2024-10-22, 15:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Fast om du kan visa upp att du har betalat stora summor pengar och att du blivit konfronterad av dumpen men inte blivit uthängd så behöver man ju inte vara ett geni för att förstå vad som har hänt.

Om de nu polisanmälts så får vi se vad det leder till.
Citera
2024-10-22, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Aftonbladet avslöjade nu i sin chatt att dom har dokumentation på att Impulskollen och Dumpen delar på alla pengar. Men att de inte kan publicera den pga källskyddet. Det kommer framkomma så mycket att det är galet...

Jag ser det som solklart att:

1. Dumpen startade impulskollen.
2. De satte nån ensam snubbe där (Micke) att ta emot samtalen.
3. Impulskollen ”köper” reklamplats av dumpen.
4. ”Reklamintäkterna” är i själva verket utpressningspengar.
Citera
2024-10-22, 15:26
Avslutad
Kollade lite på företaget som äger Impulskollen, MM Framtid AB. De hade fyra miljoner i omsättning 2018, och sedan var den noll 2019 och 2020, men sedan tog det fart rejält samtidigt som Dumpen startade 2021.

Huvudmannen för företaget, Mikael Johansson, verkar vara huvudman för ett flertal företag. Jag får iaf rätt skumma vibbar.

https://www.bolagsfakta.se/5565400818-MM_Framtid_AB
https://www.bolagsfakta.se/19731023-Lennart_Mikael_Johansson_Bengtsfors/p-93CNuITeZOnDLdWOasyYbOJy9XvzJx3Slr0hdUvnE
Citera
2024-10-22, 15:28
Medlem
Studsbolls avatar
Det måste blivit totalt syntax error i pk-fabriken när Aftonbladet drog igång detta drev mot Dumpen. Nu far vänstertomtarna varandra i strupen. En win-win så att säga.
Citera
2024-10-22, 15:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Om Impulskollen nu inte är seriösa, så lär de knappast ha påtalat detta när de sålde in sig hos Dumpen.
Min gissning är att Sara och Patrik har full koll på hur seriösa de är.

Jackie bekräftar ju även att hon blev erbjuden provision på alla hon slussade vidare dit.
Citera
2024-10-22, 15:31
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Jag gick in på sida och tittade vilka som sponsrade Dumpen.
Det var inte dom mest högutbildade som sponsrade Dumpen eller försäkringsbolag mm.

Jag är övertygad om att deras sponsorer är uppfiskade gäddor som köpt sig fria. För att slippa bli uthängda tvingas dom att skriva på ett sponsoravtal.

Googlar man upp dessa ägare så är det nog inte helt straffritt i övrigt.
Senast redigerad av Kilowattjagaren 2024-10-22 kl. 15:33.
Citera
2024-10-22, 15:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Jag kan tycka att ett sådant här fiske som Patrik och Sara sysslat med är bra om det sköts från myndighetshåll, ex polisen.

Jag tappade ju intresset av Dumpen omgående då jag såg att dom hade fiskat upp en förståndshandikappad.

Patrik och Sara skiter i barnen utan vill bara tjäna pengar, ingen som tycker det är konstigt att Patrik lät sig avrunkas av Viljo tills han blev 17-18 år, varför vågade han inte sätta ner foten medans Viljo levde.
Patrik är inte rätt man att jaga pedofiler, brukar man inte säga att alkolisters barn blir också alkoholister.

Det finns en anledning till att Dumpen finns. POLISEN GÖR INTE JOBBET!
Citera
2024-10-22, 15:34
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Aftonbladet avslöjade nu i sin chatt att dom har dokumentation på att Impulskollen och Dumpen delar på alla pengar. Men att de inte kan publicera den pga källskyddet. Det kommer framkomma så mycket att det är galet...

Vi har bevis men kan inte publicera dem. Nej, det håller inte påstå att att det finns graverande bevis men att inte presentera dem. Det är inget journalistiskt avslöjande. Att källskyddet skulle kunna äventyras är en billig ursäkt och bortförklaring.

Det går bra för vem som helst att påstå saker, men det gäller att visa belägg och det har inte Aftonbladet levererat.
Citera
2024-10-22, 15:37
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Det enda som egentligen stod ut är att det nämdes att impulskollen huserar här inne på flashback. Inget oväntat det heller egentligen. Är rätt uppenbart för de insatta vilka det handlar om.

Exakt! Det nämndes att dom hade anställda som "rapporterar" inlägg, frågan är ju bara vilka som även skriver inlägg? Är moderatorer inblandade? Och detta nämndes som sagt av dom själva...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Min gissning är att Sara och Patrik har full koll på hur seriösa de är.

Jackie bekräftar ju även att hon blev erbjuden provision på alla hon slussade vidare dit.

Om det görs suicidbedömningar av självutnämnda experter kanske IVO skulle ha något att tillägga. Det kanske är både dumpen och impulsnissarna som behöver en anmälan.
https://www.ivo.se/vard-omsorgsgivare/anmal-handelse-lamna-underrattelse/brister-sakerheten-psykiatri/
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det finns ett fåtal som de har pratat med ja. Kan finnas ett stort mörkertal. Och om det nu är säg tio som betalat hundratusen var så är det en miljon tillsammans. Det är inte småpengar. Varför skulle de inte kunna göra så?

Varför är det en kvinna vid namn Jackie som säger att hon har jobbat för Dumpen och som bekräftar det hela?

Det är fortfarande en usel affärsidé eftersom hela poängen med Dumpen skulle försvinna då plus att man ger Dumpenkritiker öppet mål.

Jag har mycket svårt att se att Patrik och Sara skulle vara så pass brutalt korkade. Vi pratar liksom retardnivå nu med öppen mun och allt.

Jackie kan vara precis vem som helst.

Har inte media bättre bevis än detta? Vi har väntat på att de ska lägga fram konkreta bevis hur länge som helst nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Det finns en anledning till att Dumpen finns. POLISEN GÖR INTE JOBBET!
Det gör dom väl? Vet inte om du känner till det, men det är inte polisen som sätter de svenska lagarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in