2024-10-22, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattsilver
Sara nämnde skulder hos kronkalle oxå.
Hur mycket blir klurigt, Sara har dolda uppg.

Så efter måndag till veckan får vi veta om Sara överlevt operationen som ska vara en av världens svåraste eller vad hon mumlade om.

Patrik flämtade ordentligt i början av intervjun. Kanske berodde det på att han hade suttit för kort tid efter ansträngning av att ha gått fram till sittplatsen? I slutet visar han dessutom prov på samma röst som kallas "Wiskyorök röst" - han är definitivt i en formsvacka nu. Sara pratade om att hon ska göra "den största operation som görs i Sverige". Om det stämmer, är det fråga om en "slafsotomi" - En "Whipple". Det är en kirurgs våta dröm som innebär att del av magsäcken kapas och tunntarmen kopplas till den del som är kvar, ibland kapas även del av bukspottkörteln. Det är ingen operation som blir aktuell om man endast ska ta bort en tumör i tjocktarmen. Ok- hennes hälsa är hennes sak, men att hon behöver göra en Whipple för att hon har tumör i tjocktarmen, stämmer inte. Sannolikt är det inte fråga om den största operationen som görs i Sverige.
Citera
2024-10-22, 15:11
Bannlyst
Det ingen brukar nämna är att Impullskollen startade upp i kölvattnet av Dumpen AB. Det var alltså ingen etablerad tjänst innan Dumpen.

Sammanträffande att de två företagen fann varandra omgående?! Knappast!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Jag noterar att det vanligtvis Aftonbladetkritiska Flashback nu helt plötsligt sväljer allt med hull och hår.

Flashback är inte en person och det är markanta skillnader mellan olika forumdelar.

Jag är en sk "bootlicker", jag litar generellt på (svensk) polis, militär, läkare, media som svt, sr, aftonbladet, bbc, cnn, nyt.
Citera
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillaludret
så bråttom du har ?? nyheten kom i morse. Ska allt fram idag menar du ??

börjar bli dags att lägga fram bevisen??

Nej nyheten kom inte i morse. Det började med ETCs granskning som kom någon gång i början av året om jag minns rätt. Så det har gått rätt lång tid. Så det börjar verkligen bli dags att presentera kött på benet.
Citera
2024-10-22, 15:13
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Männen SÄGER att de blivit inte blir uthängda om de betalar och Aftonbladet har bevis på att de har betalat impulskontrollen.

Vi vet att företaget tar betalt för tjänsten. Men var är beviset att de tar till utpressning?

Klart det är utpressning om man kan betala sig fri från publicering. Personen har betalat och inte blivit uthängd. (jag tar för givet att Aftonbladet tagit del av transaktioner och konversationer och inte publicerar lösa anklagelser och ogrundade påståenden som fakta.) Det borde väl räcka som bevis, eller tror du att det bara är en tillfällighet att de som betalat inte blivit uthängda?
Citera
2024-10-22, 15:13
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Om jag ska spekulera så erbjuds inte alla det för att de måste ha något att publicera också, och en del helt enkelt kanske inte hade råd.

Men vill du veta säkert får du fråga Sara och Patrik.

Så på vilket sätt skulle Dumpen då kunna tjäna pengar på detta? Det finns ju bara ett fåtal som påstår att de har köpt sig fria. Logiken går ej ihop.
Citera
2024-10-22, 15:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Klart det är utpressning om man kan betala sig fri från publicering. Personen har betalat och inte blivit uthängd. (jag tar för givet att Aftonbladet tagit del av transaktioner och konversationer och inte publicerar lösa anklagelser och ogrundade påståenden som fakta.) Det borde väl räcka som bevis, eller tror du att det bara är en tillfällighet att de som betalat inte blivit uthängda?

Bevis är när man har ett inspelat samtal på att Impulskollen faktiskt säger detta.
Citera
2024-10-22, 15:16
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Jag kan tycka att ett sådant här fiske som Patrik och Sara sysslat med är bra om det sköts från myndighetshåll, ex polisen.

Jag tappade ju intresset av Dumpen omgående då jag såg att dom hade fiskat upp en förståndshandikappad.

Patrik och Sara skiter i barnen utan vill bara tjäna pengar, ingen som tycker det är konstigt att Patrik lät sig avrunkas av Viljo tills han blev 17-18 år, varför vågade han inte sätta ner foten medans Viljo levde.
Patrik är inte rätt man att jaga pedofiler, brukar man inte säga att alkolisters barn blir också alkoholister.
Citera
2024-10-22, 15:17
Avslutad
Citat:
Dumpen har sin verksamhet som går ut på att avslöja Pedofiler. Inte att vårda pedofilerna. Om de väntar med att publicera så gör de det av hänsyn. De behöver absolut inte vara psykologer åt pedofilerna. Eller göra suicid bedömningar.
De kanske inte behöver vara psykologer själva, men om de skickar dem till Impulskollen så bör de väl rimligtvis se till att de är seriösa?

Alla är ansvariga för suicidbedömningar idag eftersom det finns ett brott som heter oaktsam uppmaning till självmord.
Citera
2024-10-22, 15:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Så på vilket sätt skulle Dumpen då kunna tjäna pengar på detta? Det finns ju bara ett fåtal som påstår att de har köpt sig fria. Logiken går ej ihop.
Det finns ett fåtal som de har pratat med ja. Kan finnas ett stort mörkertal. Och om det nu är säg tio som betalat hundratusen var så är det en miljon tillsammans. Det är inte småpengar. Varför skulle de inte kunna göra så?

Varför är det en kvinna vid namn Jackie som säger att hon har jobbat för Dumpen och som bekräftar det hela?
Citera
2024-10-22, 15:22
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Bevis är när man har ett inspelat samtal på att Impulskollen faktiskt säger detta.

Fast om du kan visa upp att du har betalat stora summor pengar och att du blivit konfronterad av dumpen men inte blivit uthängd så behöver man ju inte vara ett geni för att förstå vad som har hänt.
Citera
2024-10-22, 15:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
De kanske inte behöver vara psykologer själva, men om de skickar dem till Impulskollen så bör de väl rimligtvis se till att de är seriösa?

Alla är ansvariga för suicidbedömningar idag eftersom det finns ett brott som heter oaktsam uppmaning till självmord.

Om Impulskollen nu inte är seriösa, så lär de knappast ha påtalat detta när de sålde in sig hos Dumpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in