2023-02-14, 03:53
Medlem
sebastian_s avatar
Jag lyssnar igenom avsnitt från 2018 och det är ganska otroligt hur mycket bättre podden är nu jämfört med då. Ingenting satt som det skulle. Avsnittet om allsvenskan 1968 var ett massa tramsande och fnissande på fel ställen. Den saknade den beskrivande och målande träffsäkerheten de har nu för tiden. Och dramaturgiskt så var det ingenting alls.
Citera
2023-02-15, 01:44
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag lyssnar igenom avsnitt från 2018 och det är ganska otroligt hur mycket bättre podden är nu jämfört med då. Ingenting satt som det skulle. Avsnittet om allsvenskan 1968 var ett massa tramsande och fnissande på fel ställen. Den saknade den beskrivande och målande träffsäkerheten de har nu för tiden. Och dramaturgiskt så var det ingenting alls.

Motorblocket och Prispallen var trista också. Att podden höjt sig kan ha att göra med att de faktiskt får betalt nu.

Christian sponsrar alltså Drott med 100 laxar?! Vad jobbar han med egentligen?

Avsnittet på Finlandsbåten var riktigt bra med den där halvtyske gästen som även var utomordentlig i friidrotts-VM ’95-avsnittet.

Urdåligt av modsen i detta delforum som inte bytt namn på tråden ännu.
Citera
2023-02-15, 04:08
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Motorblocket och Prispallen var trista också. Att podden höjt sig kan ha att göra med att de faktiskt får betalt nu.

Christian sponsrar alltså Drott med 100 laxar?! Vad jobbar han med egentligen?

Avsnittet på Finlandsbåten var riktigt bra med den där halvtyske gästen som även var utomordentlig i friidrotts-VM ’95-avsnittet.

Urdåligt av modsen i detta delforum som inte bytt namn på tråden ännu.
Finlandsfärjan med Herman dill är topp 5 avsnitt enligt mig. Jag skulle också sätta in sponsorromantikavsnittet med christians hiskeliga summa på topp 5. Alla avsnitt med Herman Dill är bra. Även Championship manager och tyska landslaget avsnitten är lysande med honom.
Citera
2023-06-29, 05:17
Medlem
sebastian_s avatar
Känslan är att de planerar att köra podden under många år framöver då de skippar så många självklara ämnen. Särskilt vinter os så har de väl bara betat av lillehammer 1994. Jag vet inte exakt hur nära i tiden det får vara men 88,92, 98,02 och 06 känns ju givna, eller i alla fall intressanta. Sommar os betar de av snabbare med munchen 72 och los angeles 84 nu nyligen. Men vi saknar atlanta 96 som känns väldigt snett inåt bakåt. 04 och 08 är också intressanta. Jag säger inte att de skippar stora mästerskap, men de stressar inte på något sätt.
Citera
2023-06-29, 05:43
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Känslan är att de planerar att köra podden under många år framöver då de skippar så många självklara ämnen. Särskilt vinter os så har de väl bara betat av lillehammer 1994. Jag vet inte exakt hur nära i tiden det får vara men 88,92, 98,02 och 06 känns ju givna, eller i alla fall intressanta. Sommar os betar de av snabbare med munchen 72 och los angeles 84 nu nyligen. Men vi saknar atlanta 96 som känns väldigt snett inåt bakåt. 04 och 08 är också intressanta. Jag säger inte att de skippar stora mästerskap, men de stressar inte på något sätt.

De har ett betalsystem som lönar sig vad det verkar. Det finns väl ett par ”Hyland” som pungar ut med en icke så oansenlig summa per avsnitt. Och resten av nivåerna är inte särskilt billiga heller kan jag tycka.

Så du har säkert rätt: Det är en karamell de tänker suga på länge. Och det är bra.

Vissa avsnitt kan vara rätt beige, som när de var och tittade på handboll t ex. Men oftast träffar de mitt i prick och bjuder på ren underhållning - och lite folkbildning också.

Två saker vi aldrig kommer uppleva: Martin på HK samt en moderator som ändrar namn på denna tråd till Snett inåt bakåt. Fy fan vad slött.
Citera
2023-06-30, 16:33
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
De har ett betalsystem som lönar sig vad det verkar. Det finns väl ett par ”Hyland” som pungar ut med en icke så oansenlig summa per avsnitt. Och resten av nivåerna är inte särskilt billiga heller kan jag tycka.

Så du har säkert rätt: Det är en karamell de tänker suga på länge. Och det är bra.

Vissa avsnitt kan vara rätt beige, som när de var och tittade på handboll t ex. Men oftast träffar de mitt i prick och bjuder på ren underhållning - och lite folkbildning också.

Två saker vi aldrig kommer uppleva: Martin på HK samt en moderator som ändrar namn på denna tråd till Snett inåt bakåt. Fy fan vad slött.
Kan man skicka pm till moderatorn så borde vi göra det. Den här tråden förtjänar att vara levande.
Citera
2023-06-30, 16:39
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:

De enda dåliga avsnitten är när de gör en fältstudie som mest rinner ut i sanden. Som sm veckan där de knappt fick ihop ett avsnitt. Eller en intervju när kemin inte alls stämmer eller gästen bara är tråkig. F1 gubben exempelvis. De bästa avsnitten är när de är tre personer ,och har plats för humoristisk kemi, men också har ett riktigt ämne att prata om . Royal league 2005 , De dansade en sommar, och Sponsorromantik tycker jag är de bästa avsnitten hittills i år.
Citera
2023-07-05, 05:44
Medlem
sebastian_s avatar
Äntligen ett avsnitt om vm 98 i någon podd. When we were kings och Sib hade tillsammans snart funnits i 10 år utan att göra ett enda avsnitt om vm 98 . Äntligen kom det. Och det blev ett dubbelavsnitt
Citera
2023-07-06, 09:10
Medlem
Villons avatar
Citat:
De enda dåliga avsnitten är när de gör en fältstudie som mest rinner ut i sanden. Som sm veckan där de knappt fick ihop ett avsnitt. Eller en intervju när kemin inte alls stämmer eller gästen bara är tråkig. F1 gubben exempelvis. De bästa avsnitten är när de är tre personer ,och har plats för humoristisk kemi, men också har ett riktigt ämne att prata om . Royal league 2005 , De dansade en sommar, och Sponsorromantik tycker jag är de bästa avsnitten hittills i år.
Tycker ändå att det är ett friskhetstecken för en sån här podd att de testar olika grejer och blandar och ger lite. Risken är annars att man blir för publikfriande och i långa loppet formulaisk och trist.

Tycker podcast överlag ska vara ett medium där det ibland inte "flyger" 100 %. Produktionskostnaderna är trots allt låga, så det finns liksom ingen anledning att vara för ängslig med det som publiceras.
Citera
2023-07-06, 18:38
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Tycker ändå att det är ett friskhetstecken för en sån här podd att de testar olika grejer och blandar och ger lite. Risken är annars att man blir för publikfriande och i långa loppet formulaisk och trist.

Tycker podcast överlag ska vara ett medium där det ibland inte "flyger" 100 %. Produktionskostnaderna är trots allt låga, så det finns liksom ingen anledning att vara för ängslig med det som publiceras.
Jag kan hålla med, jag menar bara att fälstudier och interjuver har en tendends att fallera på ett annat sätt än tre personer som behandlar ett på förhand matigt ämne. Inte att de ska ta bort fältstudierna och interjuverna helt . Många poddar stagnerar efter ett par år men snett inåt bakåt känns fortfarande väldigt levande. Jag gillar också hur de går runt på folk. Många poddar bjuder in någon helt ny gäst här och där för att sen aldrig återanvända dem. Det blir ofta stelt vid första gästbesöket och en massa pladder om bakgrund och barndom. Sibs formula med återkommande gäster är mycket mer givande. Man får väl tyvärr nästan räkna Christian till det sällskapet nu för tiden. Men Herman Dill, Christian och Kalla kriget experten är utmärkta förstärkningar som bidrar med energi och dynamik.
Senast redigerad av sebastian_ 2023-07-06 kl. 18:42.
Citera
2023-08-03, 19:41
Medlem
ricardo22s avatar
Visst fan är den bra. Men den måste vara Sveriges lataste podcast. Särskilt när det är " Sveriges mest inaktuella podcast" så borde de kunna spela in avsnitt på förhand för att fylla samtliga veckor per år. De har både ett långt sommaruppehåll och "föräldrarledighet" här och där. När man betalar för ett avsnitt per vecka så är det fan inte okej med 15 veckor per år utan avsnitt.
Citera
2023-08-04, 04:08
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Visst fan är den bra. Men den måste vara Sveriges lataste podcast. Särskilt när det är " Sveriges mest inaktuella podcast" så borde de kunna spela in avsnitt på förhand för att fylla samtliga veckor per år. De har både ett långt sommaruppehåll och "föräldrarledighet" här och där. När man betalar för ett avsnitt per vecka så är det fan inte okej med 15 veckor per år utan avsnitt.
Fast betalar du per avsnitt dras väl inga pengar under uppehåll?

Orkar inte gå in och kolla alla varianter på medlemskap; man får huvudvärk för mindre. Jag tycker det ska finnas max två nivåer: en standard där man betalar per avsnitt (eller fast månadsavgift) och får tillgång till senaste avsnittet; samt en premiumvariant där man får senaste avsnittet plus tillgång till arkivet.

Snett inåt bakåt har kanske valt en lukrativ modell för dem, men för mig är det bara rörigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in