2024-10-24, 18:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
NPC-paret (Ninni och Nicklas) måste vara det tråkigaste paret någonsin i GVFÖ?

Tror på dom dock. Båda verkar seriösa och mogna och har gått in med rätt inställning.

Absolut jättetråkiga, men väldigt fina tillsammans och kan nog få ett bra liv ihop. Känns som de med störst potential, de är liksom på samma nivå på nått sätt
Citera
2024-10-24, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birchtree
När Adam tog upp afterski-frågan some ty exempel på frågor han ställer till henne (eftersom hon anklagat honom för att inte ställa några frågor) och hon flippar och helt dumförklarar honom. Jag tycker det var så trist att se. ”Du förstörde hela afterskin för mig nu”… alltså Adam tog ju inte upp det som att hennes svar inte var något fel utan just för att ge exempel på att det är såna typer av frågor som han ställer.

Hon ligger och anklagar honom länge för att bete sig dåligt och förstöra och att han säger dumma saker och han tvingas instämma i att han hanterat det dåligt, så manipulativt. Eller gaslighting. Eller så fattar hon bara verkligen inte vad han menar öht men då är det verkligen ett tecken på att dessa människor är så olika eller har så olika intelligensnivå eller whatever.

Hoppas någon terapeut kan hjälpa dem, Elsa verkar ju inte må bra och jag mår faktiskt dåligt för Adam. Tror det här kommer knäcka hans självkänsla…

Hon har noll självinsikt, tragiskt att se. Han vill ha ett samtal, men hon fattar ingenting. Hon är på fel nivå. Han är mogen och insiktsfull, hon är bara barnslig och vill vara influencer. Otroligt.
Citera
2024-10-24, 18:49
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bais977
Absolut jättetråkiga, men väldigt fina tillsammans och kan nog få ett bra liv ihop. Känns som de med störst potential, de är liksom på samma nivå på nått sätt

Förutom att båda gillar kuk då...
Citera
2024-10-24, 18:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Förutom att båda gillar kuk då...

Fast det vet ju varken du eller nån annan här nått om. Vi har ingen aning om kontexten bakom talet mer än att det var jävligt skumt, oskönt, patetiskt och bara inte okej. Tänk om nån pratat så om en kvinna
Citera
2024-10-24, 18:56
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bais977
Fast det vet ju varken du eller nån annan här nått om. Vi har ingen aning om kontexten bakom talet mer än att det var jävligt skumt, oskönt, patetiskt och bara inte okej. Tänk om nån pratat så om en kvinna

Fast att han är bög märker man ändå. Rösten, sättet att prata, sättet han rör på sig ibland.

Det har varit många garderobsbögar med genom åren i andra länders versioner.
Citera
2024-10-24, 18:59
Medlem
Facebacks avatar
Fyra bögar är med i denna säsongen, bara Adam som är straight men han har helt andra problem med den hagfan han blev matchad med.
Citera
2024-10-24, 19:16
Medlem
I och med Adam och Elsas dåliga matchning kommer experterna gnugga händerna och gladeligen komma med tips för att "gnista" skall uppstå. Men mest kommer de hacka på Adam och begära att han anpassar sig. Så det fungerar i id-vänsterns järngrepp.
Citera
2024-10-24, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigglewiggle
Hon har noll självinsikt, tragiskt att se. Han vill ha ett samtal, men hon fattar ingenting. Hon är på fel nivå. Han är mogen och insiktsfull, hon är bara barnslig och vill vara influencer. Otroligt.

Ja efter detta avsnittet känns det verkligen så…
Hennes syrra var ju något på spåren där, känns som hon vet lite hur syrran Elsa är ibland mot andra /med andra kanske…

Och ja man märker att han vill ha lite djupare konversationer (oavsett om vad men liksom… lite djupare än bara ”åh vad kul jag har just nu i stunden haha”

Alla andra paren är ju hur gulliga som helst, förutom att jag verkligen inte fattade varför Magnus (?) han homo med skägget lackade och tog så otroligt illa åt sig av skämtet om toa… det kändes som det var sagt med mkt värme. Han måste ha dålig självkänsla. Annars är de ju också gulliga… fast förstår att den ena vill ha mer värme och skämtsam relation kanske.
Citera
2024-10-24, 19:43
Medlem
Kände att jag behövde skriva detta någonstans.

Jag klarar knappt av att titta på Elsa. Upplever henne extremt elak, arrogant och ytlig. Å det känns uppriktigt som att hon är sådan, inte att det bara är för att programmet skapar stress och oro hos deltagarna, utan att hon faktiskt är sån. Undrar hur hon uppfattar sig själv nu när hon tittar på programmen.

I vanliga fall brukar jag se varför personer reagerar på ett dåligt sätt i GVFÖ, men denna gång köper jag inte det.
Citera
2024-10-24, 19:59
Medlem
Blir en stor lärdom för Adam detta.
Jösses.
Alla rödflaggor som hon visade upp redan dag ett hade fått mig att avsluta hela skiten.
Men som alla killar så biter han sig kvar i det lilla hoppet att hon kanske ska bli glad så han får knulla lite iaf
Citera
2024-10-24, 20:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av birchtree
Efter dagens avsnitt… jag måste hålla med. Jag hade också avbrutit om jag var Adam. Han är som han är men han försöker verkligen mötas och få henne att må bra i alla fall samt uttrycka saker på ett rimligt och bra sätt. Hon går till små attacker hela tiden känns det som samt är ibland nästan hånande och ja, lite småelak. Inget jag tänkte på förut, mer än hon verkade lite rak och lite känslig och så. Men det var ganska jobbigt att se sagan avsnitt. Verkar inte ha någon slags självinsikt heller. Att Adam är så dum för han ställer inga frågor om henne och minns inte varenda detalj om henne. Hon verkar ju inte superintresserade av honom direkt…

Jaja, hoppas de bägge hittar någon lämplig partner, där den andre partnern mår bra i förhållandets jag har så svårt att se att dessa ska fortsätta vara gifta sen… men vi får se.

Alla andra paren är ju mest gulliga och vill åtminstone försöka förstå, komma överens och bekräfta den andre.

Det låter som Rosanna förra året. Är hon värre än Rosanna och Carro? Och Lina? Socionom-kvinnan i stugan? Eva?
Är hon på den nivån?

Sen, nån annan skrev att hon är högutbildad. Är hon det?? Vad har hon för utbildning?
Det står att hon är ”konsult”. I vad?

På tal om nåt helt annat, tror inte att jag hade tyckt att Ninni och Andreas var tråkiga. Jag tänker sträckkolla på hela serien om några veckor bara för att se dem.
Hon är förresten oerhört söt.
Senast redigerad av Undringar 2024-10-24 kl. 20:32.
Citera
2024-10-24, 20:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Elsa vill att Adam ställer frågor. Adam vill ha samtal och diskussioner istället för att han ställer en fråga som Elsa svarar kort på, ställer en ny fråga och återigen får ett intetsägande svar. När det sägs att man skall ställa frågor till sin dejt, partner eller fru så är det ju inte trivial pursuit som är syftet. Att någon är dålig på att ställa frågor beror ofta på att den man frågar ger dåliga svar.

Det låter ju exakt som Rosanna och Lina. Hade samma reflektioner där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in