2024-10-22, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det behövs ingen våldsam revolution för att montera ned alla galna feministiska idéer i samhället. Implementerade ni feminister en gång i tiden era egna idéer genom en våldsam revolution? Nej. Ni gjorde det på samma sätt som nu sker. Ni övertygade en tillräckligt stor del av den yngre generationen, och då särskilt män, att anamma dessa idéer.
Har du ändrat dig nu? Ska idéer och inte våldskapital frånta kvinnor sina rättigheter?
Citera
2024-10-22, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kolla upp alla konservativa grupperingar i USA, Europa osv. Mormonerna i USA tex, kolla upp vad de lär sina barn.

Ja, de lär sina barn betydligt bättre ideal än skräpet du står för.

Citat:
Du är så jävla naiv och hjärntvättad av manosfären.

Återigen, så tittar jag inte på någon manosfär. De identifierar vissa problem korrekt men deras lösning på problemet är ju samma gift som du som feminist kommer med, fast omvänt. Ni är varandras spegelbilder.

Jag är traditionalist, Det går emot i princip allting manosfären förespråkar. Familj, värdet av äktenskap, ansvar, värderandet av sociala band och bevarandet av våra förfäders institutioner för att nämna några värderingar. Manosfären förespråkar den totala motsatsen: extremindividualism, hedonism, sexuell lössläppthet, antinatalism, aversion mot familj och äktenskap. Det är feminism för män, din dåre.

Citat:
Du är en giftig man som står för en rätt så giftig manlighet - förstår att du tycker det är obehagligt att prata om.

Ah, "toxisk maskulinitet" igen - feministernas favoritord. Om en man inte låter sig formas till någon sorts mjuk, feminiserad kvinna är han ett gift. Ditt manshat lyser alltid igenom, Jenny.
Citera
2024-10-22, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Har du ändrat dig nu? Ska idéer och inte våldskapital frånta kvinnor sina rättigheter?

Är du efterbliven? Jag skrev precis att ni lyckades övertala en tillräckligt stor del av den yngre generationen och då särskilt yngre män. Precis det jag sagt hela tiden alltså, fast att det nu är det motsatta som sker: nu är en tillräckligt stor del av den yngre generationen och särskilt yngre män övertygade om förkasta feminismen.
Citera
2024-10-22, 17:01
Medlem
Citat:
Det finns säkert en klick som gör det, ja, och den största koncentrationen av dessa män kommer du hitta hos blattemän som ni feminister dregglade över att importera hit. Men om vi talar om den överväldigande majoriteten av yngre män så är det snarare en aversion mot feminismens dubbelmoral, "toxisk maskulinitet" och era konstanta försök att försöka omvandla män till någon sorts mjuk kvinna man har något emot - inte att man vill bli Saudiarabien som du, med hjälp av ditt allvarliga drogmissbruk, hallucinerade ihop.

Du skrev utöver det att jag menar det och vill det som du hallucinerade ihop vilket är helt falskt, men är man en psykiskt sjuk feminist som baserat hela sin världsbild på det faktum att män ratade dig och du slutade upp barnlös och ensam som du så förstår jag att du har problem med att bemöta det som faktiskt skrivs.

I deras hjärnor finns bara två lägen - antingen vill man ha radikalfeminism och rätt att döda sina barn eller så vill man ha Saudiarabien. Några nyanser existerar inte i deras värld.
Citera
2024-10-22, 17:01
Medlem
Citat:
Är du efterbliven? Jag skrev precis att ni lyckades övertala en tillräckligt stor del av den yngre generationen och då särskilt yngre män. Precis det jag sagt hela tiden alltså, fast att det nu är det motsatta som sker: nu är en tillräckligt stor del av den yngre generationen och särskilt yngre män övertygade om förkasta feminismen.
Som sagt, jag håller inte andan i väntan på att dessa ska avskaffa kvinnliga rättigheter.
Citera
2024-10-22, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
I deras hjärnor finns bara två lägen - antingen vill man ha radikalfeminism och rätt att döda sina barn eller så vill man ha Saudiarabien. Några nyanser existerar inte i deras värld.

Saudiarabien är ett extremt land men det som en feminist aldrig kommer kunna förstå är att Sverige är precis lika extremt som Saudiarabien fast i den andra änden av spektrumet.
Citera
2024-10-22, 17:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Vad den kvinnliga hälften av befolkningen vill är irrelevant eftersom de inte sitter på våldskapitalet. Vad majoriteten män tycker kan förändras. Feminism är inte särskilt populärt bland unga män. Möjligen hos de svagare unga männen. Men inte hos övriga.
Är det de unga männen i de kriminella gängen du tänker på som sitter på våldskapitalet? Det är mest småbovar och de skulle knappast klara av att inta regeringskansliet. Polisens våldskapital är mycket större. Störst våldskapital har militären.

Och som sagt, om polisen och militären i morgon dag börjar fängsla alla abortmotståndare så har du inte så jävla mycket att sätta emot va?
Citera
2024-10-22, 17:20
Medlem
Citat:
Nej Reiwa, det är inte en liten ”klick” och nej, det handlar inte bara om blattemän. Kolla upp alla konservativa grupperingar i USA, Europa osv. Mormonerna i USA tex, kolla upp vad de lär sina barn.

Reefuges welcome är en rätt liten organisation och några hundra medlemmar stod på perrongerna i Stockholm och delade ut filtar och bindor. Kaoset 2015 och 2016 orakades av politikerna och deras vänner. Billig arbetskraft/lönedumpa inom vård och bygg bland annat. Du är så jävla naiv och hjärntvättad av manosfären.

Du är en giftig man som står för en rätt så giftig manlighet - förstår att du tycker det är obehagligt att prata om.

Varför kritiserar du aldrig invandrarmän?
Citera
2024-10-22, 17:20
Medlem
Citat:
Ett barn är en människa som ännu inte har uppnått vuxen ålder. En människa som är mellan 7-9 veckor gammal är således ett barn(och samtidigt ett foster). Det är inte särskilt svårt det här, men jag förstår ju att om man fullständigt saknar argument som du gör, så är allt man har att tramsa i syfte att avleda och leka semantiska spel så att man ska slippa behöva diskutera den verkliga frågan.

Att vara gravid i vecka 7 är som att få mask i magen. Det är en parasit som etablerat sig i en värd och som behöver den för att överleva. I vecka 7 ser du inte ens skillnad på om det är en människa eller en katt. Det är inget viabelt liv utan kvinnans kropp och har inte anlagt alla organ ens som behövs för att existera. Det är ett potentiellt liv men det är verkligen inte ett barn. Kvinnan däremot har en fullt utvecklad kropp och ett medvetande. Ett liv och allt där till. Här väger kvinnans autonomi tyngre. punkt. Tur det inte är du som styr det här landet med ditt ”våldskapital”. Och jag håller inte med om att unga män tar avstånd från detta. Sverige är ett land som värnar hårt om aborträtten och kvinnans rättigheter.
Citera
2024-10-22, 17:22
Medlem
Citat:
Du skrev samma sak igen, ja. Att det är din subjektiva och godtyckliga värdering om en "cellklump" som utgör grunden för vad som ska avgöra liv eller död är du tydlig med. Eller baserar du nu helt plötsligt din gränsdragning på något helt annat?

Det finns ingenting att förtydliga. Om man intar positionen som du gör att kvinnan har absolut rätt att döda barnet för att det befinner sig inuti hennes kropp så är den logiska följden av det att det heller inte kan finnas något moraliskt fel med en kvinna som "bara" skadar sitt barn genom att supa under graviditeten eftersom att barnet befinner sig inuti hennes kropp och därmed, enligt dig, ger henne en absolut rätt.

Och allt detta baserar du på en subjektiv och godtycklig värdering. Utifrån ditt eget etiska ramverk saknar du ett försvar om någon annan vill legitimera dödandet av andra grupper baserat på deras subjektiva och godtyckliga värdering. Det finns ingenting i ditt etiska ramverk som du kan använda dig utav som visar att det skulle vara objektivt moraliskt fel. Det bästa du kan komma med mot en sådan person är känsloargument i form av "jag tycker inte om det du säger". Du säger själv att alla människor inte ska ha rätten till liv så det finns ingenting i ditt ramverk som stoppar någon annan från att göra detsamma fast riktat mot någon annan grupp. De flesta folkmord i historien har motiverats med precis samma moraliska ramverk du använder dig utav för att legitimera dödandet av barn genom abort.

Nej jag tycker inte det är min subjektiva och godtyckliga värdering som ska avgöra liv och död, hjon. Jag tycker det är den gravide som ska göra det och efter x antal veckor den gravida tillsammans med sakkunniga baserat på vilka omständigheter som finns, tex fosterskador eller fara för moderns liv.

Jag ska påpeka detta en femte och sista gång: bestämmer man sig för att fullfölja graviditeten så ska man undvika sånt som kan skada fostret. Att abort finns som val gör det inte okej att medvetet skada fostret ifall man väljer att inte göra abort. Det finns inget motsatsförhållande där.

Att kunna välja att avsluta något som pågår inne i ens egen kropp betyder inte att man kan välja att utföra ett folkmord så länge det folket inte bokstavligen lever inne i ens kropp. Om någon är inne i ditt hem mot din vilja så har du rätt att köra iväg den men deu har inte rätt att bränna ner någon annans hem. Dina slutsatser är hjärndöda.

Igen så säger det mycket om dig att du inte klarar av att uppfatta någons egentliga ståndpunkter utan istället måste dumma ner, avnyansera, vantolka, överdramatisera och skriva om de för att kunna bemöta de. Det är helt enkelt efterblivet.
Citera
2024-10-22, 17:39
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Så vad tycker du att män ska göra för att få ner aborttalen?

Sluta ha sex med kvinnor de inte har stabila förhållanden med.
Citera
2024-10-22, 17:39
Medlem
Citat:
Herregud... du har verkligen enorma problem med att greppa ett så simpelt koncept. Förstår du inte ens den enkla sanningen att ett samhälle kommer förändras när attityden hos den yngre generationen radikalt förändras i takt med att den yngre generationen växer upp och tar över stafettpinnen för samhället?

Den yngre generationens män har också morsor, syrror och kompisar som de bryr sig om.

Den feminismen som den yngre generationen ställer sig emot är främst karikatyren av feminism som målats upp de senaste 10 åren där folk hetsar upp sig över manspreading och sånt. Det betyder inte att de vill ha en helt skev maktfördelning eller behöva jobba dubbelt för att frugan ska stanna hemma och vika kläder. Det betyder inte att de har samma patologiska kontrollbehov som du själv drivs av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in