2023-08-08, 19:01
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Fast betalar du per avsnitt dras väl inga pengar under uppehåll?

Orkar inte gå in och kolla alla varianter på medlemskap; man får huvudvärk för mindre. Jag tycker det ska finnas max två nivåer: en standard där man betalar per avsnitt (eller fast månadsavgift) och får tillgång till senaste avsnittet; samt en premiumvariant där man får senaste avsnittet plus tillgång till arkivet.

Snett inåt bakåt har kanske valt en lukrativ modell för dem, men för mig är det bara rörigt.
Jag stödjer dem gärna. Fast det hade varit kul om de anstränger sig likt alla andra framgångsrika poddar. Jag känner inte till ett enda exempel på en annan podd som inte lägger ut utlovade avsnitt i samma utsträckning. De andra poddarna har 2-3 veckor paus under sommaren på sin höjd. Sibs 5-6 veckor är mer överklasskärring än industrisemester.
Citera
2023-08-11, 21:19
Moderator
Kyrpators avatar
Rubriken på denna tråd har ändrats från Idrottsgalans podcast till Snett inåt bakåt för att stå i bättre samklang med tidsandan, enligt vad som har försports.

/Mod.
Citera
2023-08-12, 11:41
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrpator
Rubriken på denna tråd har ändrats från Idrottsgalans podcast till Snett inåt bakåt för att stå i bättre samklang med tidsandan, enligt vad som har försports.

/Mod.
Martin på HK hälsar att han nu kan gå i pension. Tack.

Kan faktiskt sakna gamla Idrottsgalans podcast. Leifby blev inte fjäskig med sina intervjuobjekt som t ex Holmgren var i sin podd. Den dålig stämningen mellan Hoa-Hoa och Marcus var fan rätt underhållande.
Citera
2023-09-19, 16:01
Medlem
ricardo22s avatar
Jaha, då var det semester igen för podden. Starkt ändå att de orkade släppa avsnitt i hela 4 veckor efter sin 6 veckor långa sommarsemester.
Citera
2024-01-02, 15:58
Medlem
ricardo22s avatar
Varför har Sib haft en två veckord paus?

Till och med de som släpper aktuella poddar, och inte förinspelade avsnitt om 30 år gamla händelser, släpper avsnitt den här veckan.
Citera
2024-07-11, 12:25
Avslutad
Marcus Leifby är en gnällspik, senast i Aftonbladet om SVT:s sändningar från Fotbolls-EM. Håll käften Leifby
Citera
2024-09-16, 12:12
Medlem
snillet_1s avatar
Väldigt bra avsnitt med Staffan Oldsberg förra veckan. Han och Hoa-Hoa inte helt nöjda med dokumentären kan man väl konstatera.
Citera
2024-09-17, 03:16
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Väldigt bra avsnitt med Staffan Oldsberg förra veckan. Han och Hoa-Hoa inte helt nöjda med dokumentären kan man väl konstatera.
Sib har varit otroligt bra ett år i sträck nu. Men jag håller fast vid att vissa fältrapporter och interjuver fortfarande inte är tillräckligt.

De borde investera och göra vissa av dem i videoformat. Det skulle vara ett perfekt nästa steg. Och det är lätt nu för tiden. Exempelvis när de besöker en tv studio eller Sm i bangolf där man inte riktigt ser det framför sig. " nu ser ni inte det här men Marcus håller i en äkta sportnytt tröja från 1988, den är liksom turkos"

Lite som hockeyresan där Leifby måste släpa med den långa "sköna" snubben. Tänk Emil och kanske Christian där istället. Det hade varit den bästa tvn de senaste 20 åren. 4-5 sådana avsnitt per år.

Samtidigt så har de haft fältstudier som New york och Danmark avsnitten som varit 5/5 så man vet aldrig med de avsnitten hur de ska bli.
Senast redigerad av sebastian_ 2024-09-17 kl. 03:37.
Citera
2024-10-22, 20:00
Medlem
MattiasDahls avatar
Denna podd är i ständig utveckling. Ibland är det riktigt, riktigt bra.

Mycket märkligt att Emil Eriksson inte får fler och större jobb. Han kan bli en ny superstjärna (en slags mix av Jens Lindh, Göran Zachrisson, Jan Lorentzon och Albert Svanberg tillsammans).

Tyvärr var avsnitten om Bengt Johanssons privata videoband en katastrof tillsammans med återföreningen av TV4-sporten (då 99% av detta material redan presenterats i de gamla avsnitten med Patrik Ekwall och om TV4-sporten) riktigt tråkigt. 😴 #tadenlillejävelenimitten #harnihörtdenförrut
Citera
2024-11-04, 15:17
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasDahl

Mycket märkligt att Emil Eriksson inte får fler och större jobb. Han kan bli en ny superstjärna (en slags mix av Jens Lindh, Göran Zachrisson, Jan Lorentzon och Albert Svanberg tillsammans).

t

Jag har ett problem med Emil Eriksson det är att han är för påverkad av amerikansk idrott och populärkultur. Gillade inte New York-avsnitten till exempel. Att de glider runt i USA och tycker allt är fantastiskt. Sen har han bättre koll på amerikanska idrottsberättelser än svenska. Han är ofta helt oförstående till Leifbys referenser. Stör mig lite på att han nördar ner sig i New York Knicks men verkar ha rejäla kunskapsluckor om standardsvensk idrottshistoria.

Jag vill inte att Snett inåt bakåt ska bli hipsteraktigt amerikaniserad. Det ska vara en svensk idrottshistorisk podd först och främst. De episka amerikanska berättelserna passar inte in i poddens stil.

Däremot kan jag gilla handbollskillen, han är mer i linje med Leifby, och kan tillföra något med sina kunskaper om ekonomi och organisatoriska frågor.
Senast redigerad av Amor 2024-11-04 kl. 15:20.
Citera
2024-11-04, 23:37
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasDahl

Tyvärr var avsnitten om Bengt Johanssons privata videoband en katastrof tillsammans med återföreningen av TV4-sporten (då 99% av detta material redan presenterats i de gamla avsnitten med Patrik Ekwall och om TV4-sporten) riktigt tråkigt. 😴 #tadenlillejävelenimitten #harnihörtdenförrut
Avsnittsuppslag om de som jobbar med sporten istället för själva sporten är helt uttömda nu enligt mig. Jag kan inte tänka mig att de behöver göra fler avsnitt om någon av dem. Arne Hegerfors fick ett rätmätigt tredelarsavsnitt. Hyland är vi klara med. mig.Sååå intressant är inte Peppe Eng att man behöver höra om honom i fyra olika avsnitt. Den tv4 sporten återföreningen gjorde nog att många tröttnade helt på det tillslut
Senast redigerad av ricardo22 2024-11-04 kl. 23:41.
Citera
2025-03-04, 04:48
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Avsnittsuppslag om de som jobbar med sporten istället för själva sporten är helt uttömda nu enligt mig. Jag kan inte tänka mig att de behöver göra fler avsnitt om någon av dem. Arne Hegerfors fick ett rätmätigt tredelarsavsnitt. Hyland är vi klara med. mig.Sååå intressant är inte Peppe Eng att man behöver höra om honom i fyra olika avsnitt. Den tv4 sporten återföreningen gjorde nog att många tröttnade helt på det tillslut
Tyvärr så framstår det som att de fortsätter på mediapersonligheter. Leif Loket Olsson, Gunnar Bolin

Min teori är att de avsnitten är de enklaste att göra, därför får vi så många av dem. Ungefär som när man skrev sin första uppsats om ett land på mellanstadiet och det bara var att rabbla huvudstad, folkmängd etc.

Och om man inte gör det så kan intervjuvobjektet prata på utan att SIB gänget behöver göra något.

För egen del så tycker att det är dags att de börjar röra sig mot modernare tider istället för att skrapa längst ner i tunnan på ämnen. Som andra har skrivit i tråden så torde mästerskap och händelser från andra halvan av 00-talet vara av intresse.

Den här Gustav som de snackade allsvenskan 2003 med hade kunnat vara en återkommande gäst som styr in dem i modernare tider, deras cicero för åren 2005-2010. Född 1992, som jag förstår det ,så i princip jämngammal med mig och bör ha ungefär samma känsla kring de stora händelserna under uppväxten.
Senast redigerad av ricardo22 2025-03-04 kl. 05:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in