2024-10-24, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Det bästa är det som funkar bäst för dig. Du får pröva dig fram

Ska man ändå sätta var eller varannan dag så finns ingen nytta med lång ester. Blir endast mer för kroppen att bryta ned.
*Anekdotiskt: kortare estrar ger mindre kraftiga biverkningar, för vissa. Oavsett känslighet så ger en högre stickfrekvens en jämnare exogen nivå av hormon.
Citera
2024-10-24, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neuroadapt
Ska man ändå sätta var eller varannan dag så finns ingen nytta med lång ester. Blir endast mer för kroppen att bryta ned.
*Anekdotiskt: kortare estrar ger mindre kraftiga biverkningar, för vissa. Oavsett känslighet så ger en högre stickfrekvens en jämnare exogen nivå av hormon.

Jag funderade ett varv till efter att ha läst detta. Tack för det andra inlägget förövrigt. Precis, Testo C förordades nog främst eftersom det är en långsam ester (även Enanthate föreslås subkutant ibland) och att det vid ett stick i veckan ger en jämnare nivå och mindre östrogena biverkningar. Själv lutar jag åt att sticka e4d och kanske blir högdoserad testo E (300 mg/ml) så blir det mindre vätska också. Ja, man lär sig hela tiden - tur att man avvaktat med att beställa eftersom man annars kanske hade ångrat sig. Vilar på hanen någon vecka till innan Knut går från ord till handling
Senast redigerad av SDless 2024-10-24 kl. 19:43.
Citera
2024-10-24, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hairypotter88
Snubblade över denna videon när jag satt och surfa lite förut på youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=n98LOFQwUGA

Någon som injicerar Testo sub-q här på fb?
Det verkar trots allt vara ganska sällsynt om att man hör folk i Sverige som gör det.

Preppade för 2-3år sedan man har kört på rent ett tag nu men tänkte köra en lätt liten Testo E 500mg E5D cycle i 12 veckor och undrar om man ska våga ge sig på att injicera sub-q istället för IM.

Främt varför är ju för att jag inte tycker det är så kul att sätta stora saftiga nålar i muskeln så det knastrar och kommer blod, sub-q är ju väldigt mycket smidigare om man är lite fjollig som sagt.

Har dock läst att den kan bli klumpar under huden om man injicerar för mycket på samma plats.
Så här tänkt köra typ 1ml/250mg i vardera ben var 3:e dag typ

Någon som har några funderingar/tips/info kring detta med sub-q?

Har testat någon gång med subkutant istället för IM och en potentiell fördel är att man slipper ärrbildning i muskelvävnad och för TRT är det ju smidigare.
Smutsig olja som ger feber och hämsk pip IM ger även infektioner och obehag subkutant.
När det gäller din fråga om man bara kör t.ex. testo c borde väl subkutant 1ml åt gången två gånger per vecka bli väldigt smidigt.
Problemet är om man även vill stapla med annat då det fort blir 4-5ml per vecka om man lägger till ett prepp utöver testo e/c.
Citera
2024-10-25, 18:31
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neuroadapt

Testo cyp måndag o torsdag används flitigt subq.

Själv kör ja prop ed
Citera
2025-01-25, 14:29
Medlem
biljardballes avatar
Någon som satt med blå nål i fettet? Om ja, hur gick det?
Citera
2025-01-25, 15:30
Medlem
CuckoosNests avatar
varför vill man köra sub-q framför att köra IM?
Jag frågar bara av ren nyfikenhet.
Citera
2025-01-25, 15:31
Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe

Det går men du får inte trycka in hela nålen utan ca 16-20mm beroende på hur fet du är😅
Citera
2025-01-25, 15:33
Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
varför vill man köra sub-q framför att köra IM?
Jag frågar bara av ren nyfikenhet.

Ingen ärrbildning, jämnare upptag, lättare administrering. Jämnare nivåer av östrogen är väl dem vanligaste fördelarna. 😁 Mindre risk för inflammationer.
Citera
2025-01-25, 15:38
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winny123
Ingen ärrbildning, jämnare upptag, lättare administrering. Jämnare nivåer av östrogen är väl dem vanligaste fördelarna. 😁 Mindre risk för inflammationer.

Ah där ser man, inget jag kände till faktiskt, men låter intressant, tack för infon Winny
Kör man med samma intervaller som IM?
Citera
2025-01-25, 16:07
Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
Ah där ser man, inget jag kände till faktiskt, men låter intressant, tack för infon Winny
Kör man med samma intervaller som IM?

Jajamen 😁 jag kör måndag, fredag.

Vet personer som kör måndag, onsdag, fredag 😁
Citera
2025-01-25, 18:05
Medlem
Mastifmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Ja, gick bra.
Citera
2025-01-26, 08:07
Medlem
vasaduellers avatar
Detta är inte svar på din fråga om SubQ utan tankar om varför det kanske är överflödigt att lägga tid på spekulationer om SubQ.

Jag mår bäst när jag kör dagliga IM injektioner med insulinspruta. IM fungerar och är väldokumenterat både vetenskapligt och anekdotiskt.

Jag tycker att nackdelarna med IM (injektionssmärta och risk för ärrbildning) minimeras med insulinspruta(nål). Med dagliga injektioner så bliri nivåer i blodet bevisligen stabilare. Subjektivt upplever jag väldigt stabilt mående och humör.

Nu kör jag iofs TRT-doser, men allt ovan stämmer oavsett dos. Eller rättare sagt, fördelarna med dagliga injektioner blir överlag större ju högre doser man går på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in