2024-10-23, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antagningsbesked
Har du lyssnat på hela intervjun med Sara som Aftonbladet gjorde - den ligger uppe på Dumpens sida om du vill ta del av den.

Det Sara säger är:
1. Om hon bedömer/uppfattar att personen är uppenbart suicidal så kom hon ta ett publicistiskt beslut att skjuta upp att lägga upp konfrontationen och materialet. Hon säger inte att de måste ha kontaktat Impulskontrollen dock.

2. Att de hänvisar till Impulskontrollen, som i sin tur är bra på att hjälpa människor i en akut kris. Min uppfattning av psykakuten i min region är att du måste vara i ett extremt dåligt skick (nära suicidal) för att de ska ta emot dig och de hjälper då bara till att vårda dig ur den situationen, när du bedöms vara icke-sucidal då ställer de ut dig på gatan och hänvisar till andra delar av psykiatrin.

Jag tror man måste kunna skilja mellan kategorierna A "akut suicidal" och B "livskris på grund av Dumpen-effekten". Impulskontrollen ska då hjälpa kategori B. Vi får hoppas de har sinnesnärvaron att hänvisa kategori A till akutpsyk om de får sådana samtal.

Jag håller med i att vi ska bo i en rättsstat och frågan om Dumpens-verksamhet kan problematiseras utifrån det perspektivet - men jag vet inte riktigt om deras verksamhet är beroende av vem som driver den. Alltså om det är en kostymnisse eller en "f.d. kriminell och en avdankad höjdhoppare", verksamheten kan vara lika klandervärd oavsett meritlista.

Däremot var väl syftet med denna tråden att diskutera de uppgifter som kommer sig av Aftonbladets publicering - alltså om det förekommer utpressning direkt eller indirekt.

Instämmer i att man kan både vara emot pedofili och tycka att Dumpen inte har en plats i vårt rättssamhälle - men jag har svårt att greppa detta med att det är på grund av någon merokratisk uppfattning om att det är fel när "två pundare sitter vid rodret".

Det verkar vara en vanligt förekommande sak att ta upp i tråden - där både karaktärsbedömningar och uppsåtsbedömningar konstrueras utifrån att de bakomliggande personerna har en tveksam karaktär. Mig veterligen har det INTE framkommit något som tyder på att de gör detta för pengarna eller att utpressar folk.

Sen kan vi absolut kritisera fenomenet som sådant, vi vill inte ha den här typen av verksamhet i Sverige och vi vill att statens ska sköta uppgiften.

Om vi diskuterar trådens ämne så är ju nästan frågan då - utifrån hur folk fabulerar - finns det indikationer och/eller bevis på att Dumpens huvudmän 1. tar emot mutor eller blir oetiskt berikade på sin relation med Impulskontrollen och 2. gör de sin verksamhet för att de ska bli rika eller är det aultruistiska motiv som styr deras verksamhet?
Jag var den första som lade ut hela den oklippta intervjun med Aschberg här på FB så den har jag tagit del av🙂
Citera
Medlem
Citat:
Har du lyssnat på hela intervjun med Sara som Aftonbladet gjorde - den ligger uppe på Dumpens sida om du vill ta del av den.

Det Sara säger är:
1. Om hon bedömer/uppfattar att personen är uppenbart suicidal så kom hon ta ett publicistiskt beslut att skjuta upp att lägga upp konfrontationen och materialet. Hon säger inte att de måste ha kontaktat Impulskontrollen dock.

2. Att de hänvisar till Impulskontrollen, som i sin tur är bra på att hjälpa människor i en akut kris. Min uppfattning av psykakuten i min region är att du måste vara i ett extremt dåligt skick (nära suicidal) för att de ska ta emot dig och de hjälper då bara till att vårda dig ur den situationen, när du bedöms vara icke-sucidal då ställer de ut dig på gatan och hänvisar till andra delar av psykiatrin.

Jag tror man måste kunna skilja mellan kategorierna A "akut suicidal" och B "livskris på grund av Dumpen-effekten". Impulskontrollen ska då hjälpa kategori B. Vi får hoppas de har sinnesnärvaron att hänvisa kategori A till akutpsyk om de får sådana samtal.

Jag håller med i att vi ska bo i en rättsstat och frågan om Dumpens-verksamhet kan problematiseras utifrån det perspektivet - men jag vet inte riktigt om deras verksamhet är beroende av vem som driver den. Alltså om det är en kostymnisse eller en "f.d. kriminell och en avdankad höjdhoppare", verksamheten kan vara lika klandervärd oavsett meritlista.

Däremot var väl syftet med denna tråden att diskutera de uppgifter som kommer sig av Aftonbladets publicering - alltså om det förekommer utpressning direkt eller indirekt.

Jag lyssnade på hela intervjun som ligger ute på Youtube och jag måste säga att Sara gjort ett ytterst oseriöst intryck. Har tidigare sett henne som skarp person, trots att jag tycker att verksamheten är oseriös, men nu framstod hon som en person med en enorm hybris och total avsaknad av självinsikt.

Sara har ingen som helst kunskap eller adekvat utbildning för att kunna göra suicidbedömningar. Faktum är att flera av männen som har tagit sina liv utåt har agerat lugnt och sansat och bara lämnat platsen. Medan andra som har publicerats har varit totalt panikslagna och fullkomligt skräckslagna och förstörda men som sedan inte har tagit sina liv. Att då prata om att Impulskollens främsta funktion är att stoppa dessa självmord är ju rent ut sagt skrattretande.

Impulskollen verkar inte vara bra på något alls förutom att ta pengar från desperata män. Dom är så pass oseriösa att dom i samband med Aftonbladets reportage tog ner sin hemsida samt vägrar svara på några som helst frågor. Dom saknar till och med tillstånd för att få bedriva vård. Att Dumpens ens samarbetar så tätt med en så oseriös verksamhet säger väldigt mycket om Dumpen som verksamhet.

Och det verkar onekligen som att flertalet män har kunnat köpa sig fria från publiceringar då Aftonbladet har varit i kontakt med dessa individer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Det började ju sladda redan direkt när swishen skulle ges till Saras personliga konto och märkas "gåva" ...

Det har jag missat?

Det låter som ett jobb för skatteverket. Där råder omvänd bevisbörda så där har hon svårare att snacka sig fri.
Citera
2024-10-23, 10:13
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krigge92
Många här som verkar vilja bli av med Dumpen, är ni oroliga eller varför i hela HELVETE bryr ni er om vad som händer med PEDOFILER??

Jag skiter väl fullständigt i om man är dum nog att ge pengar till Impulskollen som inte kan göra ett skit för dessa personer.
Skiter också i om Dumpen tjänar miljoner på detta, är man avis kan man väl starta egen verksamhet.

Fan är det för fel på folk, det finns bara 2 sidor av detta mynt. Pedofil eller inte.

Jag har beskrivit det tidigare, men svaret är enkelt. Det finns tre grupper som värnar om pedofilers rätt i samhället:

1. Pedofilerna, som av naturliga skäl vill se Dumpen nedstängt.
2. Sossar, som hatar allt som hotar statens legitimitet.
3. Nyttiga idioter som tycker vad tidningarna tycker.

De flesta som reagerar negativt är sossar. Sossar är inte nödvändigtvis för pedofili, men de klarar inte av att hantera att staten är korrupt, ineffektiv och anti-mänsklig. Staten klarar inte av att skydda folket från pedofili och pedofiler, alltså dyker olika privata alternativ upp. Det hatar sossar. För om privata alternativ tillåts göra statens jobb bättre än staten så kommer vanligt folk till slut att ifrågasätta varför staten är så stor.

Sossar vill hellre att vanliga oskyldiga människor våldtas, mördas, rånas, förnedras och får sina liv förstörda än att någon privat aktör gör något åt saken.
Citera
2024-10-23, 10:14
Medlem
Skulle vara intressant att höra Nilsson & Sjöbergs förklaring till att Preventell sparkades till förmån för Impulskollen.
Citera
2024-10-23, 10:14
Medlem
Pedofiler och annat pack kan jag absolut se bli ruinerade både ekonomiskt och fysiskt. Dessa människor måste förgöras, på alla möjliga sätt.

Sen är det naturligtvis någon som bara måste tjäna pengar på allting också, det är sedan gammalt - och det finns INGEN som tjänar så bra på andras misär som Aftonbladet gör.
Citera
2024-10-23, 10:19
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Eftersom det inte finns en chans att någon som skulle "köpa" deras tjänster kollar på Dumpen skulle jag vilja påstå att reklam där för Impulskollen är värt runt 0kr.

Det är inte så simpelt som att stort antal besökare = bra plats för reklam.
För impulskollen att lägga reklam på Dumpen vore som Ferrari att dela ut reklamblad till besökare till familjestödsenheten hos soc, det når många men så långt från din målgrupp man kan komma.

Förstår hur du tänker men tror inte riktigt att du har rätt. Jag tror att många av de som söker sig efter unga personer kollar Dumpen och det väldigt frekvent. Därmed är 30 000 kr/mån kattskit billigt för att få detta i varje film de lägger ut. Som enda reklam i film efter film.

Sen tror ju jag att det springer pengar via andra vägar mellan personerna på Impulskollen och cola-Patte. Men jag tror inte att det rör sig om några större summor eftersom min tes bygger på att Impulskollen har sett att cola-Patte inte är helt hemma i huvudet. Därmed så blir det lätt att motivera honom som de gör och behålla pengarna.
Citera
2024-10-23, 10:19
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Sen kan vi absolut kritisera fenomenet som sådant, vi vill inte ha den här typen av verksamhet i Sverige och vi vill att statens ska sköta uppgiften.

Här är ett exempel på nämnda sosseattityd. Sossar kanske vill att staten ska jaga pedofiler, men när staten inte gör detta så är det privata initiativen fortfarande inget alternativ. Tvärtom ska de jagas ut på alla sätt som går så att man kan gå tillbaka till att hoppas på att staten en vacker dag vaknar upp och gör sitt jobb. Sunda människor hade riktat ilskan mot staten och deras totala oförmögenhet och ovilja att skydda medborgarna samtidigt som de tagit sig ett våldsmonopol.

Men sossen är inte en normal människa.

Edit: Det här inlägget ska självklart inte läsas som att jag anklagar användaren Antagningsbesked för att vara en sosse eftersom han bara beskriver en åsikt. Jag vet inte vad hans uppfattning är.
Senast redigerad av KlausStein 2024-10-23 kl. 10:24.
Citera
2024-10-23, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Eftersom det inte finns en chans att någon som skulle "köpa" deras tjänster kollar på Dumpen skulle jag vilja påstå att reklam där för Impulskollen är värt runt 0kr.

Det är inte så simpelt som att stort antal besökare = bra plats för reklam.
För impulskollen att lägga reklam på Dumpen vore som Ferrari att dela ut reklamblad till besökare till familjestödsenheten hos soc, det når många men så långt från din målgrupp man kan komma.
Det kan väl absolut finnas både peddos och anhöriga som tittar på Dumpen och faktiskt vill ta tag i problematiken, varpå Impulskollen är top of mind tack vare reklamen och sen anlitas. Med tanke på priserna räcker det ju med ganska få för att det ska betala sig
Citera
2024-10-23, 10:25
Medlem
[quote=Antagningsbesked|89887003]Har du lyssnat på hela intervjun med Sara som Aftonbladet gjorde - den ligger uppe på Dumpens sida om du vill ta del av den.

Det Sara säger är:

Impulskollens medarbetare saknar utbildning så vi får hoppas att dom har den sinnesnärvaron.
Impulskollen är väl det riktiga namnet?
Nilsson säger att de kan välja vilka alternativ de önskar. Men anser att Impulskollen har mycket goda resultat.
Citera
2024-10-23, 10:26
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.af.Danmark
Det kan man ju tycka. Men hon vet inte vad Stockholms bilglas tar för en framruta heller🙂
Och det är faktiskt en viss skillnad.
Hon sa sig känna till en kostnad på 139 tusen hos Impulskollen och att det fanns olika paket...

Fast nu delar inte Patrik ut visitkort till Stockholms bilglas till gäddorna. Stockholms bilglas har heller inte någon relevans i sammanhanget eftersom dom jobbar med bilglas och inget annat. Impulskollen däremot är en stor del av Dumpens koncept hur man än vrider och vänder på det. Gäddorna skräms till livet och får höra att filmen och chattloggarna ska skickas till frun och arbetsgivaren - och i handen får dom ett visitkort till en klinik som kan hjälpa dom.

Dessa män vet att dom är på väg att förlora all sin trygghet, lycka, kärlek. Allt. Dom måste ha en lösning och ringer numret på den gula lappen dom har i handen. Där får dom höra att dom kan få hjälp med att minimera skadan och kanske till och med förhindra karaktärsmordet (om det Aschberg & CO säger stämmer). Jag tror att dom flesta skulle vara villiga att betala i princip vad som helst för att slippa en sån här uthängning, så nog fan har Impulskollen vett att ta betalt. Det gäller även om dom inte kan förhindra en uthängning då minimering av skadan, vad som helst som kan göras för att minska risken att deras liv faller.

Impulskollen som inte har legitimerad vårdpersonal utan drivs av två barndomskamrater som endast vill tjäna pengar är en riktigt smutsig verksamhet, och det slutliga beviset var när dom stängde ner sin sajt direkt efter avslöjandet.

Allt detta vet Sara. Hon har ett extremt kontrollbehov och det finns inte en chans i helvetet att hon inte skulle kolla upp varenda detalj i Impulskollens tillvägagångssätt, priser etc. Hon låtsas att hon gissar 139.000 men vet exakt vad det kostar och att Impulskollen utnyttjar gäddornas rädsla för att tjäna pengar. Hon tycker bara inte att det är fel eftersom gäddorna i hennes ögon inte är människor. Dom är paria, smuts, råttor. Hon känner ett så starkt hat inför dom för att hon anser att människor som dom förstört hennes liv.

Detta är bara toppen på ett isberg av vad som kommer komma fram, och om Sara överlever canceroperationen (vilket jag så klart hoppas då jag inte vill henne illa) har hon rättegångar och förmodade domar - antagligen fängelsestraff - att vänta. Men i hennes värld är det inte hela världen då det är en stor del av hennes liv, då hon redan har +30 domar i bagaget.
Citera
2024-10-23, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Fast nu delar inte Patrik ut visitkort till Stockholms bilglas till gäddorna. Stockholms bilglas har heller inte någon relevans i sammanhanget eftersom dom jobbar med bilglas och inget annat. Impulskollen däremot är en stor del av Dumpens koncept hur man än vrider och vänder på det. Gäddorna skräms till livet och får höra att filmen och chattloggarna ska skickas till frun och arbetsgivaren - och i handen får dom ett visitkort till en klinik som kan hjälpa dom.

Dessa män vet att dom är på väg att förlora all sin trygghet, lycka, kärlek. Allt. Dom måste ha en lösning och ringer numret på den gula lappen dom har i handen. Där får dom höra att dom kan få hjälp med att minimera skadan och kanske till och med förhindra karaktärsmordet (om det Aschberg & CO säger stämmer). Jag tror att dom flesta skulle vara villiga att betala i princip vad som helst för att slippa en sån här uthängning, så nog fan har Impulskollen vett att ta betalt. Det gäller även om dom inte kan förhindra en uthängning då minimering av skadan, vad som helst som kan göras för att minska risken att deras liv faller.

Impulskollen som inte har legitimerad vårdpersonal utan drivs av två barndomskamrater som endast vill tjäna pengar är en riktigt smutsig verksamhet, och det slutliga beviset var när dom stängde ner sin sajt direkt efter avslöjandet.

Allt detta vet Sara. Hon har ett extremt kontrollbehov och det finns inte en chans i helvetet att hon inte skulle kolla upp varenda detalj i Impulskollens tillvägagångssätt, priser etc. Hon låtsas att hon gissar 139.000 men vet exakt vad det kostar och att Impulskollen utnyttjar gäddornas rädsla för att tjäna pengar. Hon tycker bara inte att det är fel eftersom gäddorna i hennes ögon inte är människor. Dom är paria, smuts, råttor. Hon känner ett så starkt hat inför dom för att hon anser att människor som dom förstört hennes liv.

Detta är bara toppen på ett isberg av vad som kommer komma fram, och om Sara överlever canceroperationen (vilket jag så klart hoppas då jag inte vill henne illa) har hon rättegångar och förmodade domar - antagligen fängelsestraff - att vänta. Men i hennes värld är det inte hela världen då det är en stor del av hennes liv, då hon redan har +30 domar i bagaget.

Här fick du till det 🙂
"Allt detta vet Sara. Hon har ett extremt kontrollbehov och det finns inte en chans i helvetet att hon inte skulle kolla upp varenda detalj i Impulskollens tillvägagångssätt, priser etc. Hon låtsas att hon gissar 139.000 men vet exakt vad det kostar och att Impulskollen utnyttjar gäddornas rädsla för att tjäna pengar. Hon tycker bara inte att det är fel eftersom gäddorna i hennes ögon inte är människor. Dom är paria, smuts, råttor. Hon känner ett så starkt hat inför dom för att hon anser att dom förstört hennes liv."
Hon drivs av ett hämndbegär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in