2024-10-18, 15:37
Avstängd
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
28% i ränta
Hans skuld på 7 miljoner växer alltså med:

1.960.000 / år
163.333 / månad
5.369 / dag
223 / timme

Även om han aldrig kommer kunna betala av ett öre på den skulden, känns det ändå bra att veta att den stadigt ökar.

Skadorna han åsamkat människor i sin närhet kan inte mätas i pengar.
Han har däremot kostat religiösa samfund enorma belopp, genom att bidra till en ökad misstänksamhet mot dessa.
Det där var tydligen inte sant… Googlade på ränta hos Kronofogden och fick det svaret. Men det var visst ett räkneexempel de hade lagt ut för de som ev tar typ SMS-lån.
En kollega påpekade att man vart femte år kan förnya sina krav hos Kronofogden och då lägger de på 14% av skulden. Rune har många krav så räntan varierar. En del ger kanske upp? Men då han sällan betalar för sig så tillkommer hela tiden nya. Skulder till staten försvinner dock aldrig.
Citera
2024-10-18, 16:10
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det där var tydligen inte sant… Googlade på ränta hos Kronofogden och fick det svaret. Men det var visst ett räkneexempel de hade lagt ut för de som ev tar typ SMS-lån.
En kollega påpekade att man vart femte år kan förnya sina krav hos Kronofogden och då lägger de på 14% av skulden. Rune har många krav så räntan varierar. En del ger kanske upp? Men då han sällan betalar för sig så tillkommer hela tiden nya. Skulder till staten försvinner dock aldrig.
Aha. 28% per år lät högt. 14% på fem år låter väldigt lågt.

Jaja. Rune kommer nog ändå aldrig betala sin skuld till samhället.
Han är en parasit utan lojalitet, som sätter sig själv främst. Hamnar han i knipa, pekar han som försvar ut andra parasiter.

Ingen renodlad Quisling, men kanske är dom släkt?
Citera
2024-10-18, 18:27
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Oavsett om runkar skulle fråntas vårdnaden helt och hållet så kommer han inte att kunna fråntas umgängesrätten eftersom pojkarna själva sagt att de gärna umgås med honom och eftersom de är 12 resp 14 år gamla så har de rätt mycket att säga till om.
Ja det är deras vilja som gäller i såna fall.
Att Runar inte är lämplig att ha barn boende hos sig är uppenbart.
Citera
2024-10-19, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Stackars barn!

Tack, ksitpeks, för uppgifterna
Den där tvisten skulle man ju verkligen inte vilja närma sig!
Heder till de kvinnor som åtog sig medlingsuppdraget!
Hoppas de inte visar sig ha anknytning till sossarna

Rune kanske ändå har förstånd nog att gå lite varsammare fram, nu när barnen är inblandade?

Att Fulnar skulle gå varsammare fram när barna är inblandade är föga troligt - tvärt om!
Han kommer inte försätta möjligheten att utnyttja gossarna för sina syften. I sådana här konflikter är han hänsynslös mot motparten (i detta fallet ex frun Jessica). Han kommer göra vad han kan för att svartmåla och ställa till besvär som han bara kan. Fulnar tänker inte på pojkarnas bästa, Fulnar tänker Fulnars bästa.
Minns vårdnadstvisten han hade med Carola ang. Amadeus. Då krävde han underhåll av Carola var månad för att Amadeus skull ha samma levnadsstandard när han var hos honom som hos Carola (Carola tjänade pengar som artist, Fulnar var i början av sin alltid misslyckade karriär som "chefsutvecklare/coch" och tjänade inga pengar då heller)...
Antagligen kommer han köra samma krav nu på Jessica. Lita på att Fulnar inte kommer lägga fingrarna imellan trots att pojkarnas bästa står på spel. Fulnar kommer kämpa för att få ut så mycket pengar han kan i dealen.
Citera
2024-10-22, 12:39
Medlem
Idag på runkars fb-sida. Han har tydligen varit förföljd sedan han kom ut ur finkan.
Någon som vet vem hon är, eller är det bara fantasier?

"Det känns fantastiskt att jag utsågs till Sveriges 81:e mäktigaste makthavare av Medieakademin förra veckan! Tusen tack! 🙏🏼
Tack alla 100-tusentals människor som läser mina artiklar.
Men som med det mesta, så har tyvärr framgångar sin baksida.
Vill på det starkaste varna för denna sjuka kvinna!
Hennes namn är Maria Hellquist, och hon har trakasserat och förföljt mig och mina närmaste i över 1,5 år nu.
Hon trakasserar min familj, mina vänner och samarbetspartners.
Hon är fullständigt gränslös trots ett antal polisanmälningar, eftersök med hund, inspelade mordhot, djävulska trakasserier och grovt förtal.
Hennes besatthet av mig tar sig till uttryck genom ständiga sjuka och bisarra försök att förstöra det mesta för mig.
Dagens trevliga hälsning från henne avslutades med följande;
Brinn i helvetet!!!!
Om ni kontaktas av henne, så hör gärna av er, så vi kan komplettera alla polisanmälningar och eventuella stämningar.
Jag förstår nu varför hennes pappa, den respekterade och skickliga finansmiljonären, Hans Hellquist, valde att göra henne arvlös..
Önskar er alla en ljuvlig kväll.
Det tänker jag ha trots denna sorgliga och sjuka människa.
Allt gott!"
Citera
2024-10-22, 12:42
Medlem
Läs längre bak i tråden eller sök på hennes namn i denna
Citera
2024-10-22, 13:17
Medlem
rogerks avatar
Apropå dagens Runar-inlägg på facebook

Citat:
Det känns fantastiskt att jag utsågs till Sveriges 81:e mäktigaste makthavare av Medieakademin förra veckan! Tusen tack!

Runar blandar fakta efter eget behag o gör om dom till något annat.

Ja Runar är nr 81, men bara på listan på folk som skriver på facebook, alltså en Facebooklista. Sedan gör Medieakademin en sammanställning från 5 webb-platser, den listan går bara till plats 30. Givetvis är inte Runar med på den listan.

Så Nej Runar är inte den 81:a mäktigaste makthavare.... Och Medieakademin skriver om Facebook "Facebook krymper till ett politiskt katthem. Facebooksidor minskar allt mer i betydelse." Och ja på första facebookplatsen ligger alltså ett katthem. Så Stackars Runar som skriver om USA-val o liknade kan inte en klå ett katthem i mediesynlighet, ens på facebook...

https://medieakademin.se/maktbarometern-2024-facebook/
Citera
2024-10-22, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Apropå dagens Runar-inlägg på facebook

Runar blandar fakta efter eget behag o gör om dom till något annat.

Ja Runar är nr 81, men bara på listan på folk som skriver på facebook, alltså en Facebooklista. Sedan gör Medieakademin en sammanställning från 5 webb-platser, den listan går bara till plats 30. Givetvis är inte Runar med på den listan.

Så Nej Runar är inte den 81:a mäktigaste makthavare.... Och Medieakademin skriver om Facebook "Facebook krymper till ett politiskt katthem. Facebooksidor minskar allt mer i betydelse." Och ja på första facebookplatsen ligger alltså ett katthem. Så Stackars Runar som skriver om USA-val o liknade kan inte en klå ett katthem i mediesynlighet, ens på facebook...

https://medieakademin.se/maktbarometern-2024-facebook/
Du har helt rätt och nummer 1 på den listan var ”Kattjouren”. ”Kattjouren är ett ideellt djurrättsnätverk som förmedlar hjälp till & bildar opinion för djur i nöd”.
Citera
2024-10-22, 15:21
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Idag på runkars fb-sida. Han har tydligen varit förföljd sedan han kom ut ur finkan.
Någon som vet vem hon är, eller är det bara fantasier?

"Det känns fantastiskt att jag utsågs till Sveriges 81:e mäktigaste makthavare av Medieakademin förra veckan! Tusen tack! 🙏🏼
Tack alla 100-tusentals människor som läser mina artiklar.
Men som med det mesta, så har tyvärr framgångar sin baksida.
Vill på det starkaste varna för denna sjuka kvinna!
Hennes namn är Maria Hellquist, och hon har trakasserat och förföljt mig och mina närmaste i över 1,5 år nu.
Hon trakasserar min familj, mina vänner och samarbetspartners.
Hon är fullständigt gränslös trots ett antal polisanmälningar, eftersök med hund, inspelade mordhot, djävulska trakasserier och grovt förtal.
Hennes besatthet av mig tar sig till uttryck genom ständiga sjuka och bisarra försök att förstöra det mesta för mig.
Dagens trevliga hälsning från henne avslutades med följande;
Brinn i helvetet!!!!
Om ni kontaktas av henne, så hör gärna av er, så vi kan komplettera alla polisanmälningar och eventuella stämningar.
Jag förstår nu varför hennes pappa, den respekterade och skickliga finansmiljonären, Hans Hellquist, valde att göra henne arvlös..
Önskar er alla en ljuvlig kväll.
Det tänker jag ha trots denna sorgliga och sjuka människa.
Allt gott!"

Nämen! Snart också en förtalsdom också att lägga till cv't alltså (det spelar som bekant ingen roll om något är sant eller inte utan handlar om ofördelaktigt utpekande i de domar jag sett).
Citera
2024-10-22, 15:31
Avstängd
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evendock
Nämen! Snart också en förtalsdom också att lägga till cv't alltså (det spelar som bekant ingen roll om något är sant eller inte utan handlar om ofördelaktigt utpekande i de domar jag sett).
Det är kvinnan vars lägenhet han hyrde in sig i några veckor efter att han muckade från kåken. Det verkar vara en syster till den där Anders som han sedan fick låna sommarstugan av. Att hon stalkar Rune kanske man kan kalla karma? Vad som är mer intressant är att hon stalkar honom nu när han har hemlig adress. Man skulle ju kunna tycka att Anders tog ett snack med henne, men de är kanske inte vänner längre?
Citera
2024-10-22, 16:06
Medlem
Kotte456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det är kvinnan vars lägenhet han hyrde in sig i några veckor efter att han muckade från kåken. Det verkar vara en syster till den där Anders som han sedan fick låna sommarstugan av. Att hon stalkar Rune kanske man kan kalla karma? Vad som är mer intressant är att hon stalkar honom nu när han har hemlig adress. Man skulle ju kunna tycka att Anders tog ett snack med henne, men de är kanske inte vänner längre?
Vänta nu. Har Runar hyrt en lägenhet/hyrde in sig inär han muckade från kåken?

Då kan man ju undra om "stalkandet" handlar om obetald hyra ...för Runar betalar väl aldrig om han
kan komma undan.
Citera
2024-10-22, 16:11
Predikar Runar fortfarande eller är det bidrags inkomst numera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in