Citat:
Så vad är det du säger? Att någon i kriminalvården dömts till fängelse? Ja, det hände ju senast bara för någon vecka sedan. Att vissa fångvaktare tar mutor har alltid hänt och kommer alltid att hända. Det är liksom inget man kan göra något åt. Det har stått massor om detta i pressen. Aftonbladet hade till och. med en artikelserie i ämnet. Så det har inte tystats ner. Men det har ju inget med norrmannen att göra. Hans bok har ju inte släppts ännu. Hade den gjort det hade han varit ett på bollen och kunnat ta åt sig något av äran. Nu är han försent ute. Eller, inte ute alls om man ska vara ärlig. Återstår nyheten om sexhandel på insidan. Jag skäms att säga det, men kriminalvårdare har kanske varit inblandade i mer än eventuell prostitution, troligen mer om det i böckerna. Vissa kriminalvårdare kan ha varit med, få kan ha varit djupt involverade inte bara i sexhandel utan även väsentligt grövre aktiviteter.
Det var rörigt ett tag, därför tillsatte Kriminalvården en ”oberoende utredare”.
Vissa resultat har kommit fram, minst en person har redan fängslats tydligen. Allt har inte koppling till Runar, men man kan lugnt säga att han inte hade helt fel, även om han uttrycker sig så att han kan dömas för en massa brott.
I och med att inget stått om detta, kan man väl anse att Runar har rätt när han påstår att det tystats ner.
Man kan väl anta att Runar inte var inblandad i sexhandeln, i så fall hade han väl dömts? Om alla tre böcker publiceras, så är de nog läsvärda. Jag kan bara gissa men jag tror att böckerna både kommer tigas ihjäl och diskuteras.
Det var rörigt ett tag, därför tillsatte Kriminalvården en ”oberoende utredare”.
Vissa resultat har kommit fram, minst en person har redan fängslats tydligen. Allt har inte koppling till Runar, men man kan lugnt säga att han inte hade helt fel, även om han uttrycker sig så att han kan dömas för en massa brott.
I och med att inget stått om detta, kan man väl anse att Runar har rätt när han påstår att det tystats ner.
Man kan väl anta att Runar inte var inblandad i sexhandeln, i så fall hade han väl dömts? Om alla tre böcker publiceras, så är de nog läsvärda. Jag kan bara gissa men jag tror att böckerna både kommer tigas ihjäl och diskuteras.
Alla fångar har rätt att träffa sina fruar/flickvänner för en intim stund. De flesta fängelser har "besöksrum" för ändamålet. Det behövs bara att partnern anmäler sig och visiteras innan besöket. De väggarna har nog fått se många passionerade och härliga kärleksmöten, då de inte får träffas varje dag. Naturligtvis utnyttjas detta system och vissa "partners" är såklart prostituerade. Men hur ska man bevisa det? Det är väl heller inte helt ovanligt att en kriminell fånge till och med är ihop med en prostituerad? Hur ska polisen kunna värdera detta? Det är ju inte heller så att någon polis får följa med in på rummet, så paret kan ju bara hävda att de spelat Bridge i två timmar. Runar var inte heller med i rummet, så han gissar ju bara. Säkert hört någon medfånge skryta om det och blivit avundsjuk.
Vi får se i morgon helt enkelt, när du säger att böckerna släpps. Det blir spännande.
PS Vet du vart Rune bor nu?
samt att en kommer släppas imorgon, enligt förlaget. Ring förlaget och fråga om och i så fall på vilket sätt boken släpps imorgon!