Citat:
Ursprungligen postat av
SDless
Detta med att värma upp. Förstörs inte Testot och varför måste man värma om det är högdoserat?. Att sätta i låret är det inte risky jämfört med ställen som har mer fett? Aja, får kolla upp det sista innan jag lägger beställning inser jag😃
Varför skulle det vara mer riskabelt på ett lår eller på ett område med mindre fett än ex. magen?
Varför skulle man hellre värma lågdoserat?
Vid <7% underhudsfett så slutar subq att fungera?
Långt svar:
Högdoserat testo har kristalliserats under förvaring i kylskåp ett par gånger för mig (>250mg/ml). Dosering under 200mg/ml bör inte kristalliseras >4° men beror till stor del på kvaliten på bäraroljan.
Hur som helst så vill du ha oljan så nära kroppstemperatur som möjligt vid injektion, för att minska den fysiologiska responsen, därav uppvärmningen. Men vid kristalisering så värmer jag i vattenbad tills det löst sig sedan får det svalna till ~38°. En högre temp ger en mer lättflytande olja vilket gör injektion lättare överlag. Det går helt enkelt snabbare att injecera ju mer lättflytande oljan är.
Du ska ju in under den yttersta delen av huden innan muskelhinnan (helst eftersom syftet är att inte sätta i fibrer men ändå i ett område som har bra cirkulation. Jag tror inte det spelar någon stor roll men låren är smidiga att nå och känns lika lite som magen samt att det går enkelt att dölja ett eventuellt blåmärke).
Mängden fett skiljer sig lite mellan olika kroppsområden och spelar gissningsvis minimal roll så länge som ditt BMI är någorlunda normalt.
Hypotetiskt borde fettmängden korrelera positivt med tiden det tar för kroppen att ta upp ämnet i blodomloppet (till en gräns beroende på genomströmningsförmåga). Ju mindre fett desto mindre som står i vägen mellan hormonerna och kroppens upptagning. Det är dock skillnad i blodgenomströmning mellan vitt och brunt fett. Under tio procent så borde stickområdet gissningsvis spela minimal roll på upptagningshastighet.
Tar personligen hellre risken för en minibula på låret ett par timmar än små blåmärken på magen som är lättare att lägga märke till i sociala situationer.
Använder du Boxer så kan man sätta ~ längs med mitten av delen på låret under kalsongen.
Tekniskt sätt vill du hellre sätta där du har mer än mindre andel fett, så länge som du inte sätter ytligt i muskel (eftersom vissa preparat kan irritera muskelhinna men inte fett).
Standard diabetes instruktion har fungerat bra för mig.
Lycka till!