2024-10-22, 17:13
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xhamstern
8 månader har gått och inte hört ett ord från polisen. Är ren sen ett tag tillbaks och tror inte det kommer hända något mer, men man vet aldrig.

Nån som hört något?

Nope, jag vågar också gissa på att mitt ärende är nedlagt. Det har gått 3 månader för mig.

Polisen har inte resurser för att genomföra 10000 anmälningar. Framförallt när många av dem inte kommer leda någonstans på grund av bristande bevis.
Citera
2024-10-22, 17:33
Medlem
maskerades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-stand
Får känslan av att postanställda drar i varje paket dom kan just nu. Min sambo hade köpt en liten leksak som kom inlindat i bubbelplast i ett vanligt kuvert. Det var upprivet till häften när det damp ner i lådan. Absolut tillräcklig mycket för att plocka ut hela innehållet.

Vet även andra som köpt datakomponenter som fått brev öppnande men då också en lapp från polisen att dom inspekterat brevet som misstänkt.

Damn. Dock är det väl endast polisen som får öppna misstänkt post? Paket går också sönder ibland under hanteringen, har själv fått hem trasiga paket med lagligt innehåll (utan polislapp). Ibland får man även ett brev från posten där de beklagar att brevet gick sönder.

Väldigt oroväckande dock då jag själv sitter och väntar på brevbäraren
Citera
2024-10-22, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xhamstern
8 månader har gått och inte hört ett ord från polisen. Är ren sen ett tag tillbaks och tror inte det kommer hända något mer, men man vet aldrig.

Nån som hört något?

Man kan väl alltid ringa och kolla läget med ärendet om man är modig nog?
Citera
2024-10-22, 22:31
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaffenKronoberg
Man kan väl alltid ringa och kolla läget med ärendet om man är modig nog?
11 månader för en vän från Sthlm till husis samt förhör o ev rättegång. 9 månader för en vän från Lund så ropa inte
hej.
Citera
2024-10-23, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
11 månader för en vän från Sthlm till husis samt förhör o ev rättegång. 9 månader för en vän från Lund så ropa inte
hej.

Rättegång för vad? Hittades det knark i lägenheten vid husis?

Att det beställts knark i din väns namn leder inte till rättegång. Krävs mer bevis för rättegång.
Citera
2024-10-23, 06:41
Medlem
Egen erfarenhet:
Ni som väntar på brev städa undan illegala substanser hemma så är det ingen fara.
Blir det husrannsakan så kommer ärendet att skrivas av dagen efter.
Försök till ringa narkotikabrott kan ej bevisas kommer det att stå.

Någon ville ringa och kolla vilket är hur dumt som helst.
Ni vet ju inget om ett förlorat brev, eller hur?
Se bara till att ha städat hemma från ALLA illegala substanser.

Hoppas ni kan sluta vara oroliga nu - Inget kommer hända.
Citera
2024-10-23, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
Nope, jag vågar också gissa på att mitt ärende är nedlagt. Det har gått 3 månader för mig.

Polisen har inte resurser för att genomföra 10000 anmälningar. Framförallt när många av dem inte kommer leda någonstans på grund av bristande bevis.
Dom har resurser tyvärr.
6 st kom till mig i två bilar.
Nedlagt dagen efter pga brist på bevis.
Städa hemma så är det inget att oroa sig för.
Dom kollar bland dina mediciner, i kylskåpet, frysen lite grand och lådor, skåp m.m
Du får svara på frågor om krypto, om du saknar post, tar droger, känner någon som gör det, öppna mobilen (kan vara bra att ha den ren också då dom har rätt att ta den nu för tiden).
Är ett försök till ringa narkotikabrott som kommer läggas ner om dom inte hittar något hemma eller i mobilen.
Citera
2024-10-23, 07:13
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Rättegång för vad? Hittades det knark i lägenheten vid husis?

Att det beställts knark i din väns namn leder inte till rättegång. Krävs mer bevis för rättegång.
ja , idioten hade glömt klassning av hhc så det riskerar han. Lite synd då den var laglig bara året innan. dom vet hur man grisar mot dom små i landet. så han som har barn, fast jobb ,firmabil mm riskerar allt pga regeringens fel prio av folk.
Citera
2024-10-23, 07:52
Medlem
Citat:
hej.

Citat:
Ursprungligen postat av Bkk2024
Egen erfarenhet:
Ni som väntar på brev städa undan illegala substanser hemma så är det ingen fara.
Blir det husrannsakan så kommer ärendet att skrivas av dagen efter.
Försök till ringa narkotikabrott kan ej bevisas kommer det att stå.

Någon ville ringa och kolla vilket är hur dumt som helst.
Ni vet ju inget om ett förlorat brev, eller hur?
Se bara till att ha städat hemma från ALLA illegala substanser.

Hoppas ni kan sluta vara oroliga nu - Inget kommer hända.

Vad i hela fridens namn.
Hur kan det vara lagligt att utföra husrannsakan så lång tid efterhand över ynka misstanken om något så fjuttigt som ringa narkotikabrott.
Citera
2024-10-23, 08:46
Medlem
Vet inte.
Nya lagar från Tidö partiet kanske.
Pratat med advokat ang husrannsakan och tydligen så får dom. Behövs inget papper heller.
Nedlagt dagen efter iaf.
Citera
2024-10-23, 09:59
Medlem
Citat:
hej.

hade de fått brev innan husis skedde? det har gått snart 8 månader sen mitt paket försvann och fick inget brev eller nånting.
Citera
2024-10-23, 10:05
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
hej.

Har du någon aning om vad det gäller för mängd?
5g? 10g? Eller är det större mängder? 50-100g?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in