2024-10-22, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enotroligkille
Mjo det kan man tycka?

Kanske
21+21=42
Siffran 42 är ju också ett: Meningen med livet nummer.
https://sv.wikipedia.org/wiki/42_(tal))

21:21 kan också vara ett ängelnummer:
Googlar man Matteus 2121 får man fram detta?
https://www.bible.com/sv/bible/160/MAT.21.21-22.SFB98

Något om att kasta sig i havet.

Änglanummer 2121 är en kraftfull och helig sekvens som bär ett djupt budskap från det andliga riket. Detta nummer tros vara ett tecken på vägledning(Skönhetens väg), uppmuntran och stöd från dina skyddsänglar, som uppmanar dig att stanna kvar på din livsväg och lita på universums plan.

Utseendet på 2121 i ditt liv är ett samtal för att vakna till din sanna potential, för att hitta balans och harmoni i alla aspekter av ditt liv och att påbörja en resa med självupptäckt och andlig tillväxt.

Elliots mamma tror ju på sånt hokus pokus.
Möjligt att även Elliot gjorde det ?
Måncirkel som mamman skriver om vad är det?
Citera
2024-10-22, 21:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mmoollyy
Måncirkel som mamman skriver om vad är det?

Finns det någon klippa eller klippavsats i Jävre där man eventuellt skulle kunna hoppa ut med bilen ?
Finns en liten väg öster om Jävre som leder mot havet iaf.
Citera
2024-10-22, 22:07
Medlem
Molnet88s avatar
Citat:
Finns det någon klippa eller klippavsats i Jävre där man eventuellt skulle kunna hoppa ut med bilen ?
Finns en liten väg öster om Jävre som leder mot havet iaf.

Jag tror tyvärr att du är närmast svaret här. Som jag sagt tidigare, bilen med E färdas troligtvis med strömmarna i Bottenviken. Han mådde inte bra och hörde röster … (sagt till mig av nära vän med E).

Hur vida man tänker efter före, ett självmord om vad som blir "det bästa" vet jag inte? Jag har aldrig träffat någon som tagit sitt liv och berättat hur de tänkte. Men jag har en nära släkting till mig som valde att avsluta sitt liv i en mörk och kall isvak.

Psykisk ohälsa på den här nivån är något jag absolut vet NOLL om. Men jag kan säga av vad jag fått erfara, att det handlar om livsfara. Många psykologer hävdar också att "när beslutet är taget" upplevs ett lugn och en typ av harmoni – därför verkar man till synes "må bra".

Det är naturligtvis intressant att spekulera in absurdum, blev han bortrövad? Har han flytt landet? Är han mördad? Har aliens tagit honom till planeten X? Det köper jag … Det är Flashback … Men om ni frågar polisens utredare om försvunna personer och antal mord och andra konstigheter kontra självmord, skulle jag inte förvåna mig om 95 % av fallen handlar om självmord.

Återigen, tragiskt att detta inte verkar få ett slut.
Citera
2024-10-22, 22:10
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molnet88
Jag tror tyvärr att du är närmast svaret här. Som jag sagt tidigare, bilen med E färdas troligtvis med strömmarna i Bottenviken. Han mådde inte bra och hörde röster … (sagt till mig av nära vän med E).

Hur vida man tänker efter före, ett självmord om vad som blir "det bästa" vet jag inte? Jag har aldrig träffat någon som tagit sitt liv och berättat hur de tänkte. Men jag har en nära släkting till mig som valde att avsluta sitt liv i en mörk och kall isvak.

Psykisk ohälsa på den här nivån är något jag absolut vet NOLL om. Men jag kan säga av vad jag fått erfara, att det handlar om livsfara. Många psykologer hävdar också att "när beslutet är taget" upplevs ett lugn och en typ av harmoni – därför verkar man till synes "må bra".

Det är naturligtvis intressant att spekulera in absurdum, blev han bortrövad? Har han flytt landet? Är han mördad? Har aliens tagit honom till planeten X? Det köper jag … Det är Flashback … Men om ni frågar polisens utredare om försvunna personer och antal mord och andra konstigheter kontra självmord, skulle jag inte förvåna mig om 95 % av fallen handlar om självmord.

Kanske det viktigaste som skrivits i tråden, simple as that! Det förekom alltså psykisk ohälsa? Dåså!
Citera
2024-10-22, 23:30
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

Då har vi känd psykisk ohälsa och hörde Elliot röster är det inte otänkbart att han hade fått schizofreni.
Hos unga män debuterar vanligen schizofreni i 20-25 års åldern och självmordsrisken är förhöjd, speciellt om han inte sökte hjälp.
Elliots familj var troligen helt ovetande om hans mående.

Känner till en ung helt frisk kille som efter en par dygns vakande vid en resa och mycket energidryck gick in i en tung psykos pga schizofreni när han var ca 20 år.
En stor chock för alla då den kom som en blixt från en klar himmel utan förvarning och det blev många turer till sjukhus och tvångsinläggning.
I hans släkt fanns en moster/faster eller mormors/farmors syster som hade sjukdomen och den är ofta genetisk, men kan utlösas av droger.
Om det var droger inblandat vid hans resa vet ingen.
Det behöver inte vara tunga droger. Haschrökning kan utlösa det, men om Elliot använde droger vet vi inte.
I dag är den här killen drygt 30 och fungerar rätt bra så länge han tar sina mediciner.

Detta är så tragiskt då det antagligen är ett självmord.
Alla fullständigt galna spekulationer i tråden gör mig illamående.
Citera
2024-10-23, 11:45
Medlem
Citat:

Förhoppningsvis är den vännen tillförlitlig då. Varför har inte detta kommit fram tidigare?
Citera
2024-10-23, 22:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Randigzebra95
Enligt elliot syster stängdes hans telefon av manuellt 28 november kl 21:21 i jävre.

21:30:21 är koordinater vid bron i Jävre, östlig riktning, ca 10m ut från bron.

Det var väl den 30e han skulle träffa familjen.

Kan det vara något slags meddelande han ville efterlämna ?
Senast redigerad av Enotroligkille 2024-10-23 kl. 22:45.
Citera
2024-10-23, 22:52
Medlem
Citat:
Mjo det kan man tycka?

Kanske
21+21=42
Siffran 42 är ju också ett: Meningen med livet nummer.
https://sv.wikipedia.org/wiki/42_(tal))

21:21 kan också vara ett ängelnummer:
Googlar man Matteus 2121 får man fram detta?
https://www.bible.com/sv/bible/160/MAT.21.21-22.SFB98

Något om att kasta sig i havet.

Änglanummer 2121 är en kraftfull och helig sekvens som bär ett djupt budskap från det andliga riket. Detta nummer tros vara ett tecken på vägledning(Skönhetens väg), uppmuntran och stöd från dina skyddsänglar, som uppmanar dig att stanna kvar på din livsväg och lita på universums plan.

Utseendet på 2121 i ditt liv är ett samtal för att vakna till din sanna potential, för att hitta balans och harmoni i alla aspekter av ditt liv och att påbörja en resa med självupptäckt och andlig tillväxt.

Elliots mamma tror ju på sånt hokus pokus.
Möjligt att även Elliot gjorde det ?

🙄🤔
Intressant!! Men man får lite kalla kårar.......
Elliots Mor är ju en religiös, spirituell person som talar om "Skönhetens väg" m.m. i både texter på SM & i sin podd.

Beträffande Elliots försvinnande så känns det som om det är något som inte stämmer...
Citera
2024-10-24, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
🙄🤔
Elliots Mor är ju en religiös, spirituell person som talar om "Skönhetens väg" m.m. i både texter på SM & i sin podd.

Beträffande Elliots försvinnande så känns det som om det är något som inte stämmer...
Det upplevs som att något inte stämmer eftersom han inte hittats, men han har nig helt enkelt lyckats försvinna på ett sätt som gör der svårt för andra att hitta honom, som exemplet ovan skulle inte vara helt otänkbart heller. Sedan har det ju framkommit att han led av att han hörde röster så här har vi en man med ganska tung mental ohälsa, att höra röster är oerhört svårt då de framstår som riktiga för den som hör dem. Han led troligen av Schizofreni och vii vet inte om han fick behandling för det eller om den nyligen debuterat?
Med den info som framkommit att han hörde röster så tror jag man kan utesluta olycka.
Mental ohälsa tycker jag har ofta handlat om ADHD eller Autism när man läser i olika medier, men det finns betydligt värre besvär och jag hoppas även dessa lyfts upp i ljuset och pratas om för det behövs. Stackars Elliot och även anhöriga! RIP var du än är någonstans.
Citera
2024-10-24, 17:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
🙄🤔

Har du googlat koordinaterna ?
Annars kommer här en bild för 21:30:21

https://i.postimg.cc/W1ZJYYF8/Elliot-213021.jpg
Citera
2024-10-25, 11:07
Medlem
Citat:

Jag kikade i Google Streetview och där finns bara räcken intill vattenöverfarten. Innan finns inga räcken alls.
Citera
2024-10-25, 14:21
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Skivadbanan
Jag kikade i Google Streetview och där finns bara räcken intill vattenöverfarten. Innan finns inga räcken alls.

Tack för info.
Någon som vet om det har söktsnpgot i Jävreån? Vill minnas att någon skrivit i tråden tidigare om att Jävreån är grund & att en bil skulle synas lång väg om den låg i närheten av bron. Stämmer det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in