2024-10-22, 10:42
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MMX-CPH
Hon ljuger (min 3.45 på prime crime) när hon säger att hon blev frikänd på alla punkter i Playarättegången. Hon dömdes faktiskt i Hovrätten för grovt bokföringsbrott till villkorligt och tre års näringsförbud. Sen kan man ju konstatera att hade den nya penningtvättslagen gällt 2014 så hade inget "förbrott" behövts och då hade hon med all säkerhet dömts för grov penningtvätt.
Harriette glömde oxå berätta för domaren att hon dömdes 2021 i Barcelona för narkotikarelaterad penningtvätt till fängelse i 2 år och 3 månader och böter på 4,1 mn euro. Märkligt att åklagaren lät det passera obemärkt.
Vet du om de böterna är betalade redan? Eller är det överklagat, har hon bosatt sig i Sverige igen för att komma undan böterna. Har ingen kunskap ellerinsyn i hur Spanien hanterar böter.
Citera
2024-10-22, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Vet du om de böterna är betalade redan? Eller är det överklagat, har hon bosatt sig i Sverige igen för att komma undan böterna. Har ingen kunskap ellerinsyn i hur Spanien hanterar böter.

Domen i La Audiencia de Barcelona är första instans och är överklagad. Spanska rättvisan är säker med långsam - skulle tippa att den slutliga domen kommer under hösten/vintern.
Broman & Falks hus i Sitges är utredningsutmätt och kan inte säljas förrän domen i La Audiencia har vunnit laga kraft. När det händer så tar spanska staten huset.
Citera
2024-10-22, 11:37
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loudpipe77
Jag tror åklagarna kommer köra samma ful-spel mot Falk som förra gången. De är uppfyllda av hat och revansch. Ni vet ju hur den kvinnliga åklagaren i Playa betedde sig,så långt ifrån objektiv som det är möjligt.
Så klart, de har varit så sugna på att sätta dit honom i över 20 år nu.
Citera
2024-10-22, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4

Tillägg till tidigare svar:
Nej, böterna är inte betalda. Och, det hjälper inte att flytta till Sverige för att komma undan böter i Spanien. De skickas till svenska kronofogden omgående.

Skulle tippa att huset i Sitges är värderat till ca 3 mn euros. Falk & Bromans sammanlagda böter för spanska Playa ligger på 9,1 mn euros. Dvs, dom får hosta upp ca 6,1 mn euro förutom huset om det blir fällande dom i andra instansen.

Sen är Falk utredningshäktad i två andra stora brottsmål, ett i Spanien och ett i Portugal med miljoner euro i böter om han skulle fällas.
Citera
2024-10-24, 23:51
Medlem
Citat:
Hon ljuger (min 3.45 på prime crime) när hon säger att hon blev frikänd på alla punkter i Playarättegången. Hon dömdes faktiskt i Hovrätten för grovt bokföringsbrott till villkorligt och tre års näringsförbud. Sen kan man ju konstatera att hade den nya penningtvättslagen gällt 2014 så hade inget "förbrott" behövts och då hade hon med all säkerhet dömts för grov penningtvätt.
Harriette glömde oxå berätta för domaren att hon dömdes 2021 i Barcelona för narkotikarelaterad penningtvätt till fängelse i 2 år och 3 månader och böter på 4,1 mn euro. Märkligt att åklagaren lät det passera obemärkt.
Du ljuger, Harriette svarar på denna fråga “Men du var ătalad och friad angånde narkotikabrott ?”
Hariette svarar: “Ja jag blev friad på alla punkter där” kontigt att du verkar villa vara så korrekt men ljuger. Du verkar besatt av familjen Falk.
Citera
2024-10-26, 22:41
Medlem
Citat:
Tillägg till tidigare svar:
Nej, böterna är inte betalda. Och, det hjälper inte att flytta till Sverige för att komma undan böter i Spanien. De skickas till svenska kronofogden omgående.

Skulle tippa att huset i Sitges är värderat till ca 3 mn euros. Falk & Bromans sammanlagda böter för spanska Playa ligger på 9,1 mn euros. Dvs, dom får hosta upp ca 6,1 mn euro förutom huset om det blir fällande dom i andra instansen.

Sen är Falk utredningshäktad i två andra stora brottsmål, ett i Spanien och ett i Portugal med miljoner euro i böter om han skulle fällas.
'
Varför skulle böterna vara betalda när överklagandet inte är klart?

Varför tippar du husets värde? Är du mäklare ? Eller gissar du bara som ortens hittepåare?

Utredningshäktad? Förklara
Citera
2024-10-26, 23:16
Medlem
Tortellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
'

Varför tippar du husets värde? Är du mäklare ? Eller gissar du bara som ortens hittepåare?

Det finns inget som heter utredningshäktad! Han bara svamlar.
Citera
2024-10-29, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S9125
Du ljuger, Harriette svarar på denna fråga “Men du var ătalad och friad angånde narkotikabrott ?”
Hariette svarar: “Ja jag blev friad på alla punkter där” kontigt att du verkar villa vara så korrekt men ljuger. Du verkar besatt av familjen Falk.

Ja, du kan ha rätt i det. Som frågan var ställd så kan man tolka det som att hon svarade korrekt.
Citera
2024-10-29, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Det finns inget som heter utredningshäktad! Han bara svamlar.

Investigado eller imputado heter det på spanska. Det betyder att du är misstänkt för ett brott och att du har restriktioner i väntan på slutligt åtal eller rättegång. I många fall får du bo hemma och du kan jobba, men, du har anmälningsplikt x dagar i veckan och reseförbud. Har du någon bättre översättning än "utredningshäktad" så hojta till. Jag fick den av auktoriserad översättare.
Falk är investigado för ett stort narkotikamål i Spanien och han hade anmälningsplikt varje dag innan han blev häktad för utpressningen.
Citera
2024-10-29, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
'

Precis, som jag förklarade ovan så är domen i Spanien överklagad och böterna är därför inte betalda.

Husets värde: jag känner en mäklare i Sitges, och den siffran fick jag av henne. Man kan också kolla in likande fastigheter på idealista.com.

Utredningshäktad: se ovanstående post.
Citera
2024-10-29, 14:11
När är huvudförhandlingen?
Citera
2024-10-31, 19:26
Medlem
Citat:
Investigado eller imputado heter det på spanska. Det betyder att du är misstänkt för ett brott och att du har restriktioner i väntan på slutligt åtal eller rättegång. I många fall får du bo hemma och du kan jobba, men, du har anmälningsplikt x dagar i veckan och reseförbud. Har du någon bättre översättning än "utredningshäktad" så hojta till. Jag fick den av auktoriserad översättare.
Falk är investigado för ett stort narkotikamål i Spanien och han hade anmälningsplikt varje dag innan han blev häktad för utpressningen.

du känner både auktoriserade översättare och fastighetsmäklare i området, så då får vi väl anta du bor där då, så vad är din grej mot falk då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in