2024-08-02, 23:31
  #80761
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Eftersom dom är kompanjoner så är jag övertygad att dom delar på kostnader som uppstår vid en fällande dom i en rättegång. Annat vore otänkbart enligt mig.

Nja, vill inte förstöra din kväll och allt det där men Sara kommer naturligtvis skicka fakturan vidare.
Fan vad nice om man kunde göra så.
Dampen ska upp i Stockholms tingsrätt men det rör dom inte i ryggen. Sara kanske måste vakna kl 11 men plånboken Lotta får en selfie med Sara utanför tingsrätten och ser bra ut på instagran..
Det här kommer inte kosta Sara ett skit ekonomiskt.
Putte syns väl där i bakgrunden med uppdrage luva.
Citera
2024-08-02, 23:40
  #80762
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Du pratar mycket om alkohol.
Är det något som du själv har problem med?
Det brukar vara så att man lägger över problemen på andra.
Nu börjar mitt nattpass på jobbet så här finns ingen plats för alkohol.
Ja du.
Patrik har uppenbarligen problem med alkohol. Det är öl med i stort sätt alla klipp, utom när de kör bil, och han har lön samtidigt så han super då på jobbet. Som journalister borde de ha en policy angående detta, inte minst då barn ungdomar ser dessa klipp.

SVT har en policy för detta för sina journalister.

1) Alkohol- och drogpolicy: SVT har en policy som reglerar alkohol- och droganvändning bland anställda. Detta inkluderar regler för alkoholkonsumtion på arbetsplatsen och under arbetsrelaterade evenemang.
2) Professionell integritet: SVT:s anställda, inklusive TV-personligheter, bör vara medvetna om att bilder som visar alkoholhaltiga drycker kan påverka SVT:s rykte och opartiskhet. Därför är det viktigt att vara försiktig med hur sådana drycker framställs i bild.
Citera
2024-08-02, 23:45
  #80763
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Nu håller dom på att expandera i Norge också så dom har visat vilken drivkraft dom har. Tror personligen det är Sara som är hjärnan bakom allt. Avsätter dom sen en fond för juridiska utgifter och kalkylerar det i sina kalkyler så sitter dom säkert. Som jag skrev tidigare så är jag säker på att Patrik och Sara är mångmiljonärer inom tre år.
Om det inte finns utgivningsbevis i Norge, då kan det bli kört.
Citera
2024-08-02, 23:54
  #80764
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Eftersom dom är kompanjoner så är jag övertygad att dom delar på kostnader som uppstår vid en fällande dom i en rättegång. Annat vore otänkbart enligt mig.
Förutsätter att det finns pengar kvar, men de bönar och ber nog för att andra ska ge sina gåvor till ändamålet. Påminner om katolska kyrkans offergåvor som skulle ge evigt liv. Skillnaden är att det ger pedofiler fortsatt liv för 135 000 kr.
Citera
2024-08-03, 00:16
  #80765
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Det har du rätt i men tvivlar på att Patrik skulle riskera sitt levebröd för pengar. Dessutom tror jag inte Patrik skulle klarar av att driva Dumpen utan Sara. Och skulle det komma fram att Patrik inte vill hjälpa till att betala skadestånd så är jag säker på att alla på Facebook hade sagt ett och annat till Patrik.

Hehe, Patrik Sjöberg har gjort sig omöjlig i varenda affär han varit inblandad i. Skulle facebook vara undantaget denna gången menar du? Du kanske ska läsa på lite om natalprojektet t.ex.
Citera
2024-08-03, 03:10
  #80766
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Är de övriga intäkterna på 2,3 miljoner gåvorna? För 2022 är summan noll, och de fick absolut gåvor då också.
Merch ger inte så mycket men det gör föreläsningar, intervjuer och andra framträdanden. 2,3 är inte så mycket.
Citera
2024-08-03, 03:14
  #80767
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Att jämföra mord & sex via samtycke är som att jämföra fotboll med att gå i krig till exempel. Alltså är det två helt olika saker.
Jag jämförde två slags varianter av samma brott, precis som du.
Citera
2024-08-03, 03:16
  #80768
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Jag har stått mitt kast & betalar av dumpen. Menar mer om jag skulle åka dit igen så skulle nog vara dryg & skoja.
Så du ljög när du skrev att dina arbetskamrater var fine med att du blivit uthängd och det om vad som hänt dig när folk sett avslöjandet av dig på Dumpen? Eller ljuger du om att du mutat dig fri?
Citera
2024-08-03, 09:49
  #80769
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Dumpen lär du inte slippa då det är en riktig guldgruva. Något år till så är både Patrik och Sara mångmiljonärer. Enligt senaste bokslutet tog dom förutom en saftig lön även 300 000 kr i aktieutdelning. Så nu har dom till det juridiska om dom förlorar förtalsmålet.

Vad tog de ut för löner? Trodde att de var lågavlönade, men har tyckte att det isf är skumt att de bor på hotell vid varje konfrontation. Hade personligen hellre bott på vandrarhem för donationerna och tagit ut en normal lön, men har de en hög lön väljer de så klart att låta Dumpen bekosta hotell.
Citera
2024-08-03, 10:37
  #80770
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Jag jämförde två slags varianter av samma brott, precis som du.

Ha sex med någon som är olovlig och att mörda någon är helt olika saker.
Citera
2024-08-03, 10:38
  #80771
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Så du ljög när du skrev att dina arbetskamrater var fine med att du blivit uthängd och det om vad som hänt dig när folk sett avslöjandet av dig på Dumpen? Eller ljuger du om att du mutat dig fri?

Jag är i en väldigt speciell sits där mina arbetskamrater till viss del förstår min problematik. Det var bara att jag blev lite utstött i början efter de fick reda på vad som hade hänt, på något sätt fick de reda reda att jag hade betalt mig fri.
Citera
2024-08-03, 10:41
  #80772
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Ja du.
Patrik har uppenbarligen problem med alkohol. Det är öl med i stort sätt alla klipp, utom när de kör bil, och han har lön samtidigt så han super då på jobbet. Som journalister borde de ha en policy angående detta, inte minst då barn ungdomar ser dessa klipp.

SVT har en policy för detta för sina journalister.

1) Alkohol- och drogpolicy: SVT har en policy som reglerar alkohol- och droganvändning bland anställda. Detta inkluderar regler för alkoholkonsumtion på arbetsplatsen och under arbetsrelaterade evenemang.
2) Professionell integritet: SVT:s anställda, inklusive TV-personligheter, bör vara medvetna om att bilder som visar alkoholhaltiga drycker kan påverka SVT:s rykte och opartiskhet. Därför är det viktigt att vara försiktig med hur sådana drycker framställs i bild.
Fast kriminell pundare och journalist är inte samma sak. Så din jämförelse haltar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in