Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-11, 13:01
Avstängd
Vad riskerar Falk rimligtvis om han döms ?
Cirka?
Citera
2024-10-11, 19:11
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannenmed2huvud
Vad riskerar Falk rimligtvis om han döms ?
Cirka?

Maxstraffet för grov utpressning är 6 år vad jag kan googla mig till sen mordbrand / anstiftan / medhjälp eller om det "bara" blir försök till mordbrand vet jag inte men det lär inte bli ett billigt straff. Undantaget är ju om han försöker hävda att datorn inte är hans eller att någon annan nyttjat datorn och skrivit ihop den författningen. Erkänna något lär han ju knappast göra , det är inte osannolikt att det kommer hävdas att datorn blivit manipulerad eller att det planterats heller med tanke på hur polis agerade i playa utredningen.
Citera
2024-10-11, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
Maxstraffet för grov utpressning är 6 år vad jag kan googla mig till sen mordbrand / anstiftan / medhjälp eller om det "bara" blir försök till mordbrand vet jag inte men det lär inte bli ett billigt straff. Undantaget är ju om han försöker hävda att datorn inte är hans eller att någon annan nyttjat datorn och skrivit ihop den författningen. Erkänna något lär han ju knappast göra , det är inte osannolikt att det kommer hävdas att datorn blivit manipulerad eller att det planterats heller med tanke på hur polis agerade i playa utredningen.

sen är det så också att detta uttalande om att dokumentet redigerats på JF dator var en läcka från åklagarsidan , vilket JF:s advokat Enochsson också påpekade fast då inte rent ut , knyckt ur artikeln på Aftonbladet, https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...essningsharvan

"Jonas Falk och försvarsadvokat Tobias Enochson bestred häktningen.

Jonas förnekar båda gärningarna och naturligtvis blir man besviken i någon mening när man blir häktad mot sitt nekande. Ibland upplevs det olyckligt att åklagare har och tar sig möjligheten att i media kommentera och berätta om enstaka delar ur en förundersökning samtidigt som försvaret får yppandeförbud."

Var väl samma sak i playamålet om jag minns rätt, sen kan man undra över den hemliga häktningsframställan som gjordes

https://www.expressen.se/nyheter/sve...rov-mordbrand/

"Dagen innan hade åklagare Anna Stråth meddelat Södertörns tingsrätt att hon ville ha en förhandling redan klockan 08.30 – där en ”okänd person” skulle begäras häktad.

Först i sista stund fick tingsrätten och advokaten veta identiteten på den som misstankarna riktades mot: Jonas Falk, 52, som för tio år sedan frikändes som utpekad huvudman i ”Playa”, en av Sveriges största narkotikahärvor."

Har en sån händelse nånsin hänt i Sverige tidigare?

Har en känsla av ett nytt playamål faktiskt
Citera
2024-10-12, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
sen är det så också att detta uttalande om att dokumentet redigerats på JF dator var en läcka från åklagarsidan , vilket JF:s advokat Enochsson också påpekade fast då inte rent ut , knyckt ur artikeln på Aftonbladet, https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...essningsharvan

"Jonas Falk och försvarsadvokat Tobias Enochson bestred häktningen.

Jonas förnekar båda gärningarna och naturligtvis blir man besviken i någon mening när man blir häktad mot sitt nekande. Ibland upplevs det olyckligt att åklagare har och tar sig möjligheten att i media kommentera och berätta om enstaka delar ur en förundersökning samtidigt som försvaret får yppandeförbud."

Var väl samma sak i playamålet om jag minns rätt, sen kan man undra över den hemliga häktningsframställan som gjordes

https://www.expressen.se/nyheter/sve...rov-mordbrand/

"Dagen innan hade åklagare Anna Stråth meddelat Södertörns tingsrätt att hon ville ha en förhandling redan klockan 08.30 – där en ”okänd person” skulle begäras häktad.

Först i sista stund fick tingsrätten och advokaten veta identiteten på den som misstankarna riktades mot: Jonas Falk, 52, som för tio år sedan frikändes som utpekad huvudman i ”Playa”, en av Sveriges största narkotikahärvor."

Har en sån händelse nånsin hänt i Sverige tidigare?

Har en känsla av ett nytt playamål faktiskt

Avsikten med den morgontidiga förhandlingen den 13 augusti som påkallades med kort varsel var naturligtvis att minimera Falks flyktrisk. Timingen av häktningsbeslutet var koordinerat med Policia Nacional i Spanien. Vad är det för konstigt med det?
Citera
2024-10-12, 12:53
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Hans fru är väl från en erkänt stor narkotika handlande släkt?

Ingen aning, har bara sett frun på bild. Hon är en skönhet.
Citera
2024-10-16, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MMX-CPH
Avsikten med den morgontidiga förhandlingen den 13 augusti som påkallades med kort varsel var naturligtvis att minimera Falks flyktrisk. Timingen av häktningsbeslutet var koordinerat med Policia Nacional i Spanien. Vad är det för konstigt med det?

hur stor risk du tror du att det var att JF skulle lyckas rymma nu för ett sketet mål i Sverige?
Citera
2024-10-17, 07:42
Medlem
Jag tror åklagarna kommer köra samma ful-spel mot Falk som förra gången. De är uppfyllda av hat och revansch. Ni vet ju hur den kvinnliga åklagaren i Playa betedde sig,så långt ifrån objektiv som det är möjligt.
Citera
2024-10-17, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
Nej, hon släpptes långt tidigare, hon är inte ens åtalad i detta fall utan inväntar ett åtal rörande grovt narkotikabrott för en cannabisodling hon hade i hemmet, även sambon åtalas för samma sak.

Det är redan klart i Eskilstuna tingsrätt. Ring o fråga! Sambon tog på sig allt och fick 2 år för det.
Citera
2024-10-17, 09:39
Medlem
X-limers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loudpipe77
Jag tror åklagarna kommer köra samma ful-spel mot Falk som förra gången. De är uppfyllda av hat och revansch. Ni vet ju hur den kvinnliga åklagaren i Playa betedde sig,så långt ifrån objektiv som det är möjligt.

Har du sett/läst någonting om Anna Stråth? Hon är inte ett påhitt eller någon som målar utanför linjerna.
Citera
2024-10-20, 09:59
Medlem
Finns Playa-målet som fup nånstans? För övrigt tycker jag det verkar som att han ÄR skyldig Falk pengar,så betala för fan.
Citera
2024-10-20, 14:00
Medlem
Faltas avatar
Harriette blev friad nyligen i ett narkotikamål! Prime crime har lagt upp precis nu på Youtube. Nu verkar den här kvinnan förekomma i flera utredningar! Om det inte har med den här tråden att göra får moderator ta bort det här inlägget.
Citera
2024-10-22, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Harriette blev friad nyligen i ett narkotikamål! Prime crime har lagt upp precis nu på Youtube. Nu verkar den här kvinnan förekomma i flera utredningar! Om det inte har med den här tråden att göra får moderator ta bort det här inlägget.

Hon ljuger (min 3.45 på prime crime) när hon säger att hon blev frikänd på alla punkter i Playarättegången. Hon dömdes faktiskt i Hovrätten för grovt bokföringsbrott till villkorligt och tre års näringsförbud. Sen kan man ju konstatera att hade den nya penningtvättslagen gällt 2014 så hade inget "förbrott" behövts och då hade hon med all säkerhet dömts för grov penningtvätt.
Harriette glömde oxå berätta för domaren att hon dömdes 2021 i Barcelona för narkotikarelaterad penningtvätt till fängelse i 2 år och 3 månader och böter på 4,1 mn euro. Märkligt att åklagaren lät det passera obemärkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in