2024-10-22, 13:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PBL
Blir alltid lite småglad när Dumpen kritiseras på FB. Då får man nämligen se alla möjliga sanslösa bortförklaringar. Idag blev det judar och vänsterpack som var fel istället för Dumpen.

Nåväl.
Oavsett vad man tycker måste väl även de mest inbitna dumparna erkänna att det är väldigt konstigt av Dumpen, som säger sig värna barn, att göra reklam för ett företag vars verksamhet i bästa fall bara är slöseri med pengar, i värsta fall leder de som faktiskt vill bli av med ett problem bort från seriös vård och hjälp.

Det hade varit intressant hur mycket Dumpen får betalt för reklamen och hur det står sig i jämförelse med andra reklamkampanjer.

Mycket prat om ingenting alls. Om det nu finns bevis som Aschberg pratade om. Lägg fram siffror! Hörde hela intervjun och varför ska då Dumpen står till svars hur Impulskontrollens verksamhet?
Citera
2024-10-22, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Ja vem talar sanning? Aftonbladet som funnits i nästan 200 år och har utbildade journalister som förhåller sig till publicitetsregler. Eller två knarkare med flera domar emot sig?

Detta är ett eventuellt brottsmål. Vi vet inte vad aftonbladets jurister har sagt. Bevisningen kanske går vidare till en åklagare?

Thomas Bodström är ju rätt kunnig inom det juridiska om man säger så. Han menar ju på att det är ett eller flera solklara brott som duon sysslar med.

Sedan var ju detta känt sedan länge för alla som läst mer än 2 sidor bakåt i trådarna här på fb.

Det enda som egentligen stod ut är att det nämdes att impulskollen huserar här inne på flashback. Inget oväntat det heller egentligen. Är rätt uppenbart för de insatta vilka det handlar om.
Citera
2024-10-22, 13:56
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Sedan när är Dumpen skyldiga att ta ansvar för vad en annonsörens verksamhet? Den har de ju ingen insyn i.

Robban får nog snällt lägga fram sina bevis om att Dumpen får mer än annons pengar för att nyheten ska bli trovärdig.

Att det finns pedofiler och journalister som motarbetar Dumpen, det vet vi redan.

Det kan inte vara många som i sina sinnens fulla bruk tror att Impulskollen är en seriös verksamhet. Om det inte är en seriös verksamhet så är ju syftet något annat. Utpressning är en lågoddsare. Vilket Aftonbladet har en massa bevis på. Som de inte kan lämna ut eftersom det skulle äventyra källorna. De flesta köper ändå argumentet. Aftonbladet skulle inte riskera sitt rykte genom att ljuga om en sådan sak. Dessutom hänger allt samman.

Sen att Dumpens mest envisa anhängare kommer att försvara sina idoler till slutet oavsett vilka bevis som läggs fram är givet. Det intressanta blir hur många av anhängarna som följer med ner i djupet?
Citera
2024-10-22, 13:57
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan5432
Även det luktar väldigt mycket utpressning. 75% att Sara eller någon annan får en fängelsedom 2025.

Alltså, jag lyssnar på intervjun i ETC som finns publicerad på Dumpen... Har som sagt inte brytt mig om bråket även om jag fattat att just ETC skrivit mycket om dom. Nu när man plötsligt intresserar sig och kollar på allt som skrivits och kommit fram hittills är riktigt illa för Dumpen. Men Sara verkar ju på riktigt fullständigt hjärntvättad hon han ju inte ta till sig den minsta kritik av något utan att upprepa inövade frasen om barn och pedofiler. Eller alltså, allt vänder ju när hon upplever kritik. När journalisterna är tysta och låter henne berätta fritt om Impulskollen avslöjar hon i princip allt och när journalisterna blir överrumplade med all information och bromsar upp henne för att typ undra om hon begriper själv vad hon berättar flippar hon totalt.

Hon verkar riktigt psyksjuk och det skulle inte förvåna mig om hon skulle dömas till vård. Det är ju inte heller säkert att hon kommer åtalas men jag tror att det kommer att komma fram massor med skit nu. 200sek har en tendens att skapa debatt och som sagt har Aftonbladet och ETC betydligt mer än vad som hittills framkommit. Kan tänka mig att det inom kort kommer framgå att dom här grupperingarna av "peddohunters" som ploppat upp säkerligen också har samröre med Dumpen. Det kommer komma fram så mycket skit nu att man kommer baxna som hittills oinsatt, Jag kan visserligen ha fel men nja...
Citera
2024-10-22, 13:58
Medlem
Bassplays avatar
Aftonbladet är ju som känt en vänstervriden desinformationsblaska och man får väl ta det med en nypa salt. Men skulle inte bli förvånad om någon lyckats köpa sig från att bli publicerad på dumpen.

Sara är värre än pedofilerna? Vilken värld lever ni i ?
Citera
2024-10-22, 14:00
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Ja vem talar sanning? Aftonbladet som funnits i nästan 200 år och har utbildade journalister som förhåller sig till publicitetsregler. Eller två knarkare med flera domar emot sig?

Detta är ett eventuellt brottsmål. Vi vet inte vad aftonbladets jurister har sagt. Bevisningen kanske går vidare till en åklagare?

Det är en kvällstidning numera tyvärr med begränsade möjligheter att bedriva kvalificerad journalistik varför de gått över till mestadels tyckar - och klickjournalistik. Det i ett läge där sanningsenligheten under glansdagarna medan de hade mer resurser redan då det var si och så med. Att du betraktar Aftonbladet som sanningens apostlar är faktiskt häpnadsväckande.
Citera
2024-10-22, 14:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av luohan
Du förstår inte att en riktig utredning kommer startas?

Det vore nog det bästa. Slut på alla spekulationer.
Citera
2024-10-22, 14:01
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det lustiga är att de hittills inte har lyckats lägga fram några som helst konkreta bevis.
Varken ETC eller Aftonbladet.

Finns det konkreta bevis eller inte? Varför lägger de inte bara korten på bordet en gång för alla istället för att komma med den patetiska "granskningen" efter den andra?

Man kan säga att det börjar bli dags att lägga fram dessa saker man argumenterar med så det ska bli trovärdigt.

Citat:
Det jag inte förstår är varför Impulskollen skulle erbjuda tystnad? Det är uppenbarligen inte Impulskollen som avgör vilka som hamnar på Dumpen så vad exakt ska Impulskollen göra för nytta där?

Nja, nu kan det vara så att Impulskollen och Dumpen har ett samarbete eller någon form av överenskommelse som vi inte känner till. Något är det ju som inte verkar stämma.

Citat:
En möjlig förklaring skulle kunna vara att Impulskollen har rövknullat Dumpen och lurat pedofilerna på pengar, pengar som sedan har gått till just Dumpen.

Ja det här är vad jag spekulerar kan vara en förklaring. Alla kan enkelt se att tanten och cola-Patte inte är riktigt hemma i huvudet. Så det kan vara så att Impulskollen har identifierat detta och med manipulation övertygat tanten och cola-Patte om hur detta ska göras.

Det är helt klart en deal deras upplägg där både tant, cola-Patte och Impulskollen tjänar stora pengar. Som det ser ut nu så är det Impulskollen som i princip tar pengarna. Tant och cola-Patte får brödsmulor. Men då vet vi inte hur mycket pengar som går under bordet dock.
Citera
2024-10-22, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Thomas Bodström är ju rätt kunnig inom det juridiska om man säger så. Han menar ju på att det är ett eller flera solklara brott som duon sysslar med.

Sedan var ju detta känt sedan länge för alla som läst mer än 2 sidor bakåt i trådarna här på fb.

Det enda som egentligen stod ut är att det nämdes att impulskollen huserar här inne på flashback. Inget oväntat det heller egentligen. Är rätt uppenbart för de insatta vilka det handlar om.
Ja klart de sitter och skriver här i tråden för fullt och försöker skademinimera. Blir nog ingen lunch idag för lilltösen Sara och Patrik
Citera
2024-10-22, 14:04
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Alltså, jag lyssnar på intervjun i ETC som finns publicerad på Dumpen... Har som sagt inte brytt mig om bråket även om jag fattat att just ETC skrivit mycket om dom. Nu när man plötsligt intresserar sig och kollar på allt som skrivits och kommit fram hittills är riktigt illa för Dumpen. Men Sara verkar ju på riktigt fullständigt hjärntvättad hon han ju inte ta till sig den minsta kritik av något utan att upprepa inövade frasen om barn och pedofiler. Eller alltså, allt vänder ju när hon upplever kritik. När journalisterna är tysta och låter henne berätta fritt om Impulskollen avslöjar hon i princip allt och när journalisterna blir överrumplade med all information och bromsar upp henne för att typ undra om hon begriper själv vad hon berättar flippar hon totalt.
Är detta en annan intervju än den som finns publicerad här (med Aschberg/Aftonbladet)?
Citera
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowy3991
Detta.

Så roliga ni som kritiserar riktiga journalister så fort det inte passar.

Men 2 random personer med Wordpress, Facebooksida och Swishnummer - ja då jävlar, det är sanningens folk!!

Jag bedömer folk (så gott det går) efter vad dom säger och skriver.

Men jag tror att en bra tumregel är att ju större organisation eller makt eller mängd pengar
en journalist har i ryggen, desto mer ljuger hen.
Citera
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Jag är definitivt för Dumpen, men om jag håller två tankar i huvudet samtidigt kan jag se hur det kan finnas en sanning i detta. En sanning som inte ens behöver vara i Dumpens vetskap.

Som Sara säger i intervjun är det Dumpen som styr sina egna publiceringar, och det går inte att vända sig direkt till dem för att köpa sig fri. Men det är förstås mycket anmärkningsvärt om det finns dokumentation som stöder att Impulskollen gett människor chansen att betala för att slippa. I dessa fall kanske de tar betalt för tjänsten att vittna för Dumpen att vederbörande inte är i skick för att publiceras.

Jag tycker att Impulskollen är suspekta i sitt beteende som inte rakryggat kan förklara hur verksamheten går till på direkt fråga, samt stänger ner sidan för en mycket läglig ”ommöblering” direkt detta börjar nystas i. Men detta behöver inte säga någonting om Dumpen överhuvudtaget. Impulskollen kan ha fört olika aktörer bakom ljuset.

Dumpen hade isåfall känt till att det inte enbart är reklamintäkter de fått, men eftersom gäddorna betalar för vård hade provisionen inte nödvändigtvis varit ”smutsig” på något uppenbart sätt. Alternativt att det är en lögn att Dumpen fått ta del av några pengar överhuvudtaget, det skulle förstås ligga i Impulskollens intressen att maximera inkomsterna själva. Det enda som gör att även Dumpen är inblandande i skandalen är påståendet att de känt till det hela och dragit vinning av det, om detta visar sig vara osant är det förstås bara den oseriösa Impulskollen som bör grävas i, och samarbetet bör således avslutas.
Senast redigerad av AllHailBoognish 2024-10-22 kl. 14:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in