2024-10-23, 14:39
  #83005
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
https://dumpen.se/2024/04/04/sekretessbrott-och-etc/
Den artikeln där hon smutskastade Sanna så var det delat en lönespec med lönen 22 345 för att få ut 18 000. Tycker den lönen ser för exakt ut för att vara sann. Då de nämnt tidigare att de bara tar ut den summan.

https://www.allabolag.se/bokslut/dumpen-media-group-ab/g%C3%B6teborg/sport/2K3CWOAI5YHR6
Läser man års redovisningen här, så redovisade de en lön på 1 012 752 för 2 anställda.
Förutsätter vi att de bägge fått samma lön, så får man dela det på 2. 506 376 kr kostnad per anställd.

https://verksamt.se/personal-rekrytering/vad-kostar-det/rakna-ut-vad-en-anstalld-kostar
Tar vi denna kalkylatorn och räknar på en lön av 30500kr, får vi: Total kostnad: 507 801 kr / år (42 317 kr/mån)

Hon har alltså gått ut med att hon i januari i år fått 22 345kr i lön men årsredovisningen säger att de tagit ut runt 30 000 i lön. Det kan vara ok att ta ut sådana summor, skiter fan i vilket. Vad som blir ett problem är när man ljuger om det för att påstå att man inte gör det för pengarna.

Jag skulle aldrig kuska runt på vägarna över hela Sverige, och i Norge, som SN och PS gör för under 100k ut i månaden. Tycker du att de gör det för pengarna när de tar ut 30k.
Hur mycket tjänade du som jounalist?
Citera
2024-10-23, 14:41
  #83006
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Jag skulle aldrig kuska runt på vägarna över hela Sverige, och i Norge, som SN och PS gör för under 100k ut i månaden. Tycker du att de gör det för pengarna när de tar ut 30k minus skatt.
Hur mycket tjänade du som jounalist?
Jämfört med att bo i en bil,tjäna noll och göra inbrott i Förråd, så är detta en drömtillvaro och en drömlön. Du får tänka på det
Citera
2024-10-23, 14:43
  #83007
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Nej, jag menar att han kommer få skit för att ha försökt smutskasta Dumpen när han exempelvis går och handlar.
Jag tror du underskattar medias makt, den vinkel de valt i dessa reportage tror jag dominerar. Jag tror nog, rätt eller fel, att Dumpen förlorade lite supportrar pga av dessa artiklar. Men men.

Dumpen gjorde ett enormt misstag när de valde att synas med Impulskollen, många som hängivna bidragsgivare kommer känna sig lurade. Som jag skrev i tidigare inlägg kommer det alltid finnas en trogen skara som alltid backar Dumpen. Frågan är hur stor denna skara är, den räcker uppenbarligen inte för att hålla Dumpen flytande v.s.b.

Jag tror faktiskt att Sara är en eldsjäl, jag tror inte ekonomiska motiv driver henne, jag tror på andra drivkrafter som att göra nåt relevant, vara i hetluften och kanske revansch. Det kan vara starka incitament för att inte vara så jättenoga med vilka medel man använder för att uppnå sitt mål.

Hon är ju en smart typ så jag tror hon helt enkelt bortser ifrån att Dumpen metoder varken är konventionella eller effektiva när det kommer till att skydda barn, förutom i ett mycket litet och kortsiktigt (micro)perspektiv.
Citera
2024-10-23, 14:44
  #83008
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfHimler
Du sätter till 100% huvudet på spiken.

Det finns för och nackdelar med dumpen och pedofiler kan dra åt helvete. MEN Sara gör detta enbart för PENGAR och För att få trycka dit folk pga av hennes gamla liv där hon valde att sälja sex osv.

Det är det som är det vidriga. Hade hon slutat hitta på att hon bryr sig om barn osv så hade jag nog inte brytt mig om vad hon sysslar med


De har dessutom bägge sagt att de varit utsatta som barn, vilket kan vara sant och är hemskt.
Det finns nog stora skillnader emot deras förbrytare och de dem lägger upp.

Samt lite problematiskt då de ser ut som att de tar ut sina egna issues på "gäddorna" ist för att föra en produktiv och objektiv intervju. Dem får ta deras skit och bagage, sedan åker de hem och slänger ut dem så de utnyttjar dem ekonomiskt med.

Oavsett omständigheter, så utnyttjar och sparkar de på folk.

Värsta av allt är att 3 part tar skada av detta, oskyldiga som är allt ifrån familjer till riktiga barn.
Igenom att säga att vi räddar barn och inte kan bevisa detta utsätter vi riktiga barn.
Men det är inga barn vi vill skydda för de är "gäddans" och det är dennes fel att vi la upp en artikel formad på ett sätt som gjorde att barnet tog skada, den skulle ju tänkt på det innan vi utnyttjade den för att främja våra egna intressen och plånbok. Allt är "Gäddans" fel. Vi är änglar, vi tar knappt ens betalt och gör detta bara för barnen.
Citera
2024-10-23, 14:48
  #83009
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfHimler
Menar du allvar?

Hon är ju Rejäl tjuv och notorisk mytoman.
Notorisk mytoman, kan du utveckla, vad baserar du detta på?
Citera
2024-10-23, 14:49
  #83010
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
De har dessutom bägge sagt att de varit utsatta som barn, vilket kan vara sant och är hemskt.
Det finns nog stora skillnader emot deras förbrytare och de dem lägger upp.

Samt lite problematiskt då de ser ut som att de tar ut sina egna issues på "gäddorna" ist för att föra en produktiv och objektiv intervju. Dem får ta deras skit och bagage, sedan åker de hem och slänger ut dem så de utnyttjar dem ekonomiskt med.

Oavsett omständigheter, så utnyttjar och sparkar de på folk.

Värsta av allt är att 3 part tar skada av detta, oskyldiga som är allt ifrån familjer till riktiga barn.
Igenom att säga att vi räddar barn och inte kan bevisa detta utsätter vi riktiga barn.
Men det är inga barn vi vill skydda för de är "gäddans" och det är dennes fel att vi la upp en artikel formad på ett sätt som gjorde att barnet tog skada, den skulle ju tänkt på det innan vi utnyttjade den för att främja våra egna intressen och plånbok. Allt är "Gäddans" fel. Vi är änglar, vi tar knappt ens betalt och gör detta bara för barnen.

Det du skriver är allt som behöver skrivas allt är på pricken. Bortsett från att Sara blivit utnyttjad, hon valde det själv.


Har lyssnat på 2 st poddar där hon var med

Lamotte och Brottarbröder. Inte ens de orkade tycka synd om henne till slut.
Citera
2024-10-23, 14:57
  #83011
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfHimler
Jämfört med att bo i en bil,tjäna noll och göra inbrott i Förråd, så är detta en drömtillvaro och en drömlön. Du får tänka på det

Vilket får mig att tänka på det faktum att Sara är sjukpensionär. Jag har en känsla av att detta i takt med att det växer kommer leda till att hon även döms för bidragsbrott, då hon visat sig minst sagt arbetsför.
Citera
2024-10-23, 14:58
  #83012
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Jag skulle aldrig kuska runt på vägarna över hela Sverige, och i Norge, som SN och PS gör för under 100k ut i månaden. Tycker du att de gör det för pengarna när de tar ut 30k.
Hur mycket tjänade du som jounalist?

https://entreprenören.nu/lon-i-aktiebolag/
"Så svaret på frågan när du kan ta ut lön är – när bolaget har råd. Finns det förutsättningar för löneutbetalningar under sex månader framöver kan du börja ta ut en mindre summa varje månad, fortsätt bygga kapital och ta utdelning vid årets slut.

Med tiden kan du öka din lön i takt med ökningen av intäkterna i bolaget."

Du tar således ut en sådan lön som företaget har råd med, nya företag har inte råd att betala stora summor i lön till sina ägare/anställda.

Det största problemet är att hon ljuger om det, så vad mer ljuger hon om?
De har dess utom påstått att allt överskott går till barnen, så tar Patrik ut överskottet som aktieutdelning.

https://erikshjalpen.se/om-erikshjalpen-second-hand/overskottet-gar-till-barnrattsarbete/
https://majblomman.se/om-oss/hit-gar-pengarna/
https://www.raddabarnen.se/foretag/vara-partners/spl/
https://www.mynewsdesk.com/se/erikshjalpen/pressreleases/75-miljoner-fraan-erikshjaelpen-second-hand-till-arbetet-foer-barns-raettigheter-3324032
https://ecpat.se/omecpat/ekonomi/
https://childhood.se/om-childhood/childhoods-ekonomi-och-kontroll/
https://www.bris.se/for-barn-och-unga/om-bris/
https://unicef.se/
https://friends.se/barnkonventionen/
https://maskrosbarn.org/om-oss/
https://raddningsmissionen.se/barnrattsorg
https://bufff.se/om-oss-bufff/

Rättsorganisationer som faktiskt jobbar för barnen, vad har de gemensamt? De kan bevisa vart deras pengar går. Som om man läser på childhood, de är en organisation med ett 90-konto vilket betyder att MINST 75% skall gå till ändamålet som de sagt.

Dumpen påstår mycket, gör skada på barn, påstår att de hjälper andra.
Gör stor skada på samhället och ljuger som en sprinkler bevattnar en gräsmatta.
Citera
2024-10-23, 15:28
  #83013
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Vilket får mig att tänka på det faktum att Sara är sjukpensionär. Jag har en känsla av att detta i takt med att det växer kommer leda till att hon även döms för bidragsbrott, då hon visat sig minst sagt arbetsför.

Ja att försäkringskassan har missat detta? Hon kan knappast lyfta sjukpenning och samtidigt få lön från Dumpen AB.

Är det ingen som tagit ut Saras offentliga del av deklaration?

Den enda anställning hon verkar haft innan var flaggviftare på gokartbana. Där sjukskrev hon sig direkt när hon skulle få fast anställning.
Citera
2024-10-23, 16:19
  #83014
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Du måste väl ändå ha en god man, va! 😄

Om inte så skaffa dig för fan en snarast!!

Är det ditt svar på att Dumpen tjänar pengar på att barn blir utsatta utav äckliga pedofiler som betalar sig ur från att hamna på dumpen?

Tycker du själv stt det är seriöst när man sätter dit pedofiler för att sen säga att det är okej det du gör så länge du betalar?

Det är som att spotta på alla som blivit utsatta utav en pedofil!
Citera
2024-10-23, 16:44
  #83015
Medlem
KaninHitlers avatar
Beror Saras rövcancer på att hon fått så mycket kuk i tvåan måntro?
Stort slitage i röven gör ju att celldelning blir så mycket vanligare när det hela tiden skall läkas och risken för att någon mutation ökar ju liksom.

Undrar om hon tagit upp det med sin läkare?
Citera
2024-10-23, 16:47
  #83016
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
https://entreprenören.nu/lon-i-aktiebolag/
"Så svaret på frågan när du kan ta ut lön är – när bolaget har råd. Finns det förutsättningar för löneutbetalningar under sex månader framöver kan du börja ta ut en mindre summa varje månad, fortsätt bygga kapital och ta utdelning vid årets slut.

Med tiden kan du öka din lön i takt med ökningen av intäkterna i bolaget."

Du tar således ut en sådan lön som företaget har råd med, nya företag har inte råd att betala stora summor i lön till sina ägare/anställda.

Det största problemet är att hon ljuger om det, så vad mer ljuger hon om?
De har dess utom påstått att allt överskott går till barnen, så tar Patrik ut överskottet som aktieutdelning.

https://erikshjalpen.se/om-erikshjalpen-second-hand/overskottet-gar-till-barnrattsarbete/
https://majblomman.se/om-oss/hit-gar-pengarna/
https://www.raddabarnen.se/foretag/vara-partners/spl/
https://www.mynewsdesk.com/se/erikshjalpen/pressreleases/75-miljoner-fraan-erikshjaelpen-second-hand-till-arbetet-foer-barns-raettigheter-3324032
https://ecpat.se/omecpat/ekonomi/
https://childhood.se/om-childhood/childhoods-ekonomi-och-kontroll/
https://www.bris.se/for-barn-och-unga/om-bris/
https://unicef.se/
https://friends.se/barnkonventionen/
https://maskrosbarn.org/om-oss/
https://raddningsmissionen.se/barnrattsorg
https://bufff.se/om-oss-bufff/

Rättsorganisationer som faktiskt jobbar för barnen, vad har de gemensamt? De kan bevisa vart deras pengar går. Som om man läser på childhood, de är en organisation med ett 90-konto vilket betyder att MINST 75% skall gå till ändamålet som de sagt.

Dumpen påstår mycket, gör skada på barn, påstår att de hjälper andra.
Gör stor skada på samhället och ljuger som en sprinkler bevattnar en gräsmatta.


Du är en rolig jävel du, som svarar på frågor som INGEN ställt.
__________________
Senast redigerad av ten 2024-10-23 kl. 16:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in