2024-10-24, 10:47
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onaniprodukt
Nu har jag sett klart avsnitt tre. Är inte hon den blonda tjejen som gråter hela tiden helt olidlig(?)
Hon blev glad över att "se rik ut".. Fan det dummaste jag hört.
Återkommer när jag sett klart 😁
Citera
2024-10-24, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onaniprodukt
Nu har jag sett klart avsnitt tre. Är inte hon den blonda tjejen som gråter hela tiden helt olidlig(?)
Hon blev glad över att "se rik ut".. Fan det dummaste jag hört.

Genomvidrig. Totalt självupptagen. Gör inget annat än att sminka sig och snacka dålig engelska för att verka märkvärdig. Bor mitt i "New York Göteborg edition" eller va fan hon sa, jävla verklighetsfrånvänd.

Reser sig mitt i mannens historia för att fixa håret...

Konstant passiv agressiv det är därför mannen blir så osäker runt henne.

Citera
2024-10-24, 11:57
Avslutad
Så Elsa och Adams uppgift var att uttrycka en känsla/tanke/behov de haft under dagen. Och när Adam gör just det blir han bemött som om han är sinnessjuk. Han försöker väl säga att han längtar efter att hon ska leka med i hans tramsiga samtalsämnen. Helt förståeligt ifall hon inte kan möta det behovet, om hon inte är road av hans "dumma" frågor. Men sättet som hon bemöter honom är bara så nedlåtande och dumförklarande. Spring, Adam, spring!
Citera
2024-10-24, 12:39
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaskig
Genomvidrig. Totalt självupptagen. Gör inget annat än att sminka sig och snacka dålig engelska för att verka märkvärdig. Bor mitt i "New York Göteborg edition" eller va fan hon sa, jävla verklighetsfrånvänd.

Hon går faktiskt för att hämta presenten som de pratar om. Hon tänker nog att Adam kan göra en mental paus i monologen på 10 sekunder.

Ja, kan bedömas som dålig timing. Men hon reser sig inte för att gå iväg och fixa håret.

Kom i håg att snälltolka! 😁
Citera
2024-10-24, 13:12
Medlem
Riktigt jobbigt att se. Hur ska det då inte vara för henne Elsa när detta sänds. Hon känns både oerhört omogen och väldigt osäker. Fattar inte hur castingen går till? De framställer programmet som seriöst men man får känslan av att de väljer ut personer som Elsa för att ” göra bra teve” där de vet att det kommer bli konflikter.

Citat:
Ursprungligen postat av Blaskig

Citera
2024-10-24, 13:31
Avslutad
Vad Adam försöker säga är typ "jag ville bara lätta upp stämningen. Få igång ett trevligt, lättsamt samtal". Men hon dissade den inviten helt. Och blir sen efteråt helt rabiat för att han tar upp det som exempel.

Fine, han är rätt kass på att förklara vad han menar. Men hon är ju hemsk! Jag hade inte stått ut en sekund om jag var honom.

Spring , Adam!
Citera
2024-10-24, 13:42
Medlem
Ko-vid-19s avatar
NPC-paret (Ninni och Nicklas) måste vara det tråkigaste paret någonsin i GVFÖ?

Tror på dom dock. Båda verkar seriösa och mogna och har gått in med rätt inställning.
Citera
2024-10-24, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Hon går faktiskt för att hämta presenten som de pratar om. Hon tänker nog att Adam kan göra en mental paus i monologen på 10 sekunder.

Ja, kan bedömas som dålig timing. Men hon reser sig inte för att gå iväg och fixa håret.

Kom i håg att snälltolka! 😁

Du har rätt. Jag dissade henne lite väl hårt.

Hade precis sett det och jag mår inte bra av att se elsa. Så blev lite orättvis.

De andra heteroparen gillar jag att se. Bögparet spolar jag förbi.
Citera
2024-10-24, 15:39
Avslutad
Elsa och Adam.. två högutbildade WTn, fram för allt hon
Citera
2024-10-24, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SystemD
Hade jag varit Adam så hade jag avbrytit giftermålet redan nu. Elsa verkar ha allvarliga problem (ej bearbetad depression?). Varför pratar hon hela tiden engelska och sen den där klippet där hon står på stolen för att ta bild på middagen, det var helt jävla skruvat att bevittna.

Iraniern är för barnslig av sig, kan dom ens ha vanligt sex? Utan att hon ska gapskratta sig igenom olika positioner?

Pajparet är sjukt tråkiga, synd med mobbningen dock, undrar om hon har släng av autism? Får lite den känslan...

Än värre/tråkigare är homoparet som jag spolar förbi varje gång.

Efter dagens avsnitt… jag måste hålla med. Jag hade också avbrutit om jag var Adam. Han är som han är men han försöker verkligen mötas och få henne att må bra i alla fall samt uttrycka saker på ett rimligt och bra sätt. Hon går till små attacker hela tiden känns det som samt är ibland nästan hånande och ja, lite småelak. Inget jag tänkte på förut, mer än hon verkade lite rak och lite känslig och så. Men det var ganska jobbigt att se sagan avsnitt. Verkar inte ha någon slags självinsikt heller. Att Adam är så dum för han ställer inga frågor om henne och minns inte varenda detalj om henne. Hon verkar ju inte superintresserade av honom direkt…

Jaja, hoppas de bägge hittar någon lämplig partner, där den andre partnern mår bra i förhållandets jag har så svårt att se att dessa ska fortsätta vara gifta sen… men vi får se.

Alla andra paren är ju mest gulliga och vill åtminstone försöka förstå, komma överens och bekräfta den andre.
Citera
2024-10-24, 16:59
Medlem
Elsa vill att Adam ställer frågor. Adam vill ha samtal och diskussioner istället för att han ställer en fråga som Elsa svarar kort på, ställer en ny fråga och återigen får ett intetsägande svar. När det sägs att man skall ställa frågor till sin dejt, partner eller fru så är det ju inte trivial pursuit som är syftet. Att någon är dålig på att ställa frågor beror ofta på att den man frågar ger dåliga svar.
Citera
2024-10-24, 17:07
Medlem
När Adam tog upp afterski-frågan some ty exempel på frågor han ställer till henne (eftersom hon anklagat honom för att inte ställa några frågor) och hon flippar och helt dumförklarar honom. Jag tycker det var så trist att se. ”Du förstörde hela afterskin för mig nu”… alltså Adam tog ju inte upp det som att hennes svar inte var något fel utan just för att ge exempel på att det är såna typer av frågor som han ställer.

Hon ligger och anklagar honom länge för att bete sig dåligt och förstöra och att han säger dumma saker och han tvingas instämma i att han hanterat det dåligt, så manipulativt. Eller gaslighting. Eller så fattar hon bara verkligen inte vad han menar öht men då är det verkligen ett tecken på att dessa människor är så olika eller har så olika intelligensnivå eller whatever.

Hoppas någon terapeut kan hjälpa dem, Elsa verkar ju inte må bra och jag mår faktiskt dåligt för Adam. Tror det här kommer knäcka hans självkänsla…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in