2024-10-22, 15:37
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Jag noterar att det vanligtvis Aftonbladetkritiska Flashback nu helt plötsligt sväljer allt med hull och hår.

Vem är "Flashback"?

Ifall du inte fattade det så är alla individuella användare här. Eller menar du att alla här tycker och tänker lika? Utom du som är så jävla unik, antar jag...

Jag hatar Aftonblahadet och litar inte ett skit på dem. Men man måste göra rimlighetsbedömningar även vad gäller dem. Arselberg påstår att det finns dokument och ljudinspelningar. Det är helt orimligt att han skulle våga ljuga om det och låta så bombsäker. Här står mycket på spel. Pedofiljägarhjältar med cancer mot elak rik och berömd journalist. Något graverande måste finnas som Arselberg kommit över.

Vad gäller Dumpen så har det skötts illa hela tiden och metoderna har varit tveksamma. Jag har inte ett dugg emot att man hänger ut folk som sexchattar med barn (även om det är låtsasbarn) men när hälften är dreglande utvecklingsstörda som bor på gruppboende så har man gått bort från all etik. Och den där jävla Impulskollen är ju helt uppenbart en oseriös verksamhet med lallare. Varför har man inte samarbete med riktiga proffs på området? Eller bara hänvisar till de offentliga resurser som finns?

Men jag är ju bara ett peddo som vill skydda peddos och ostört kunna begå övergrepp på barn som skriver detta, eller hur?
Citera
2024-10-22, 15:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tidningsankan
Patrik flämtade ordentligt i början av intervjun. Kanske berodde det på att han hade suttit för kort tid efter ansträngning av att ha gått fram till sittplatsen? I slutet visar han dessutom prov på samma röst som kallas "Wiskyorök röst" - han är definitivt i en formsvacka nu. Sara pratade om att hon ska göra "den största operation som görs i Sverige". Om det stämmer, är det fråga om en "slafsotomi" - En "Whipple". Det är en kirurgs våta dröm som innebär att del av magsäcken kapas och tunntarmen kopplas till den del som är kvar, ibland kapas även del av bukspottkörteln. Det är ingen operation som blir aktuell om man endast ska ta bort en tumör i tjocktarmen. Ok- hennes hälsa är hennes sak, men att hon behöver göra en Whipple för att hon har tumör i tjocktarmen, stämmer inte. Sannolikt är det inte fråga om den största operationen som görs i Sverige.

Sjöbergs rassliga röst är skum, bakis, förkyld eller vad det kan vara, om Saras hälsa visste jag inte, få se om hon klarar sig, tror att dumpens framtid har sett slutet om 200 sekunder stämmer, då får alla inblandade söka vanligt arbete.
Citera
2024-10-22, 15:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det är fortfarande en usel affärsidé eftersom hela poängen med Dumpen skulle försvinna då plus att man ger Dumpenkritiker öppet mål.

Jag har mycket svårt att se att Patrik och Sara skulle vara så pass brutalt korkade. Vi pratar liksom retardnivå nu med öppen mun och allt.

Jackie kan vara precis vem som helst.

Har inte media bättre bevis än detta? Vi har väntat på att de ska lägga fram konkreta bevis hur länge som helst nu.
Jag har inte svårt att se att Sara och Patrik skulle vara så brutalt korkade.

Däremot har jag lite svårt att se varför någon helt random person skulle ställa upp på intervju med namn och bild och ljuga ihop en sådan story.
Citera
2024-10-22, 15:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Min gissning är att Sara och Patrik har full koll på hur seriösa de är.

Jackie bekräftar ju även att hon blev erbjuden provision på alla hon slussade vidare dit.

Om hon nu blev erbjuden ersättning av Impulskollen, så var det av Impulskollen och inte av Dumpen.

Hon kunde inte ta emot den så hon arbetade ideellt på Dumpen då hon samtidigt fick bidrag från samhället. Dessutom blev hon ihop med en av pedofilerna. Vilken trovärdig källa.
Citera
2024-10-22, 15:41
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Det finns en anledning till att Dumpen finns. POLISEN GÖR INTE JOBBET!

Och varför gör dom inte det?
Polisen säger ju själva att Patrik och Sara förstör utredningar, är det bra för dom utsatta barnen tycker du?

Enligt Dumpen är jag ingen pedofil men med deras sätt att döma folk så är jag en mördare, jag har inte mördat någon men jag skulle vilja.
Kommer jag mörda någon, nej.
Skulle det vara intressant att se en automatkarbin, absolut.
Och jag skulle aldrig röra vapnet.

Dom fiskar upp förståndshandikappade, eller neddrogade människor på helgerna. Varför lämnar dom inte bara över allt material på tilltänkta pedofiler till polisen, Ställ dig den frågan och fundera på svaret en stund.
Senast redigerad av Kilowattjagaren 2024-10-22 kl. 15:44.
Citera
2024-10-22, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan5432
Om det görs suicidbedömningar av självutnämnda experter kanske IVO skulle ha något att tillägga. Det kanske är både dumpen och impulsnissarna som behöver en anmälan.
https://www.ivo.se/vard-omsorgsgivare/anmal-handelse-lamna-underrattelse/brister-sakerheten-psykiatri/

Eller hur. Sara visar ju verkligen (igen) att hissen inte går ända upp när hon sitter och berättar att det är hon som avgör om någon är suicid eller inte. Snacka om stolpskott.
Citera
2024-10-22, 15:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Hon kunde inte ta emot den så hon arbetade ideellt på Dumpen då hon samtidigt fick bidrag från samhället. Dessutom blev hon ihop med en av pedofilerna. Vilken trovärdig källa.
Intressant. Var kan man läsa om det?

Citat:
Om hon nu blev erbjuden ersättning av Impulskollen, så var det av Impulskollen och inte av Dumpen.
Som sagt så skulle jag inte vara förvånad om Sara och Patrik är fullständigt medvetna om detta och att en del av pengarna magiskt hamnar hos Dumpen.
Senast redigerad av SvenHelsing 2024-10-22 kl. 15:45.
Citera
2024-10-22, 15:44
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Vi har bevis men kan inte publicera dem. Nej, det håller inte påstå att att det finns graverande bevis men att inte presentera dem. Det är inget journalistiskt avslöjande. Att källskyddet skulle kunna äventyras är en billig ursäkt och bortförklaring.

Det går bra för vem som helst att påstå saker, men det gäller att visa belägg och det har inte Aftonbladet levererat.

"Vi har bevis, men...."

Nej, antingen har ni bevis eller så har ni inte bevis. Lägg bara fram skiten och få ett slut på alla spekulationer.

Att skylla på källskyddet i det här läget håller inte. Då är det uppenbart att man försöker dölja någonting.
Citera
2024-10-22, 15:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av h3ndo
Det gör dom väl? Vet inte om du känner till det, men det är inte polisen som sätter de svenska lagarna.

De utreder begångna brott. Väldigt få fälls. Det är näst intill riskfritt för pedofiler att söka upp barn på internet. Dumpen skapar debatt och belyser ett samhällsproblem.
Citera
2024-10-22, 15:46
Medlem
baron-brazils avatar
Man kan hålla två tankar i huvudet samtidigt.
D.v.s att man både ogillar pedofiler OCH förstår att gamla pundarna/latmaskarna Sara Nilsson & Patrik Sjöberg är bedragare av rang.

Dom hade ALDRIG sysslat med det här om dom inte kunde sko sig på det.
Dom har fått vittring på pengar och gömmer sig bakom "rättvisa för barn".

Lägre än så kan man liksom inte komma.

Sara & Patrik är såna typer som inte för något i världen skulle söka jobb som städare, jobb på Ica eller truckförare på ett lager.
Dom tror sig vara för fin för det.
Men i själva verket är dom fullständigt odugliga till att kunna sköta ett vanligt jobb och hålla sig borta från dumheter.

Ren fakta.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
"Vi har bevis, men...."

Nej, antingen har ni bevis eller så har ni inte bevis. Lägg bara fram skiten och få ett slut på alla spekulationer.

Att skylla på källskyddet i det här läget håller inte. Då är det uppenbart att man försöker dölja någonting.
Varför skulle de inte hålla på källskyddet? Det är en superviktig princip inom journalistik.
Citera
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Jag är definitivt för Dumpen, men om jag håller två tankar i huvudet samtidigt kan jag se hur det kan finnas en sanning i detta. En sanning som inte ens behöver vara i Dumpens vetskap.

Som Sara säger i intervjun är det Dumpen som styr sina egna publiceringar, och det går inte att vända sig direkt till dem för att köpa sig fri. Men det är förstås mycket anmärkningsvärt om det finns dokumentation som stöder att Impulskollen gett människor chansen att betala för att slippa. I dessa fall kanske de tar betalt för tjänsten att vittna för Dumpen att vederbörande inte är i skick för att publiceras.

Jag tycker att Impulskollen är suspekta i sitt beteende som inte rakryggat kan förklara hur verksamheten går till på direkt fråga, samt stänger ner sidan för en mycket läglig ”ommöblering” direkt detta börjar nystas i. Men detta behöver inte säga någonting om Dumpen överhuvudtaget. Impulskollen kan ha fört olika aktörer bakom ljuset.

Dumpen hade isåfall känt till att det inte enbart är reklamintäkter de fått, men eftersom gäddorna betalar för vård hade provisionen inte nödvändigtvis varit ”smutsig” på något uppenbart sätt. Alternativt att det är en lögn att Dumpen fått ta del av några pengar överhuvudtaget, det skulle förstås ligga i Impulskollens intressen att maximera inkomsterna själva. Det enda som gör att även Dumpen är inblandande i skandalen är påståendet att de känt till det hela och dragit vinning av det, om detta visar sig vara osant är det förstås bara den oseriösa Impulskollen som bör grävas i, och samarbetet bör således avslutas.

Det var ju bara det där att Sara själv sagt att det är hon som avgör om någon är i "skick" att publiceras eller om man ska vänta... Hon pladdrar ju på hejdlöst om upplägget och har ju outat sig själv något oerhört! Som sagts ska det även finnas uppgifter som styrker att Impulskollen och Dumpen delat pengar lika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in