2024-10-22, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Hittade en väldigt billig porter/stout öl sett till dess alkoholvolym på bolaget som trots sina 11% alkohol säljs billigare än vad en Guiness 5,0 % gör på flaska

https://www.systembolaget.se/produkt/ol/deschutes-129003/

24:90 kr på bolaget för en 355ml flaska. Kan nån uttala sig om smak på denna? Enda problemet har varit att produkten varit slut online i en evighet. Vi pratar 3-4 månader. Trots detta finns det över 355 stk i butik kring göteborg och runt om i vissa butiker men tyvärr inte i stockholm. Frågan jag ställer mej. Hur fan får man sitt lokala bolag att ta in denna öl om du inte ens kan beställa online? Kan man få bolaget i göteborg att skicka upp några stycken till stockholm eller ska man bara acceptera att det är en utgående produkt? Dricker sällan öl. Ville bara prova denna. Om god skulle kunna blivit min favorit öl. Är bolaget verkligen såhär dåliga 2024?

Fick tag i 4 flaskor via Systembolagets webbshop förra veckan. Tror ordpriset är typ 50 spänn. Anledningen till priset är att importören Galatea säljer ut dem, då de är flaskade under 2021. Detta gör ingenting såklart. Håller säkert i 10 år.
Citera
2024-10-22, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurchie
Fick tag i 4 flaskor via Systembolagets webbshop förra veckan. Tror ordpriset är typ 50 spänn. Anledningen till priset är att importören Galatea säljer ut dem, då de är flaskade under 2021. Detta gör ingenting såklart. Håller säkert i 10 år.

jag såg det - att det fanns 4 i lager förra veckan. men så fort nån kniper dem så får man vänta flera veckor till. och sist lade dem ut 2stk i lördags eller nåt. som försvann direkt. så då verkar dem inte vilja sälja ut i stort antal. ändå fast det över 300 i lager i göteborg.

ok tack för infon.
Citera
2024-10-22, 21:08
Medlem
Citat:
jag såg det - att det fanns 4 i lager förra veckan. men så fort nån kniper dem så får man vänta flera veckor till. och sist lade dem ut 2stk i lördags eller nåt. som försvann direkt. så då verkar dem inte vilja sälja ut i stort antal. ändå fast det över 300 i lager i göteborg.

ok tack för infon.

I lager igen i morgon enligt bolaget. Lägg en bevakning så får du meddelande till din mejl när den går beställa. Kolla mejlen titt som tätt under morgonen/dagen. Så gjorde jag.
Citera
2024-10-22, 21:10
Medlem
Citat:
I lager igen i morgon enligt bolaget. Lägg en bevakning så får du meddelande till din mejl när den går beställa. Kolla mejlen titt som tätt under morgonen/dagen. Så gjorde jag.

Det är endast en som kan vinna eftersom de bra lägger ut ett enstaka. så ja. gäller att ligga i men jag lär väl inte vara den enda. jag ogillar att de agerar på det här sättet. som att det är ett lotteri. vill bara ha ett par flaskor. skulle egentligen anmäla bolaget om de fortsätter såhär.
Citera
2024-10-23, 09:33
Medlem
Citat:

kl 09.32 - tillfälligt slut online. inte ens fått ett mail. de kör nåt slags lotteri och en ordinarie flaska med ordinarie pris går inte att köpa i stockholmsområde. så så var det med det. tycker lika gärna bolaget kunde auktionera ut ett helt parti på auktionssida när dem gör så här. tråkigt.

om det är så att det är ett gammalt parti. lägg ut dem 1000 flaskor på webben och sälj ut dem bara. varför ska det vara så svårt??!
Senast redigerad av fonzen 2024-10-23 kl. 09:35.
Citera
2024-10-24, 16:50
Medlem
Citat:
kl 09.32 - tillfälligt slut online. inte ens fått ett mail. de kör nåt slags lotteri och en ordinarie flaska med ordinarie pris går inte att köpa i stockholmsområde. så så var det med det. tycker lika gärna bolaget kunde auktionera ut ett helt parti på auktionssida när dem gör så här. tråkigt.

om det är så att det är ett gammalt parti. lägg ut dem 1000 flaskor på webben och sälj ut dem bara. varför ska det vara så svårt??!
vad tråkigt att du inte kunde få tag på några flaskor, de har ju 200 stycken i majorna så man tycker ju att de borde kunna skicka 4 utan problem
Senast redigerad av Infinitewin 2024-10-24 kl. 16:59.
Citera
2024-10-24, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitewin
vad tråkigt att du inte kunde få tag på några flaskor, de har ju 200 stycken i majorna så man tycker ju att de borde kunna skicka 4 utan problem

de har inga i lager online. 2024-10-23 blev 2024-10-25 osv. lägg till att man ska vänta på frakt i flera dagar och det är inte alls säkert de lägger in i lager den 25 heller.

funderar på oppigårds thurbo stout och lite annat istället nästa vecka. ingen orsak - lägger ned att köpa 11 %. ser att priset för motsvarande 12% 33cl är ca 155kr på bolaget per stk efter alkoholskatt och importskatter och inte 45kr som du nämnde tidigare hehe. öl är nog det dyraste sett till procenthalt på bolaget och cl man kan köpa.
Senast redigerad av fonzen 2024-10-24 kl. 18:24.
Citera
2024-10-24, 19:10
Medlem
Citat:

Jävla segt med uppskjutet datum, men bara hålla utkik imorrn!
Citera
2024-10-25, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AGHORIBABA1008
Jag har en ny sort som jag gillar, rekommenderas till alla andra livsnjutare och alkoholister!

Karlsbräu
Helles Bock

Tillverkad i Tyskland
Burk
500 ml
7 % vol.

Rekommenderas s t a r k t

https://www.systembolaget.se/produkt/ol/karlsbrau-1161512/
Köpte 2 på din rekommendation och 4 till The Abyss, blir nog trevligt
Citera
2024-10-26, 23:54
Medlem
Lidls 7,9:or

Någon annan som prövat Lidls "Perlenbacher" 7,9%?
Jag blev positivt överraskad, den smakar faktiskt helt okej. Ganska lik Åbro 7,2% men kanske snäppet bättre.

Dock rekommenderar jag att vända burken uppochner någon sekund innan du öppnar den, annars kommer du känna att det är mer alkohol i botten än i början.
Citera
2024-10-26, 23:57
Medlem
kalkryggars avatar
I Tyskland då antar jag? Lite otydligt var du köper den. Inte fan köper du den väl på butik i Sverige i alla fall?
Citera
2024-10-26, 23:58
Medlem
Jag undrar om det bara är 7,9% dock, jag blev fan riktigt full på en burk bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in