önsketänkande.


Ok.
Citera
2024-10-25, 00:18
  #83112
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hur kan dina arbetskamrater veta att du fastnade i Dumpens nät om du betalade dig fri?

Jag har ingen aning om hur de fick reda på det kanske var det så att jag sa det till dem? Jag jobbar på en väldigt speciell arbetsplats, där är det ingen som kallar mig pedofil direkt om jag åker dit. Även om man får lite skumma blickar så känner jag mig inte hotad på min arbetsplats faktum är att jag jobbar kvar där än idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in