2024-10-19, 12:16
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 730221
Får man betala moms när paketen kommer till Sverige?

Nope.
Citera
2024-10-19, 17:11
Medlem
swimp78s avatar
Temu gör det inte lätt för sig själv med sin extremt irriterande kinesiska spam-lika reklam med lotterihjul, notiser om olika gåvor som väntar på en osv

Men skiter man i det där, och bara beställer det man vill och är beredd att vänta ett tag så funkar det väl lika bra som aliexpress eller wish eller liknande ställen.
Citera
2024-10-19, 18:52
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Temu gör det inte lätt för sig själv med sin extremt irriterande kinesiska spam-lika reklam med lotterihjul, notiser om olika gåvor som väntar på en osv

Men skiter man i det där, och bara beställer det man vill och är beredd att vänta ett tag så funkar det väl lika bra som aliexpress eller wish eller liknande ställen.

Eller så skiter man i appen och shoppar via sidan så slipper man allt utom "just nu" rabatterna och "nästan slut" varningarna.
Citera
2024-10-23, 17:20
Medlem
pederastens avatar
Det finns ett sätt så att man fortfarande kan beställa för endast 100 spänn, även om man har fått en högre maxgräns.

Vill inte skriva ut den öppet pga rädd att det kryphålet ska tätas igen. Men det är inte jättesvårt att hitta om man är lite kreativ och testar lite.
Citera
2024-10-23, 18:13
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederasten
Det finns ett sätt så att man fortfarande kan beställa för endast 100 spänn, även om man har fått en högre maxgräns.

Vill inte skriva ut den öppet pga rädd att det kryphålet ska tätas igen. Men det är inte jättesvårt att hitta om man är lite kreativ och testar lite.

bara köpa det man vill ha sen om man inte kommer upp till 280kr
så lägger man bara till en dyr vara och betalar för allt
sen går du tillbaka och avbryter köpet dyra varan
sen fixar dom med Klarna så det blir rätt

om dom täpper så måste dom avbryta hela köpet
Citera
2024-10-23, 18:44
Medlem
pederastens avatar
Men nej, det där är en mycket krångligare metod.

Det finns ett sätt så man direkt endast behöver beställa för 100 spänn per order, utan att syssla med avbeställningar och sånt.
Citera
2024-10-23, 21:49
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederasten
Men nej, det där är en mycket krångligare metod.

Det finns ett sätt så man direkt endast behöver beställa för 100 spänn per order, utan att syssla med avbeställningar och sånt.

Skriv här? Eller skicka om och berätta
Citera
2024-10-24, 06:46
Medlem
Vad föredrar ni? AliExpress eller Temu? Personligen föredrar jag Temu p.ga snabbare leveranser och (ofta) billigare priser. Men vad tycker ni?
Citera
2024-10-24, 15:15
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bababoyiscool
Vad föredrar ni? AliExpress eller Temu? Personligen föredrar jag Temu p.ga snabbare leveranser och (ofta) billigare priser. Men vad tycker ni?

Om man bara ser till pris och utbud tycker jag att AliExpress vinner på K.O. men när jag handlade på AliExpress var det ett jävla lotteri om grejerna skulle fastna i tullen eller inte. Och eftersom det skickas från Kina blir det per automatik tull och moms och fan och hans moster. Leveranstiden är dessutom också ett lotteri.

Så jag föredrar helt klart Temu!

/#LOUDmouth#
Citera
2024-10-24, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Om man bara ser till pris och utbud tycker jag att AliExpress vinner på K.O. men när jag handlade på AliExpress var det ett jävla lotteri om grejerna skulle fastna i tullen eller inte. Och eftersom det skickas från Kina blir det per automatik tull och moms och fan och hans moster. Leveranstiden är dessutom också ett lotteri.

Så jag föredrar helt klart Temu!

/#LOUDmouth#

Jag föredrar också Temu. Men jag väntar pä en leverans just nu. Det verkar som den har vart i tullen jätte länge. Det står att det är ett fel och de försöker få uppdateringar. Jag kontaktade kundservice som heller inte vet något. Ska bli spännande att se om det kommer fram!
Citera
2024-10-24, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bababoyiscool
Temu alla dagar i veckan, dels pga frakttiden och dels pga prisjusteringen, har sparat flera hundra/någon tusenlapp tack vare denna funktion.

Ali må ha fler och dyrare saker men dessa är det väl både tull och moms på? Hittade en lampa för 5500kr som jag gärna vill ha men är inte sugen på att betala någon tusenlapp i moms och tull också.
Citera
2024-10-24, 20:19
Medlem
Uppdatering: Mitt paket har lämnats över till Early Bird. Den bör komma snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in