2024-05-16, 12:10
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Jag skäms att säga det, men kriminalvårdare har kanske varit inblandade i mer än eventuell prostitution, troligen mer om det i böckerna. Vissa kriminalvårdare kan ha varit med, få kan ha varit djupt involverade inte bara i sexhandel utan även väsentligt grövre aktiviteter.
Det var rörigt ett tag, därför tillsatte Kriminalvården en ”oberoende utredare”.
Vissa resultat har kommit fram, minst en person har redan fängslats tydligen. Allt har inte koppling till Runar, men man kan lugnt säga att han inte hade helt fel, även om han uttrycker sig så att han kan dömas för en massa brott.
I och med att inget stått om detta, kan man väl anse att Runar har rätt när han påstår att det tystats ner.
Man kan väl anta att Runar inte var inblandad i sexhandeln, i så fall hade han väl dömts? Om alla tre böcker publiceras, så är de nog läsvärda. Jag kan bara gissa men jag tror att böckerna både kommer tigas ihjäl och diskuteras.
Så vad är det du säger? Att någon i kriminalvården dömts till fängelse? Ja, det hände ju senast bara för någon vecka sedan. Att vissa fångvaktare tar mutor har alltid hänt och kommer alltid att hända. Det är liksom inget man kan göra något åt. Det har stått massor om detta i pressen. Aftonbladet hade till och. med en artikelserie i ämnet. Så det har inte tystats ner. Men det har ju inget med norrmannen att göra. Hans bok har ju inte släppts ännu. Hade den gjort det hade han varit ett på bollen och kunnat ta åt sig något av äran. Nu är han försent ute. Eller, inte ute alls om man ska vara ärlig. Återstår nyheten om sexhandel på insidan.

Alla fångar har rätt att träffa sina fruar/flickvänner för en intim stund. De flesta fängelser har "besöksrum" för ändamålet. Det behövs bara att partnern anmäler sig och visiteras innan besöket. De väggarna har nog fått se många passionerade och härliga kärleksmöten, då de inte får träffas varje dag. Naturligtvis utnyttjas detta system och vissa "partners" är såklart prostituerade. Men hur ska man bevisa det? Det är väl heller inte helt ovanligt att en kriminell fånge till och med är ihop med en prostituerad? Hur ska polisen kunna värdera detta? Det är ju inte heller så att någon polis får följa med in på rummet, så paret kan ju bara hävda att de spelat Bridge i två timmar. Runar var inte heller med i rummet, så han gissar ju bara. Säkert hört någon medfånge skryta om det och blivit avundsjuk.
Vi får se i morgon helt enkelt, när du säger att böckerna släpps. Det blir spännande.
PS Vet du vart Rune bor nu?
Citera
2024-05-16, 12:34
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Så vad är det du säger? Att någon i kriminalvården dömts till fängelse? Ja, det hände ju senast bara för någon vecka sedan. Att vissa fångvaktare tar mutor har alltid hänt och kommer alltid att hända. Det är liksom inget man kan göra något åt. Det har stått massor om detta i pressen. Aftonbladet hade till och. med en artikelserie i ämnet. Så det har inte tystats ner. Men det har ju inget med norrmannen att göra. Hans bok har ju inte släppts ännu. Hade den gjort det hade han varit ett på bollen och kunnat ta åt sig något av äran. Nu är han försent ute. Eller, inte ute alls om man ska vara ärlig. Återstår nyheten om sexhandel på insidan.

Alla fångar har rätt att träffa sina fruar/flickvänner för en intim stund. De flesta fängelser har "besöksrum" för ändamålet. Det behövs bara att partnern anmäler sig och visiteras innan besöket. De väggarna har nog fått se många passionerade och härliga kärleksmöten, då de inte får träffas varje dag. Naturligtvis utnyttjas detta system och vissa "partners" är såklart prostituerade. Men hur ska man bevisa det? Det är väl heller inte helt ovanligt att en kriminell fånge till och med är ihop med en prostituerad? Hur ska polisen kunna värdera detta? Det är ju inte heller så att någon polis får följa med in på rummet, så paret kan ju bara hävda att de spelat Bridge i två timmar. Runar var inte heller med i rummet, så han gissar ju bara. Säkert hört någon medfånge skryta om det och blivit avundsjuk.
Vi får se i morgon helt enkelt, när du säger att böckerna släpps. Det blir spännande.
PS Vet du vart Rune bor nu?
Runar skriver tre böcker, och det är osäkert om den första släpps i morgon. Detta kan bero på att det tar tid för honom att bearbeta och implementera feedback. Runar behöver mer tid och utrymme än andra för att reflektera och fatta beslut, typ stötta:
- Beröm hans arbete och visa uppskattning för hans insats.
- Ge konkreta exempel på förbättringsområden och förklara varför.
- Föreslå hur felen kan åtgärdas.
- Lyssna aktivt på hans tankar och känslor.
- Kom ihåg att feedback är en lång process.

Jag förklarar att Runar skriver tre böcker och att hans arbete tar tid och har mer substans än man kanske trodde.

Du får ta det jag skriver som mellan blytungt och maniskt helium.
Senast redigerad av becko 2024-05-16 kl. 12:39.
Citera
2024-05-16, 13:22
Medlem
Citat:
Runar skriver tre böcker, och det är osäkert om den första släpps i morgon. Detta kan bero på att det tar tid för honom att bearbeta och implementera feedback. Runar behöver mer tid och utrymme än andra för att reflektera och fatta beslut, typ stötta:

Jag förklarar att Runar skriver tre böcker och att hans arbete tar tid och har mer substans än man kanske trodde.

-osäkert om den första släpps i morgon.
Årets understatement tror jag, om den öht släpps någon gång, kallar jag det ett mirakel.
Detta kan bero på att det tar tid för honom att bearbeta och implementera feedback. Runar behöver mer tid och utrymme än andra för att reflektera och fatta beslut,
"Mentalt efterbliven" menar du alltså.
-Skulle aldrig falla mig in att berömma den där j-a skojaren för hans kriminella insatser.
-Meningslöst. Vad tror du Carola och Jessica ägnat de senaste 35 åren åt?
-Bara självplågare klarar av det.
Citera
2024-05-16, 13:50
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:

Jag försöker bara hänga med i resonemanget. Häromdagen skrev du att det skulle komma en trilogi i morgon fredag. Eller i alla fall en av tre böcker. Det var officiellt. Men har du fått ny information idag som tyder på att det inte blir så? Det verkar ju konstigt att han själv påstod att boken var klar redan i Januari, men att han behöver mer tid. Och ingen kan ju berömma honom innan vi fått läsa boken. Den kanske är jättedålig?
Citera
2024-05-16, 14:24
Medlem
beckos avatar
Citat:
Jag försöker bara hänga med i resonemanget. Häromdagen skrev du att det skulle komma en trilogi i morgon fredag. Eller i alla fall en av tre böcker. Det var officiellt. Men har du fått ny information idag som tyder på att det inte blir så? Det verkar ju konstigt att han själv påstod att boken var klar redan i Januari, men att han behöver mer tid. Och ingen kan ju berömma honom innan vi fått läsa boken. Den kanske är jättedålig?
Snälla Manictrix, visa var jag skrev häromdagen att det skulle komma en trilogi imorgon fredag?

Jag skrev att Runar jobbar på tre böcker, att böckerna har mer substans än man trodde samt att en kommer släppas imorgon, enligt förlaget. Ring förlaget och fråga om och i så fall på vilket sätt boken släpps imorgon!

Boken kommer släppas, och Runar skriver klart två böcker till.

Nu gör vi så här: jag droppar det jag får se, höra eller veta, och du ansvarar för att köra dina magiska OCH maniska trix och förvandla allt till 50,000 tecken helium.
Senast redigerad av becko 2024-05-16 kl. 14:37.
Citera
2024-05-16, 14:26
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
-osäkert om den första släpps i morgon.
Årets understatement tror jag, om den öht släpps någon gång, kallar jag det ett mirakel.
Detta kan bero på att det tar tid för honom att bearbeta och implementera feedback. Runar behöver mer tid och utrymme än andra för att reflektera och fatta beslut,
"Mentalt efterbliven" menar du alltså.
-Skulle aldrig falla mig in att berömma den där j-a skojaren för hans kriminella insatser.
-Meningslöst. Vad tror du Carola och Jessica ägnat de senaste 35 åren åt?
-Bara självplågare klarar av det.
Jo, det förklarar vad som händer om boken inte släpps imorgon, men som sagt, var lugn, boken (böckerna) kommer och utan magiska OCH maniska helium-trix. Runar håller medelkvalitet, alla kommer se att det inte bara är helium och maniska och magiska trix.
Senast redigerad av becko 2024-05-16 kl. 14:34.
Citera
2024-05-16, 15:15
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Snälla Manictrix, visa var jag skrev häromdagen att det skulle komma en trilogi imorgon fredag?

Jag skrev att Runar jobbar på tre böcker, att böckerna har mer substans än man trodde samt att en kommer släppas imorgon, enligt förlaget. Ring förlaget och fråga om och i så fall på vilket sätt boken släpps imorgon!

Boken kommer släppas, och Runar skriver klart två böcker till.

Nu gör vi så här: jag droppar det jag får se, höra eller veta, och du ansvarar för att köra dina magiska OCH maniska trix och förvandla allt till 50,000 tecken helium.
Inser att du slängde in en brasklapp där...
"Den första av tre böcker släpps den 17 maj, det är offentligt nu. Om det verkligen blir så vet man inte, men:
https://runarsogaard.se
"Boken, som släpps den 17 maj, innehåller två nya kapitel, varav det ena är ett öppet brev till den svenska sångerskan Carola."
Jag förtydligade därför frågan, men både det inlägget och ditt svar ansågs inte relevant så det är raderat. Jag trodde du stod nära Rune så du hade mer inside info. Du har ju antytt det några gånger.
Ringa förlaget? Rune har inget förlag. Men du kanske kan fråga honom själv vad som händer?
Citera
2024-05-16, 15:35
Medlem
Citat:
I
https://runarsogaard.se
"Boken, som släpps den 17 maj, innehåller två nya kapitel, varav det ena är ett öppet brev till den svenska sångerskan Carola."

Fantastiskt! Det är alltså samma gamla självbiografi som släpps. IGEN. Med något nytt ihopkrafsat kapitel. Att leva på gamla meriter är sannerligen en underdrift i det här fallet ...
Citera
2024-05-16, 15:39
Medlem
Kämpendahls avatar
Frågan är varför Rune blandar in Carola i sitt senaste Facebookinlägg om Eurovision? Han hyllar Carola för "sitt mod", men de säger ju inte riktigt samma saker.
"Nej Carola, det är inte bara du som reagerar på Eurovisionsfinalens provocerande inslag av satanism, ockultism, demoniska ingredienser, judehat och normalisering av den sjuka könsdysfori som sveper över västvärlden.

Världens och medias bisarra hyllning till vinsten av den icke-binära Nemo,
är enbart en ännu sjukare utveckling av vinsten till Conchita Wurst (transan Dana som vann 2014), och som Carola ålades att sjunga ABBA-Medley tillsammans med(obegripligt att SVT satte ihop Charlotte och Carola med en karl som knappt kan sjunga..)."
Carola kritiserade den del av publiken som buade ut Israels Eden Golan samt var kritisk mot Irlands bidrag som innehöll "demoner" och "satanistiskt ritual". Inget mer. Att sjunga med Conchita tyckte hon bara var trevligt. Runes tolkning blir att Carola "ålades" att sjunga en Abba-medley med Conchita. Sedan yrar Rune om könsdysfori och den "sjuka utvecklingen" när den icke-binära Nemo vann, något Carola inte ens nämnt. Varför var Rune tvungen att använda sig av Carola och lägga ord i hennes mun som hon aldrig sagt? Rune behöver ju inte använda sig av Carola för att föra fram sin egen homo- och transfobi

https://www.facebook.com/Runaroffici...TTaHWAuwqRnpkl
https://www.instagram.com/p/C63408uC...sv&img_index=1
Citera
2024-05-16, 16:01
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Frågan är varför Rune blandar in Carola i sitt senaste Facebookinlägg om Eurovision? Han hyllar Carola för "sitt mod", men de säger ju inte riktigt samma saker.
"Nej Carola, det är inte bara du som reagerar på Eurovisionsfinalens provocerande inslag av satanism, ockultism, demoniska ingredienser, judehat och normalisering av den sjuka könsdysfori som sveper över västvärlden.

Världens och medias bisarra hyllning till vinsten av den icke-binära Nemo,
är enbart en ännu sjukare utveckling av vinsten till Conchita Wurst (transan Dana som vann 2014), och som Carola ålades att sjunga ABBA-Medley tillsammans med(obegripligt att SVT satte ihop Charlotte och Carola med en karl som knappt kan sjunga..)."
Carola kritiserade den del av publiken som buade ut Israels Eden Golan samt var kritisk mot Irlands bidrag som innehöll "demoner" och "satanistiskt ritual". Inget mer. Att sjunga med Conchita tyckte hon bara var trevligt. Runes tolkning blir att Carola "ålades" att sjunga en Abba-medley med Conchita. Sedan yrar Rune om könsdysfori och den "sjuka utvecklingen" när den icke-binära Nemo vann, något Carola inte ens nämnt. Varför var Rune tvungen att använda sig av Carola och lägga ord i hennes mun som hon aldrig sagt? Rune behöver ju inte använda sig av Carola för att föra fram sin egen homo- och transfobi

https://www.facebook.com/Runaroffici...TTaHWAuwqRnpkl
https://www.instagram.com/p/C63408uC...sv&img_index=1
Det är inte första (och förmodligen inte sista) gången som han använder Carolas namn för att föra fram sin egen häxblandning.
Jag tror det var för något år sedan som Carola uttryckte sig något negativt om invandring. Men med brasklappar... Hon sa något i stil med att man ska inte kunna komma till Sverige och göra som man vill. Vilket ju naturligtvis inte är något konstigt. Men det blev såklart ståhej. Från båda sidor ska väl tilläggas. Men några tidningar skrev att det var rasistiskt sagt, och Carola fick förtydliga sig och då blev det bättre.
Rune var inte sen att skriva en flera sidor långt försvarstal åt henne. Publicerad med länkar och allt och så hade han ju precis skrivit det där kärleksbrevet till Carola i sin bok, så det passade honom perfekt i tajming. Han blev så till sig att han kort därpå stalkade Amadeus för att få ett ord med Carola. Carola blev tvungen att fly från restaurangen där de satt, av rädsla.
Nu gör han det igen. Lägger ord i hennes mun hon inte sagt. Det är antagligen åtalbart? Om någon orkar bry sig. Carola vill inte veta av Rune för fem öre. Men han skiter i det för hennes namn är viktigt för hans existens. Det är trots allt det enda han är känd för. Att han var gift med henne för 25 år sedan...
Citera
2024-05-17, 10:37
Medlem
Alonens avatar
OM MAN TITTAR PÅ… Fulnars ”hemsida” https://runarsogaard.se/ ser man reklam för boken.

Längst ner ser man tre klickbara flikar.

Den första går till en shop, där man kan köpa boken. (Förmodligen går pengarna rakt ner i Fulnars plånbok, någon bok lär inte dyka upp!)

Den andra fliken som heter ”bokning” genererar en blank mail, att fylla i och skicka till Fulnar.

Den tredje fliken som heter ”press” genererar bara en *404* …

Mycket märkligt att Fulnar inte sköter sina presskontakter bättre, nu, när den nya trilogin ska torgföras! (…enligt Becko…)
Senast redigerad av Alonen 2024-05-17 kl. 11:26.
Citera
2024-05-17, 12:38
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det verkar vara ett gammalt inlägg. Om Rune skulle gett ut boken idag hade han tapetserat alla sina sociala medier med den stora nyheten att hans bok släpps idag. Jag undrar om man seriöst kan göra ett släpp till av boken genom att skriva dit ytterligare kapitel om Carola?

Ja prexix!

Minns förra ”releasen”, där ”nya” boken var = den gamla boken + ett kapitel skit om Carola.

”Releasefesten” på caféet var = att han fick sitta utanför, i ”hallen” och sälja sina böcker.

Om, OM Fulnar haft en ny bok (eller flera) på g, då hade inte pressen möts av *404* på hans hemsida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in