2023-12-11, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Vad säger polisen om Elliots bankkort. Har Elliot använt bankkort sedan har försvann?

Svar nej 😞 ingen bankkortsaktivitet....
Citera
2023-12-11, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman

Hur vet du så säkert?
Citera
2023-12-11, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Hur vet du så säkert?

Läste det i Norran. Polisen hade kontrollerat det. Tyvärr.
Citera
2023-12-11, 17:48
Medlem
atjoprosits avatar
Någon som känner någon har barn som umgåtts i samma kretsar som Elliott. Han verkar inte avvika i nått beteende, åtminstone inte tillräckligt för att hans vänner och bekanta skulle beskriva honom som udda. Han var med på fester, umgicks med vänner. Han hade varit hemma hos någon som känner någon.

Citat:
Ursprungligen postat av Rudan88
Har du nån koll på hur pass bra nån som känner nån som känner Elliot faktiskt känner Elliot? Är det en vän som umgås med honom regelbundet eller är det nån som bara har grundläggande information, typ kassörskan där han handlar?

Det är väldigt många som lever bakom fasader där ytligt bekanta har en helt annan bild av en person än vad de nära vännerna har. Om han inte är en enstöring så tycker jag det borde dykt upp mer information om honom.. du är den första som sagt ett ord om hur han är och då är det tredjehandsinformation.

Hur som helst, tack för info!
Citera
2023-12-11, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atjoprosit
Någon som känner någon har barn som umgåtts i samma kretsar som Elliott. Han verkar inte avvika i nått beteende, åtminstone inte tillräckligt för att hans vänner och bekanta skulle beskriva honom som udda. Han var med på fester, umgicks med vänner. Han hade varit hemma hos någon som känner någon.

Okej! Tack för svar
Hoppas det kommer in fler som kan ge sin bild av vem Elliot är.
Citera
2023-12-11, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman

Bankort skall vara kollat, men hur är det med andra kort? Han kan ju tex ha ett kort hos något bensinbolag som han tankar bilen på!
Citera
2023-12-11, 23:30
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randigzebra95
Hans pappa har skrivit på Facebook följande

”Om någon i Älvsbyn kan söka efter bilen på obevakade parkeringar och meddela eventuella iakttagelser till polisen omedelbart. (Aimo park har ansvaret för de bevakade parkeringarna i Älvsbyn kommun)”

Ingen har kommemterat detta. Själv blev jag nyfiken. Har pappan fått en indikation på att E har kört till Älvsbyn? Ett tips? Har E vänner där? Eller är det bara en vild chansning?
Citera
2023-12-11, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Ingen har kommemterat detta. Själv blev jag nyfiken. Har pappan fått en indikation på att E har kört till Älvsbyn? Ett tips? Har E vänner där? Eller är det bara en vild chansning?

Det var väl nåt prat tidigare om att man skulle ha sett hans bil i Älvsbyn och Boden? Troligen är det därför pappan har frågat om det. Tipsen kunde dock aldrig bekräftas.

Edit: Quote från tidigare i tråden
Citat:
Ursprungligen postat av SickC
från Norran.

Tidigare idag stod det specifikt Älvsbyn och Boden och att det ska ha varit i helgen. Men den informationen är bortplockad från artikeln.

Det tar inte så lång tid mellan Älvsbyn och Boden. Så nog är det fullt möjligt att han kan ha setts på dessa platser samma dag.
Senast redigerad av Rudan88 2023-12-11 kl. 23:42.
Citera
2023-12-12, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MolnetsBroder
Vill minnas att jag läste att det fallit en meter snö på bara någon dag i området. Minns jag fel?
Om så är fallet så kan han ju ha åkt av vägen och att bilen ligger någonstans under snön utan att synas.
Sådant har väl hänt förr.

Blir så illa berörd, när människor bara försvinner.

Inte i det området han försvann kom det en meter snö, det kom däremot ca metern 10 mil söderut mitt mellan Umeå/Skellefteå.
Idag är snödjupet ca 50 centimeter, Piteå har 45 cm och 2 mil norr om Skellefteå är det 50 cm nu. Dessa värden är efter ändå mer snö kommit men smatidigt har snön sjunkit ihop något, möjligen att det drevat så bilen försvunnit av den anledningen men tror inte bilen är i något dike där det existerar trafik.
https://www.smhi.se/vader/observationer/observationer#ws=wpt-a,proxy=wpt-a,tab=vader,param=s
Senast redigerad av 2an 2023-12-12 kl. 06:59.
Citera
2023-12-12, 08:50
Medlem
Enligt elliot syster stängdes hans telefon av manuellt 28 november kl 21:21 i jävre.
Citera
2023-12-12, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75

Både Elliot och hans föräldrar har vänner på Facebook som bor eller kommer från Älvsbyn.
Så någon koppling måste han ha dit, men vad för koppling vet jag inte.
Citera
2023-12-12, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudan88
Det var väl nåt prat tidigare om att man skulle ha sett hans bil i Älvsbyn och Boden? Troligen är det därför pappan har frågat om det. Tipsen kunde dock aldrig bekräftas.

Edit: Quote från tidigare i tråden

Får kanske ha extra koll här i bojn, en tjejkompis till mig såg en sådan bil körandes för några dagar sedan här i bojn ( det är klart att alla mörk grå s80 sticker ut nu och man kollar lite extra, hon hade fått ont i magen när den passerade henne, och tyvärr var regplåtarna översnöade så hon kunde inte se regplåten. (Och man ringer ju inte polisen vid varje s80 man möter) nu är det ju mest troligt inte Elliots bil som passarna min vän men det skadar inte om älvsbyborna håller ögonen lite extra öppna då det är flera som pratat om just Älvsbyn nu.
Dock blev jag väldigt fundersam när hans syster skrev att mobilen stängdes av manuellt dvs den har inte blivit urladdad….

Elliot har heller inte varit aktiv på snap och inte heller öppnat det jag skickat (såklart för då hade detta redan varit löst)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in