Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-27, 00:20
  #1
Medlem
Kongruensbojds avatar
Intervjupodd med kända personer från sportens värld, utövare och journalister främst.

Programledare Marcus Leifby gör ett bra jobb med att få sina gäster att känna sig bekväma och bjuda på intressanta anekdoter från karriären, eller tala om det som varit mindre glamoröst.

Lyssnat på några stycken och kan rekommendera vältalige Martin Lidberg, Arne Hegerfors (snart är han kanske inte med oss längre), och Nicklas Lidström, för att nämna några. Finns 30 avsnitt i skrivande stund.

Hur står sig denna podd gentemot andra liknande poddar tycker ni?
Citera
2017-04-27, 00:24
  #2
Medlem
snillet_1s avatar
Björkman, Janne Andersson och "Heaton" var också kul att lyssna på. Leifby är okej, men han verkar ha nån sorts förkärlek för att det skall bli lite tyst och obekvämt emellanåt.

Lidström är ju för söt förresten. Så uppenbart att han inte gillar att prata om sina utmärkelser osv. En väldigt vanlig kille som råkade vara grymt bra på hockey.
Citera
2017-04-27, 00:30
  #3
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Björkman, Janne Andersson och "Heaton" var också kul att lyssna på. Leifby är okej, men han verkar ha nån sorts förkärlek för att det skall bli lite tyst och obekvämt emellanåt.

Lidström är ju för söt förresten. Så uppenbart att han inte gillar att prata om sina utmärkelser osv. En väldigt vanlig kille som råkade vara grymt bra på hockey.

Lidas är verkligen en fin mänska. Att han var intresserad av att äga ett lag (även om han insåg svårigheten i detta) visar att det är en man som fortfarande har visioner. "Förbundskaptensmaterial" sa Leifby. Tja, man vill ju se honom i båset, definitivt!

Nja, jag tycker Leifby är bra på konstpauser, men jag ska lyssna på fler intervjuer innan jag ger dig fel.
Citera
2017-12-30, 16:45
  #4
Medlem
snillet_1s avatar
Vad tycker ni om formatet de har kört under hösten då?

Vissa avsnitt har varit hysteriskt roliga i mitt tycke. En väldigt torr humor men den går hem hos mig. Dock förstår jag inte telefonsamtalen de genomför även om det var roligt med den buttre Åke Unger senast.
Citera
2018-02-02, 07:41
  #5
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vad tycker ni om formatet de har kört under hösten då?

Vissa avsnitt har varit hysteriskt roliga i mitt tycke. En väldigt torr humor men den går hem hos mig. Dock förstår jag inte telefonsamtalen de genomför även om det var roligt med den buttre Åke Unger senast.

Mycket bra förvandling. Att tre Aftonbladetkillar kunde vara så roliga och kunniga övergår mitt förstånd litegrann. Härligt nördigt snack och tokiga utfall, som när de seriöst undrar vad den där ryttarstjärnan har för andrabil.

Intervjuerna från Idrottsgalan var avslöjande. J O Waldner lät inte helt nykter t ex.

Sportbiografieravsnittet för nån vecka sen var matigt. Tjejen som var gäst surnade till någon gång men det var det ingen som högg på. ”Livet är en väst” hade varit en bra titel på Hamréns bok btw.

Verkar som om Leifby fått hem lådan med Björklunds slipsar förresten, enligt hans Instagram.

Vad heter låten som spelas i motorsegmentet?


Om det inte framgått än: lyssna på denna podd allihop!
Citera
2018-02-03, 12:27
  #6
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd

Sportbiografieravsnittet för nån vecka sen var matigt. Tjejen som var gäst surnade till någon gång men det var det ingen som högg på. ”Livet är en väst” hade varit en bra titel på Hamréns bok btw.

Hon författarkärringen var oerhört sur mot halmstadskillen. Vägrade att spela med på något han sade utan skulle säga emot exakt varje gång. Mycket konstigt framträdande av henne.
Citera
2018-02-03, 15:21
  #7
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Hon författarkärringen var oerhört sur mot halmstadskillen. Vägrade att spela med på något han sade utan skulle säga emot exakt varje gång. Mycket konstigt framträdande av henne.

Ja, jag fattade inte riktigt om det var inom ramen för något internt skämt eller så, men det var alltså allvarligt menat. Läskig dam.

Text-TV. ”Blandat”

Lol
Citera
2018-03-05, 00:28
  #8
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd

Vad heter låten som spelas i motorsegmentet?


Den utgör en liten bit av låten Riders On the Storm av The Doors.
Citera
2018-03-05, 07:36
  #9
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Den utgör en liten bit av låten Riders On the Storm av The Doors.
Tack, du gör skäl för ditt namn!


För övrigt var senaste avsnittet intressant när de visade på hur Eurosport under OS slutskede, under Peter Forsberg och Calle Johanssons ledning, vågade ställa kritiska, bra frågor till förbundskapten Grönborg.

Personen i trion som kallas ”kulturalibit” är väldigt kunnig om allt möjligt, men han pratar lite lågt. Så läser du detta får du gärna höja volymen en aning.
Citera
2018-09-03, 08:42
  #10
Medlem
Kongruensbojds avatar
Sveriges bästa sportpodd är tillbaka. Man ser tillbaka på ångestevenmanget Finnkampen. Mycket bra.
Citera
2018-09-26, 23:59
  #11
Medlem
snillet_1s avatar
De tramsade bort avsnittet med Uffe Bodin. Och vad handlade epilogen om? Högst oklart. Kan lätt tolkas som ett hån.
Citera
2018-11-17, 12:47
  #12
Medlem
snillet_1s avatar
Tröttnat en del på denna. De ironiserar och tramsar bort i stort sett allt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback